5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

نکته بسیار مهم: به دلیل مشکل کوچک بوجود آمده در تولید کمپوست ساز بوکاشی، تا اول خرداد 1403 سفارش این نوع سطل را متوقف ساخته ایم. ضمن پوزش از علاقمندان به خرید این مژده را می دهیم که در جهت جبران خسارت، قیمت ها تا پایان خرداد ثابت خواهند ماند.

 

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

عیب یابی و کمک های بیشتر

قسمت اول

قسمت دوم

قسمت سوم

قسمت چهارم

قسمت پنجم

قسمت ششم

قسمت هفتم

قسمت هشتم

قسمت نهم

قسمت دهم

32- شار در 12 می 2019 در ساعت 3:08 بعد از ظهر چنین می گوید:

سلام. من در بوکاشی بسیار تازه کار هستم. من در اولین هفته خراب کردم و الان کپک های سبز در سطل دارم. چند تا سوال دارم:
1- آیا ایمن است که آن را در کمپوست باغی دفن کنم؟( برای باغ سبزیجات)
2- آیا آن خاک را سمی می کند؟( به دلیل داشتن کپک سبز)
3- اگر تولید کننده خاک بوکاشی بسازم، آیا نیاز دارم که آن را هوابند کنم؟ اگر باران ببارد، چه می شود؟ من در استودیویی زندگی می کنم که جایی برای گذاشتن بوکاشی ندارد و فقط می توانم بوکاشی را در فضای باز پارکینگ بگذارم!
نیکی کلسی در 12 می 2019 در ساعت 7:52 بعد از ظهر چنین می گوید:

سلام. از سوالات شما متشکرم. سخت است که بشنوم شما در نخستین تجربه شکست خورده باشید! اما نگران نباشید! اغلب مردم به سرعت ریتم کمپوست سازی بوکاشی را به دست می آورند. پس، احساس نومیدی نکنید.

1- بله! پیش کمپوست بوکاشی برای دفن در باغ سبزیجات خوب است. فقط موقع دفن، چند مشت سخاوتمندانه از سبوس بوکاشی اضافه کنید. آن را کمی عمیق تر دفن کنید و به مدت چند هفته بیشتر رها نمایید. در نهایت تجزیه می شود.
2- نه! خاک را سمی نمی کند. موجودات زنده خاک تمام زائدات غذایی را تجزیه می کنند. تجزیه کپک های سبز ممکن است اندکی بیشتر به طول انجامد. اما در نهایت تسلط از آن باکتری ها و موجودات زنده خوب خاک شما خواهد بود.
3- نه! کارخانه خاک نیاز به هوابندی ندارد، اگرچه شما باید آن را پوشش دهید تا در معرض باران قرار نگیرد.
33- کارا در 15 فوریه 2019 در ساعت 4:02 بعد از ظهر چنین می گویدک

سلام

اولین بوکاشی خود را دست گرفتیم و از تمامی گام ها پیروی کردیم، اما بو واقعا وحشتناک بود! اول، مایع زهکشی شده بویی مانند استفراغ اسیدی می داد و خود سطل هم کاملا بد بود. وقتی خالی کردم متوجه کپک های سفید زیادی شدم، که می فهمم خوب است، اما مطمئناً نباید چنین بویی بدهد؟ ما در عوض غلات، از مایع استفاده کردیم. آیا مشکل به این دلیل است؟ آن همچنین خیلی داغ است و من متعجبم که این درجه حرارت بالا از کجا آمده است؟

نیکی کلسی در 16 فوریه 2019 در ساعت 10:25 بعد از ظهر چنین می گوید:

نه! زائدات غذایی تخمیر شده( پیش کمپوست بوکاشی) نباید بویی همانند استفراغ بدهند. آن باید بوی شیرین سرکه داشته باشد؛ با بوی مخمری خیلی خفیف.

همچنانکه گفتید کپک سفید نشانه خوبی است، اما اگر سطل بوکاشی بوی تعفن بدهد، حتما چیزی بد جلو رفته است. به دلایل عمومی ما( قسمت اول) نظر انداخته و ببینید چه عواملی باعث خرابی سطل بوکاشی می شود و چطور می شود از وقوع این مسائل در آینده جلوگیری نمود.

من شخصا از اسپری بوکاشی استفاده نکرده ام، اما نکته اینجاست که زمان قفسه مایع از سبوس خشک خیلی کمتر است( 2 تا 3 ماه) اسپری بوکاشی نباید تاریخ مصرف گذشته باشد. و اطمینان حاصل نمایید که هر بار آن را اضافه کرده اید، پوشش خوبی داده اید!

درجه حرارت هم می تواند یک مشکل باشد. میکروب های بوکاشی در حدود درجه حرارت اتاق زندگی و نشو و نما می کنند. با پایین رفتن درجه حرارت، فعالیت میکروب ها کاهش می یابد؛ ولی در درجه حرارت های فوق العاده بالا میکروب ها تخریب می شوند. سطل و اسپری بوکاشی را حتی المقدور در درجه حرارت اتاق نگهداری کنید. در ضمن، آن ها را در برابر نور مستقیم خورشید نگذارید.

در سوال کردن از ما کاملا راحت باشید!

کمپوست سازی مبارک!

34- آنتوینت هالبرستات در 1 ژانویه 2019 در ساعت 9:09 بعد از ظهر چنین می گوید:

عجیب به نظر می رسد که مال من در زمانی که سطل پر شده بود خوب کار می کرد و بوی خوبی می داد، در این مرحله دیگر اضافه کردن را متوقف کردم، آن را با بسته بندی ساران مهر و موم کردم، درب را دوباره روی آن گذاشتم و آن را به مدت دو هفته رها کردم بعدکه بازش کردم بوی بدش بلند شد.

آیا در آخرین مرحله کاری غلط انجام داده ام؟ دفعه بعد باید قبل از مرحله رها سازی به آن، مقداری از سبوس را اضافه کنم؟

نیکی کلسی در 1 ژانویه 2019 در ساعت 10:30 بعد از ظهر چنین می گوید:

موافقم؛ غیر معمول است که در این مرحله چیز غلطی صورت گرفته باشد. محتملترین چیز این است که چای بوکاشی در ته سطل تجمع یافته باشد و سبب شده باشد که سطل، حراب شود.

ایده هایی برای امتحان کردن:
1- یک بشقاب یا صفحه زهکشی، مخزن مایع و شیر به سطل خود اضافه کنید. یا سرمایه گذاری برای خرید سطل بوکاشی آماده را مد نظر قرار دهید.
2- مواد خشک بیشتر به کف سطل اضافه کنید تا مایعات اضافی را بگیرد.
3- برای محدود کردن مقدار چای تولیدی، از اضافه کردن زائدات غذایی مرطوب یا ابدار پرهیز نمایید.
امیدوارم که کمک کرده باشم. راحت باشید و هر سوالی دارید بپرسید.

قسمت دوازدهم

قسمت سیزدهم