5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

نکته بسیار مهم: به دلیل مشکل کوچک بوجود آمده در تولید کمپوست ساز بوکاشی، تا اول خرداد 1403 سفارش این نوع سطل را متوقف ساخته ایم. ضمن پوزش از علاقمندان به خرید این مژده را می دهیم که در جهت جبران خسارت، قیمت ها تا پایان خرداد ثابت خواهند ماند.

 

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

عیب یابی و کمک های بیشتر

قسمت اول

قسمت دوم

قسمت سوم

قسمت چهارم

قسمت پنجم

قسمت ششم

قسمت هفتم

قسمت هشتم

قسمت نهم

28- ماریون در 28 ژانویه 2020 در ساعت 4:08 بعد از ظهر چنین می گوید:

سلام. آغاز کننده جدید اینجاست! من اشتباهی در زهکشی مایع انجام دادم و الان محصول، سیاه و گندیده است. اگر مایع را زهکشی کرده و سبوس بیشتر اضافه کنم، آیا تعادل ایجاد خواهد شد؟
و با مایع اضافی چه کنم؟

نیکی کلسی در 28 ژانویه 2020 در ساعت 9:25 بعد از ظهر چنین می گوید:

سلام ماریون

از سوال شما متشکرم. آیا سطل هنوز ظاهر و بوی سالمی دارد؟ اگر اینطور است، می توانی چای را به سادگی زهکشی کنی و در زهکش بریزی. اگر محتویات سطل نشانه هایی از خرابی را نشان می دهند( کپک سبز/ آبی یا بوی گندیدگی) ممکن است بتوانید با افزودن مقدار زیادی سبوس بوکاشی و اختلاط خوب آن، سیستم را احیا نمایید.

برای آینده، ما توصیه زهکشی روزانه یا یک روز در میان چای بوکاشی را می کنیم تا اطمینان حاصل گردد که تازه است و مملو از میکروب های مفید بوکاشی می باشد.

کمپوست سازی مبارک!

29- دارسی در 28 اکتبر 2019 در ساعت 1:26 صبح چنین می گوید:

سلام
4 هفته قبل، من پیش کمپوست بوکاشی را در باغم دفن کردم، اما دستورالعمل را خوب نخوانده بودم. پس فقط یک چاله حفر کردم و بوکاشی را در چاله ریختم و به جای اختلاط پیش کمپوست با خاک، آن را پوشاندم. اکنون که من پیش کمپوست را چک کردم، تجزیه ای ندیدم و بو را بسیار بد یافتم. همچنین من فکر می کنم که کرم های سفید کوچولویی در خاک میبینم. من حدس می زنم که چیزی خوب جلو نرفته است. الان چه کنم؟
متشکرم و امیدوارم که توصیه شما را بشنوم.

نیکی کلسی در 28 اکتبر 2019 در ساعت 11:44 صبح چنین می گوید:

نیازی به نگرانی نیست. برای احیای این کمپوست بوکاشی، چند مشت سبوس بوکاشی و چند بیل خوب پر از خاک مخلوط کنید. قلمبه های بزرگ پیش کمپوست بوکاشی را خرد کنید. سپس، با چند اینچ خاک باغ و برگ برای چند هفته دیگر مخلوط کنید. پیش کمپوست بوکاشی را بطور موثر مجددا دفن کنید.

30- جسیکا جانسون هیل در 9 سپتامبر 2019 در ساعت 1:45 بعد از ظهر چنین می گوید:

کجا بسته های خراب را دفع کنم؟ زباله شهری؟ هر جایی در باغ دفن کنم؟ آن مطمئنا جونده ها را جذب می کند. متشکرم، جس

نیکی کلسی در 9 سپتامبر 2019 در ساعت 4:26 بعد از ظهر چنین می گوید:

بله، شما می توانید آن را در زباله شهری دفع کنید و یا در باغ دفن کنید. اگر در باغ دفن می کنید، مطمئن باشید که آن را عمیق تر از معمول دفن کرده اید و چند مشت اضافی سبوس بوکاشی افزوده اید. آن در نهایت تجزیه می شود، اما در مدتی کاملا بیش از زمان معمول.

