5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

نکته بسیار مهم: به دلیل مشکل کوچک بوجود آمده در تولید کمپوست ساز بوکاشی، تا اول خرداد 1403 سفارش این نوع سطل را متوقف ساخته ایم. ضمن پوزش از علاقمندان به خرید این مژده را می دهیم که در جهت جبران خسارت، قیمت ها تا پایان خرداد ثابت خواهند ماند.

 

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

قارچ تجزیه کننده- جداکننده های ملکولی- معجزه گرهای خاک(کد 0335)

راهنمایی ضروری: اغلب قریب به اتفاق مطالب این سایت ترجمه خود ما هستند. با توجه به اینکه برخی از این مطالب برای خواننده ایرانی ابهام و سرگشتگی ایجاد می کند، گاه مجبور به ارائه توضیحات اضافی هستیم. از آنجا که برای همه خوانندگان واجب و ضروری است که مطالب ترجمه را از توضیحات اضافی تشخیص دهند، تمام توضیحات اضافی را بصورت نوشته های کج دارای خط زیرین آورده ایم.


پاول استامتز، یک متخصص مشهور قارچ، قارچ ساپروبیک یا تجزیه کننده را جداکننده ملکولی بزرگ طبیعت می نامد. این یک تشریح کامل است. این ارگانیزم ها ملکول های آلی پیچیده و بزرگی همانند چربی، قند و پروتئین که در گیاهان و حیوانات مرده یافت می شوند را می گیرند و آن ها را به ترکیبات معدنی ساده همانند آب، دی اکسید کربن و نیترات ها تجزیه می کنند تا مورد استفاده گیاهان قرار گیرند.
قارچ تجزیه کننده در کمپوست شما
هر توده کمپوست متوسط واریته عظیمی از مواد در دل خود دارد. هر ماده ای یک سری ملکول دارد که برخی ساده و بعضی پیچیده هستند.
هر قارچ تجزیه گر تولید تعداد محدودی آنزیم می کند. هر آنزیم تعداد محدودی ترکیبات پیچیده را تجزیه می کند. برای تجزیه کامل اجساد حیوانی و گیاهی پیچیده حاضر در کمپوست شما، نیاز به اعضای مختلف حاضر در خاک دارید. اینجا ما بر امواج قارچی متمرکز شده ایم که در کمپوست شما تشکیل کلنی می دهند.
فاز یک- قارچ قند
اولین تشکیل دهندگان کلنی در کمپوست و بستر گیاهی
قند را به سادگی هضم می کنند، اما الیاف سخت گیاهی را نه
جمعیت ها در حال فراوانی منابع غذایی ازدیاد حاصل می کنند.
ترشح آنتی بیوتیک ها برای دفع باکتری ها و قارچ های رقیب.
تعداد کمی از قارچ ها هستند که می توانند در درجه حرارت های 65 تا 75 درجه سانتیگراد در کمپوست باقی بمانند. آن ها مسئول بخشی از این درجه حرارت های ایجاد شده هستند.
با تهی شدن منابع غذایی می میرند.
فاز 2- قارچ های کیسه ای، قارچ ها و قارچ های پوسیده قهوه ای
آن ها در تجزیه مواد چوبی مهم هستند.

آن ها سلولز و همی سلولز را در مواد گیاهی تا اندازه ای تجزیه شده هضم می کنند.
شامل قارچ هایی هستند که مو، سم، پنجه و شاخ حیوانات را تجزیه می کنند.
آن ها در پشت سر خود یک ماده قهوه ای مایل به سیاه، غنی از لیگنین و ترد باقی می گذارند. به همین دلیل است که قارچ های پوسیده قهوه ای نام دارند.
این قارچ ها خیلی متخصص هستند. هر گونه فقط تعداد معدودی آنزیم تولید می کند که تنها تعداد کمی ملکول را تجزیه می کنند. برای مثال، آمورفوتکا رزینا، سوخت جت را تجزیه می کند که در کمپوست شما پیدا نمی شود.
رگبرگ ها غنی از لیگنین هستند. این اسکلت های زیبای برگی وقتی باقی می مانند که قارچ ها کار خود را به پایان رسانده باشند.

DEC p1 0335
رگبرگ های غنی از لیگنین که اسکلت های برگی زیبا می سازند.
فاز 3- اغلب تولید کنندگان قارچ، قارچ پوساننده سفید
این ها در فاز عمل آوری کمپوست، عمومی هستند. آن ها درجه حرارت های خنک را دوست دارند. چرخاندن توده کمپوست در این زمان این قارچ های متلاشی کننده ریسه های آنها را آشفته می سازد.
Turning the compost pile at this time disturbs these fungi breaking up their hyphae.
l( متن بالا را ترجمه کرده و حامی ما شوید)
این قارچ ها می توانند لیگنین، تانین و موم ها را تجزیه کنند؛ مشکلترین باقی مانده های گیاهی
آن ها همچنین می توانند سلولز و همی سلولز را تجزیه کنند.
باقیمانده رها شده سفید است و از این رو قارچ سفید پوساننده نام دارد.
قارچ ها خوب به نظر می رسند. می شود آن ها را خورد؟
شما ممکن است برخی قارچ های پیدا شده در مالچ یا کمپوست را خوشمزه بیابید. با این حال، خوب گوش کنید.
اخطار: در حالی که خیلی از قارچ های ساپروبیک خوردنی هستند، اغلب چنین نیستند. حدود 1.5 میلیون قارچ وجود دارد. ما فقط 75000 یا 0.05 آن ها را تشریح و نامگذاری کرده ایم. از میان این ها حدود 250 تا خوردنی هستند و حداقل 200 تا شما را دچار بیماری خطرناک یا مرگ می کنند. اغلب خیلی سخت است که قارچ های خوشمزه را از قارچ های کشنده و قاتل تشخیص دهیم. پس نمی توان با اطمینان یک قارچ را خوردنی دانست.

