5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

نکته بسیار مهم: به دلیل مشکل کوچک بوجود آمده در تولید کمپوست ساز بوکاشی، تا اول خرداد 1403 سفارش این نوع سطل را متوقف ساخته ایم. ضمن پوزش از علاقمندان به خرید این مژده را می دهیم که در جهت جبران خسارت، قیمت ها تا پایان خرداد ثابت خواهند ماند.

 

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

تنها راهنمایی که نیاز دارید!

اصول سطل های کمپوست

من از طرفداران سطل های کمپوست هستم.

این سطل ها، برای سال های پیش رو، راه ساده ای را در اختیار شما قرار می دهند تا بتوانید زائدات را به کمپوست غنی تبدیل کنید که برای باغ شما مفید است.

usebin1

آن ها همچنین در اشکال و اندازه های مختلف عرضه می شوند. من در باغم همه چیز دارم: از یک کمپوستر درست شده از سطل زباله خانگی برای تولید گرما گرفته تا یک سیستم پالت سه سطلی برای دستکاری مقادیر زیادی زائدات باغ.

ولی اگر می خواهید بیشترین بهره را از سطل کمپوست خود ببرید، یادگیری استفاده صحیح از آن ضروری است.

چطور آن بستگی به نوع سطلی دارد که از آن استفاده می کنید.

به طور کلی سه نوع مختلف برای انتخاب وجود دارد:

سطل هایی که نیاز به جریان هوا برای کمپوست سازی دارند( نوع پاسیویی)
سطل هایی که از کرم ها برای تبدیل زائدات آلی به فضله کرم استفاده می کنند.
سطل هایی که نیاز به جریان هوا ندارند( بوکاشی)

در اینجا، ما بر اولین نوع متمرکز شده ایم:

اگر نیاز به راهنمایی بیشتری برای انواع سطل هایی دارید که می توانید مورد استفاده قرار دهید، راهنمای "کدام سطل مناسب شماست؟" را مطالعه کنید و "چطور سطل های کمپوست کار می کنند؟" را ببینید.

چطور سطل های کمپوست کار می کنند؟

usebin2

سطل های کمپوست با نگهداری مواد آلی در یک سازه فشرده کار می کنند و به میکروارگانیزم ها اجازه می دهند مواد داخل ماده ترد قهوه ای را تجزیه کنند تا شما بتوانید آن را به خاک باغ و گیاهان اضافه کنید.

میکروارگانیزم ها نیاز به هوا، رطوبت و گرما دارند تا کار خود را با حداکثر بازدهی به انجام برسانند.

سطل ها، اغلب، ساختار هوادهی در دل خود دارند. وابسته به سطل، این ها می توانند سوراخ های ساده ای در اطراف باشند و یا سیستم طراحی شده ای که هوا را از کف به تهویه در بالا می کشد.

بهترین سطل ها عایق بندی شده هستند، که به شما اجازه می دهند کمپوست را با مواد کمتری داغ کنید، تا اینکه از یک سطل بسته کمک بگیرید.

برای آگاهی بیشتر، چطور سطل های کمپوست کار می کنند را ببینید.

کمپوست سازی در 6 گام آسان

به احتمال زیاد، از سطلی استفاده می کنید که از هوا برای تولید کمپوست استفاده می کند؛ که به عنوان کمپوست هوازی نیز شناخته می شود. اگر این مورد باشد، و شما از موارد زیر پیروی کنید، و چیز دیگری در نظر نگیرید، کمپوست خواهید داشت:

1- شروع:  شاخه‌ها و چوب‌ها، مقوای خرد شده یا مواد مشابه را در پایین سطل قرار دهید تا فضاهای هوایی ایجاد شود.
2- مواد: مواد آلی را از بالای سطل اضافه کنید. مطمئن باشید که هم سبز( نیتروژن بالا) و قهوه ای( کربن بالا) اضافه کرده اید. سعی کنید مطمئن باشید که دست کم برخی از مواد کمپوست سازی در اندازه های بسیار خرد هستند.
3- رطوبت: اگر خشک است آب اضافه کنید و اگر تر است مواد خشک!
4- اختلاط: همچنانکه مواد بیشتر اضافه می کنید، عناصر بالایی را مخلوط کنید.
5- انتظار:
6- خلاص!: کمپوست نهایی را از ته سطل در بیاورید. اگر از سطل در باز استفاده می کنید( کمپوست ساز پاسیویی) آن را با چنگک از بالا خارج کنید.

هرچند، داشتن یک کمی دانش می تواند بهتر باشد و باعث شود سریعتر به کمپوست دست یابید. پس، جزییات بیشتر را مطالعه کنید.

اول، انتخاب موقعیت درست

usebin3

وقتی یک نقطه کامل برای سطل کمپوست انتخاب می کنید، چند چیز است که باید در ذهن داشته باشید.

اول، موقعیت باید برای اضافه کردن مواد و چرخانیدن کمپوست مناسب باشد. برای مثال، اگر بستر رستنی های متعدد را دارید، ممکن است بخواهید آن را در مرکز مستقر کنید.

این امر میانگین زمان سفر شما را به ازای هر چرخ دستی به حداقل می رساند و تلاش کلی را که باید انجام دهید کاهش می دهد.

از طرف دیگر، اگر اغلب زائدات غذایی آشپزخانه را کمپوست می کنید، سطل را در موقعیتی قرار دهید که از خانه زیادی دور نباشد، زیرا پیاده روی بسوی باغ در زمستان خیلی هم ساده نیست.

هرچند، شما متمایل نخواهید بود که آن زیادی نزدیک باشد تا آفاتی که جلب می کند را راهی خانه شما نماید.

سطل را نزدیک منبع آب قرار دهید تا اضافه کردن رطوبت به آن آسان باشد. اگر یک سطل کمپوست خشک به دست می آورید، آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که با یک سطل آبیاری به این طرف و آن طرف بروید!

در نهایت، اگر سطل شما یک کف باز دارد، اگر می توانید آن را نزدیک درختان قرار ندهید. این کار باعث می شود ریشه های آن ها به سوی کمپوست رشد کنند.

همیشه ممکن نیست که یک موقعیت کامل به دست آورید. بعضی وقت ها مجبورید یک شرط را با دیگری متعادل نمایید. با این حال، هر چه شرایط بیشتری را مد نظر قرار دهید، سطل کمپوست شما جایگاه بهتری خواهد یافت.

قسمت دوم

قسمت سوم

قسمت چهارم

قسمت پنجم

قسمت ششم