5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

 

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

از دانستن تا عمل

با تعقیب راهنمای 4 گامی ما، که شامل کیت های استارتر رایگان بوکاشی است، اغلب مردم در هر زمانی که دست به کارکمپوست سازی یوکاشی می شوند، از نتایج موفقیت آمیز لذت می برند. ولی اگر مشکل افزایش یابد، ناامید نشوید! این صفحه ضمن اشاره به اغلب مشکلات عمومی که ممکن است رخ دهند، پاسخ "چه باید کرد؟" را هم می دهد.

کل کمپوست سازی بوکاشی در این خلاصه می شود که شما محیط زیست بهینه میکروب های سالم بوکاشی، که رشد کنند، را تهیه نموده و اجازه دهید که آن ها خرده های غذا را به پیش کمپوست غنی از مواد مغذی تبدیل نمایند. به یاد داشته باشید که هر آب و هوا متفاوت است، و همه افراد یک نوع ضایعات مواد غذایی ایجاد نمی کنند، بنابراین هیچ قانون سخت و سریعی برای هر فرآیند کمپوست وجود ندارد. اما بعد از چند سعی و خطا، اغلب مردم ریتمی که در مورد آشپزخانه شان به بهترین صورتی کار می کند را پیدا می کنند.

4BUKASHI

چطور بدانم سطل کمپوست ساز من خراب شده است؟

اگر در سطل بوکاشی را باز کنید، و بوی گندیدگی استشمام کنید و یا تعداد زیادی کپک سبز/آبی ببینید؛ چیزی غلط پیش رفته است. یک سطل بوکاشی موفق بوی ترشی و/ یا مخمری می‌دهد و ممکن است کپک سفید در آن قابل مشاهده باشد (عدم کپک سفید قابل مشاهده به این معنی نیست که تولید کمپوست خانگی شکست خورده است).

دلایل غالبی که باعث می شوند سطل تولید کمپوست خانگی بوکاشی خوب کار نکند

خردسازی

مطمئن باشید که قبل از ریختن خرده های غذا به داخل کمپوست ساز آشپزخانه، آن ها را خوب خرد کرده اید. آیتم های بزرگ کمپوست می شوند؛ اما زمان تخمیر طولانیتر از آیتم های کوچک است. تکه های 2 اینچی مجازند، اما نیم تا 1 اینچی ها بهترند. به یاد داشته باشید که از آنجایی که پوست سبزیجات و میوه ها یک محافظ طبیعی هستند، ورود میکروب های بوکاشی را نیز محدود می کنند. آیتم هایی همانند لیمو باید به 4 قسمت تقسیم شوند و بعد جواز ورود به کمپوست ساز آشپزخانه بوکاشی را کسب نمایند!

هوا

مازاد هوا برای بوکاشی بد است. در حالی که شما کمپوست ساز آشپزخانه را بارگذاری کرده و این کار را تا پر شدن ادامه می دهید، باید مراقب باشید تا در کمپوست ساز را تا جایی که ممکن است کم باز و بسته کنید و زمان باز گذاری در را هم تا می توانید کم کنید. در کمپوست ساز را بی دلیل باز نگذارید. بهترین کار این است که خرده های غذا را در یک سطل یا ظرف روی پیشخوان آشپزخانه جمع کنید و فقط یک بار در روز، حتی یک روز در میان بهتر است، آن ها را در کمپوست ساز آشپزخانه بارگذاری نمایید. در دو هفته زمان تخمیر، باز کردن در کمپوست ساز بوکاشی را به صفر برسانید.

صفحه پوشاننده

برای دور نگهداشتن هوا از خرده های غذا در کمپوست ساز آشپزخانه بوکاشی، ایده آل این است که چیزی را به عنوان مانع هوا در بالای خرده های غذا بگذارید. در حالی که کار می کنید تا کمپوست ساز را پر کنید، از یک کیسه پلاستیکی( توصیه شده است)، یک مقوا، یا حتی بشقاب آشپزخانه قرار گرفته روی خرده های غذا استفاده کنید. با پر شدن سطل و آغاز دوره دو هفته ای تخمیر، استفاده از این صفحه پوشاننده را رها کنید. با افزودن لایه های غذا، مانع پوشاننده را سخت بفشارید. این امر به خارج کردن هوای گیر کرده در داخل خرده های غذای درون کمپوست ساز آشپزخانه کمک می کند.( صفحه پوشاننده دست های شما را هم در ضمن کار، تمیز نگه می دارد)

مقدار سبوس بوکاشی

4BUKASHI2

شما می توانید هرگز سبوس زیاد به کمپوست ساز آشپزخانه بوکاشی اضافه نکنید. در واقع، این کار بهتر است، به ویژه اگر با خرده های غذایی که براحتی فاسد می شوند سر و کار دارید( مثل گوشت) به عنوان حداقل باید این اطمینان وجود داشته باشد که سبوس بوکاشی با تمام خرده های غذایی سطل مخلوط شده است. هر موقع خرده های غذا را اضافه می کنید، سبوس را بپاشید و برای اطمینان از ایجاد پوشش کافی، آن را تا اندازه ای مخلوط کنید.

درجه حرارت

کمپوست ساز آشپزخانه بوکاشی باید دور از درجه حرارت های خیلی بالا نگهداری شود. درجه حرارت اتاق برای رشد و نمو میکروب های بوکاشی فوق العاده است. آن را در ماه های سرد در داخل نگهداری کنید و در ماه های گرم در برابر نور مستقیم خورشید قرار ندهید. درجه حرارت های سردتر رشد و نمو میکروب ها را کلا متوقف نمی کنند، اما سرعت رشد و نمو را کم می کنند.

زمان

داخل کمپوست ساز آشپزخانه

در مدت 2 هفته، اغلب خرده های غذایی با موفقیت تبدیل به پیش کمپوست می شوند. بعضی ها دیر تر فرآیند می شوند، به ویژه اگر به اندازه کافی خرد نشده باشند. در مورد این ها یک هفته بیشتر به کمپوست ساز آشپزخانه بوکاشی وقت بدهید. زمان تخمیر طولانیتر کمپوست ساز آشپزخانه همیشه مفید است.

در زمین

به مجرد اینکه پیش کمپوست به باغ انتقال یافت، معمولا دو هفته طول می کشد تا اغلب خرده ها همانند زنجیره خاک شوند. هر چند، اگر درجه حرارت پایینتر برود، یا خرده های غذا کاملا پیش کمپوست نشده باشند، ممکن است نیاز به زمان طولانیتر باشد. یک هفته اضافی در خاک کار را تمام می کند!

قسمت دوم

قسمت سوم

قسمت چهارم

قسمت پنجم

قسمت ششم

قسمت هفتم

قسمت هشتم

قسمت نهم

قسمت دهم

قسمت یازدهم

قسمت دوازدهم

قسمت سیزدهم