DEC p2 0335
قارچ های فلس دار اغلب در نزدیک کمپوست یا بستر گیاهی یافت می شوند.

 در صورت تمایل به اخذ مشاوره تلفنی از قوانین مشاوره کسب اطلاع نمایید.
چنین گفته شده که قارچ های خوشمزه کشت شده تجزیه کننده هستند. به عبارت دیگر، آن ها از مواد مرده ای همانند مالچ، کمپوست و کنده تغذیه می کنند. یک راه برای طبقه بندی آن ها توجه به این موضوع است که چه می خورند. دو گروه عمومی عبارتند از:
bتغذیه کننده های سلولزb این ها از مغز درخت، خرده های چوب، پوسته های چوبی، خاک اره و بوریا تغذیه می کنند. آن ها شامل قارچ های سمی، صدف های خوراکی، ریشی، جوجه چوبی و دم بوقلمون هستند.
تغذیه کننده های کمپوست این ها خاکه زغال کف جنگل، کمپوست و کود حیوانی می خورند. تغذیه کننده های عمومی کمپوست شامل قارچ های دکمه ای و قارچ های فلس دار هستند. زمستان گذشته من در آسیاب قهوه مقداری قارچ اویستر( صدف خوراکی) پرورش دادم.

DEC p3 0335
صدف های خوراکی روییده شده از مقوا
قارچ های دوستدار باغداری
قارچ ها یک بخش حیاتی از خاک سالم بارور هستند. ما اکنون نقش آن ها را در تجزیه و برگرداندن مواد مغذی به گیاهان می دانیم. آن ها با رشته های ریسه که خاک را در جا نگهداری می کنند، آن را جایگیر می نمایند. پاول استمتز می گوید که آن ها می توانند تا 30000 برابر جرمشان جذب و نگهداری داشته باشند و بخش بزرگی از تولیدکنندگان خاک های هوموسی در سراسر دنیا هستند.
با این حال، قارچ ها تعداد کمی از ما را عصبی می کنند. مشاهده قارچ رشد کرده در باغچه یا پوشش قارچی کرک مانند سفید در مالچ های خرده چوبی مورد استفاده در ورزش عاملی برای جشن و پایکوبی و شادمانی نیست. در این موارد بیشتر ما دنبال قارچ کش می گردیم.
در واقع، برای ما بهتر است وجود آن ها را پذیرا بوده و شرایط تثبیت قارچ ها را بهتر نماییم.

این دو چیز آغازهای خوبی هستند:
توقف کشت در باغ به ویژه شخم زنی. این ها واقعا رشته های قارچ ها را تخریب می کنند و کار تثبیت آن ها را مشکل می سازد.

bاجازه دادن به کمپوست تا پرورده شود bقبل از اینکه از کمپوست استفاده کنیم باید به مدت چند ماه از دست زدن و آشفته کردن آن پرهیز نماییم. این کار به رشته های اجازه می دهد که بدون آشفتگی رشد و نمو کنند. و قبل از اینکه کمپوست را در باغ بگذارید آن را غربال نکنید. غربالگری میسلیوم ها را تکه تکه و قطعه قطعه می سازد.
در دستان تجزیه، بازیگران دیگری هم هستند. باکتری ها، همانند قارچ ها، اساسا تجزیه کننده هستند. بازیگران عمده دیگر از قبیل مورچه ها، کرم های خاکی، موریانه ها و مگس ها اغلب به عنوان "خرد کننده ها" طبقه بندی می شوند. آن ها مواد را به تکه های کوچکتر خرد کرده و باعث می شوند باکتری ها و قارچ ها کارشان را بهتر انجام دهند.

صفحه نخست

در ضمن، اگر دوستدار این هستید که در زمره حامیان ما باشید، لطفا اینجا را کلیک کنید.  از آنجا که ما توسط دولت حمایت نمی شویم، امید خود را به حمایت شما عزیزان دوخته ایم. پس اگر فکر می کنید ارزش بیشتر دیده شدن را، دست کم جهت مبارزه با آن هایی که با اطلاعات غلط مردم را در مسیر نادرست قرار می دهند، داریم، لطفا لینک زیر را در گروه های شبکه های مجازی( لینکدین، واتس آپ ، تلگرام و ...) به اشتراک بگذارید.

WWW.YARABUMCO.IR