31- جولی در 6 جون 2019 در ساعت 6:08 بعد از ظهر چنین می گوید:

سلام، مربی بوکاشی . من دارم اولین گام ها به سوی بوکاشی را بر می دارم. من فکر می کنم بطورموفقیت آمیزی گام 1 را با پر کردن سطل بوکاشی و تخمیر خرده های غذایی برداشته ام. وقتی گام 1 انجام شد، بوکاشی من یک بوی سرکه و ترشی داشت، اما من هیچوقت کپک سفید نداشتم. حدود 6 یا 7 هفته قبل، من محتویات را به کارخانه خاک انتقال دادم. من در یک خانه شهری هستم و به خاک باغچه زیادی دسترسی ندارم. بنابراین از کیسه های خاک باغچه از مرکز خانه برای ساختن کارخانه خود استفاده کردم. ظرف کارخانه خاک من یک سطل زباله سبز قدیمی است و بلند و عمیق و نسبتا هوابند است. من زائدات سبز خود را در حدود خیلی کوچک خرد کردم و بعد آن ها را به سطل بوکاشی اضافه کردم و از آنجایی که کارخانه خاکم را ساختم، چندین لایه درست کردم... اول خاک، سپس خرده ها و من همچنانکه هر لایه را می ساختم، به دقت خرده ها را با مقداری خاک مخلوط کردم. سپس، کل را با چند اینچ خاک پوشاندم. من سطل را در گاراژ و دور از نور مستقیم خورشید و دمای بالا نگهداری کردم. من الان آن را بررسی کردم و منظره آن را خوب ندیدم و آن تا حدی بوی زباله نمناک می دهد. من خیلی امیدوار بودم که از محصول نهایی به عنوان الحاقیه یا افزودنی خاک گلدان های خود استفاده کنم. ایا آن از دست رفته یا هنوز شانس زندگی دارد؟ از کمکی که می کنید، متشکرم.

نیکی کلسی در 6 جون 2019 در ساعت 9:36 بعد از ظهر چنین می گوید:

آیا توانستید سوراخ های زهکشی را به پایین کارخانه خاک خود اضافه کنید؟ ما متوجه می‌شویم که بسته به محل نگهداری کارخانه خاک، این همیشه ممکن نیست!

راه اندازه کارخانه های خاک بدون زهکش خطر تری زیاده از حد را دارند و می توانند بوی زباله مرطوب ایجاد کنند.

ولی نگران نباشید! هنوز شانس زندگی دارد! شما دو اختیار دارید:
1- اول اینکه می توانید با چند مشت سبوس بوکاشی  مخلوط کنید و یک یا دو اینچ خاک دیگر در بالا اضافه کنید. سپس، چند هفته دیگر منتظر بمانید.
2- به دیگر گونه( و این احتمالا آسانتر و گزینه ترجیحی است) به سادگی از این مخلوط پیش کمپوست/خاک در ته گلدان هایتان استفاده کنید. گلدان را خالی کنید، یک اینچ یا چیزی در این حدود خاک را در ته گلدان باقی بگذارید. یک لایه سخاوتمندانه از محتویات کارخانه خاک بوکاشی اضافه کنید و سپس چند اینچ خاک اصلی گلدان را در بالا قرار دهید. برای همه گلدان ها تکرار کنید. مقداری خاک اضافی را برای استفاده در کارخانه بعدی خاک ذخیره سازی نمایید، زیرا این خاک زنده تر از کمپوست کیسه ای استریل است. به دیگر گونه، به سادگی پیش کمپوست بوکاشی را مستقیما به گلدان هایی که بعدا تازه می کنید، اضافه نمایید.

قسمت یازدهم
قسمت دوازدهم

قسمت سیزدهم