5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

نکته بسیار مهم: به دلیل مشکل کوچک بوجود آمده در تولید کمپوست ساز بوکاشی، تا اول خرداد 1403 سفارش این نوع سطل را متوقف ساخته ایم. ضمن پوزش از علاقمندان به خرید این مژده را می دهیم که در جهت جبران خسارت، قیمت ها تا پایان خرداد ثابت خواهند ماند.

 

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

یک راهنمای ساده برای شروع به کار

سلام سیستا!

دو زن رنگین پوست عشق به غذا، دوستی و فرهنگ را به اشتراک می گذارند.

من عاشق کمپوست سازی هستم. من آن را 15 سال است انجام می دهم. دانش آموزان کلاس چهارم مدرسه بچه ام تاج ملکه کمپوست را بر سر من گذاشتند. من مزایای کمپوست سازی را با آن ها تقسیم کردم و اینکه چقدر مهم است که به وسیله کمپوست تندرستی باغ مدرسه حفظ شود. آنها همیشه از بوی خوب کمپوست شگفت زده می شوند و عاشق برداشتن کرم های وول خورنده هستند. بعضی مزایا را در اینجا آورده ایم:

1- من از آن در باغم استفاده می کنم. "طلای سیاه" استحصال شده آلی است و غنی از مواد مغذی و کرم است. چطور می تواند بد باشد؟
2- زباله کمتر! وقتی آن را کمپوست می کنید، به میزان قابل ملاحظه ای مقدار زباله ای که خانواده شما تولید می کند کم می شود. زباله کمتر سطل به معنای زباله کمتر لندفیل خواهد بود.
3- کمتر احساس گناه خواهید کرد! کیست که کمی ماده در حال فساد در یخچال نداشته باشد؟ اگر آرگولای مایع شده داخل کمپوست برود، کمی کمتر احساس گناه می کنم.
شروع کنید. "چطور شروع کنم؟" بزرگترین سوالی است که از من پرسیده می شود. آسان است و جز "صبر" و "زمان" چیز مهم دیگری لازم ندارد. اگر از این گام ها پیروی کنید، در مسیر صحیح کمپوست سازی گام نهاده اید:

1- یک یا دو سطل آماده کنید. بسیاری از شهرها تجهیزات کمپوست سازی دارند که در دسترس عموم قرار می گیرد. در لس آنجلس، شما می توانید به کارگاه های رایگان رفته و از آنجاها سطل های کمپوست را با تخفیف خوب خریداری کنید؛ کاری که من کردم. من در کانیون زندگی می کنم و در آن جا مخلوقات گوناگونی ساکن هستند: موش های کیسه دار، موش های کور، راکون ها و موش های صحرایی. من نیاز دارم سیستم بسته داشته باشم که شامل قرار دادن سیم گوفر در ته سطل است و با این کار از ورود همه چیزهایی که در بوفه می خورید و مخلوقات پرسه زننده ممانعت به عمل می آید. شما همچنین می توانید سطل خودتان را بسازید و برای اینکار از منابع زیاد "آن لاین" مدد بگیرید.
2- یک جای آفتابی پیدا کنید و کمپوست خود را ایجاد کنید. حرارت کمپوست شما را پخته می سازد.
3- وسایل. شما نیاز به بیلچه و چنگک دارید. خودتان را برای تهیه وسایل و چیزهای چرخاننده کمپوست به زحمت نیندازید.
4- یک ظرف کوچک داخلی یا سطل کمپوست ساز که می تواند روی پیشخوان شما قرار گیرد تهیه کنید. من باور دارم که وقتی ببینید عاشقش شوید و از آن استفاده کنید( سطل بوکاشی را ببینید) همچنین، به همه اعضای خانواده بگویید و آن ها را هم به راه بیاورید.
5- سپس، یخچال را تمیز کنید. متاسفانه، بیشتر اوقات خودم را با پیازچه های فاسد یا هویج هایی مواجه می بینم که جوانه زده اند یا غیرقابل خوردن هستند. این آیتم ها را داخل ظرف کمپوست جدید خود بگذارید. دقت کنید که قبل از اینکه این چیزها داخل سطل داخلی شما شوند، به تکه های کوچک خرد گردند. این را بعدا انجام می دهم.
6- دسته ای از برگ ها را جمع آوری کنید و در یک سطل زباله در کنارسطل کمپوست خود نگهداری کنید. برگ های چنار، بلوط و افرا بهترین ها هستند. اگر درخت ندارید، در محله خود قدم بزنید و از همسایه خود بپرسید که آیا می توانید برگ های چنگک زده یا هرس چمن داشته باشید. هر بار که مواد مرطوب یا سبز بیشتری اضافه می کنید از اینها برای لایه بندی استفاده می کنید. اگر آن ها را دم دست و نزدیک دارید، از دست مشکلاتی همانند انفجار مگس میوه خلاص خواهید شد.
7- به مجرد اینکه سطل داخلی پر شد، آن را بیرون ببرید و کمپوست سازی را آغاز نمایید.
در حالی که من سبزیجات را در آشپزخانه خرد نمی کنم، خیلی مهم است که خردسازی صورت گیرد. من در اینجا از بیل استفاده می کنم تا تکه های بزرگتر داخل سطل را خرد نمایم. انجام این کار به کرم ها و باکتری ها اجازه می دهد تا تجزیه خرده ها را سریعتر صورت دهند.

تعادل برای بچه های کلاس چهارم ما از مخفف غاه تح استفاده می کنیم( غذا، آب، هوا، تکثیر و حفاظت)

قسمت دوم