5comver0007

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

مژده! مژده: بزودی سطل کمپوست ساز بوکاشی در شکل و اندازه های دیگر هم عرضه خواهد شد. علاقمندان به استفاده از این شکل و سایزها لطفا منتظر بمانند!

 

HUOS TOTAL

RUMI4

چطور خاک سالم درست کنیم؟

قسمت اول

تجمع چیست؟

ساختار خاک که بطور طبیعی ساخته می شود توسط فرآیندی به نام "تجمع" شکل می گیرد. این ذرات ریز خاک بوسیله قندهای باکتریایی چسبناکی به نام پلی ساکاریدها گلوله ای می شوند. سپس، این ذرات به هم چسبیده بوسیله چسبی به نام گلوتامین که توسط قارچ ها تولید می شوند به دیگر ذرات می چسبند. در عوض ایجاد خاک متراکم و چسبناک، این فرآیند حباب ها یا خلل و فرج های هوا را باز می کند. ترکیب این امر با ارگانیزم های بزرگتر ساکن خاک از قبیل کرم های خاکی شبکه ای متشکل از حباب های هوا و مصالح ریز دانه را شکل می دهد.

مصالح ریز دانه دارای بار کوچکی هستند که به آن ها در جذب آب کمک می کند. شبکه منتج خاک ماست که خوب هوادهی می شود و ظرفیت نگهداری خوب آب را دارد. کوتاه سخن اینکه یک محیط شگفت انگیز برای ریشه های گیاهانی فراهم می شود که نیاز به نوشیدن و تنفس دارند.

چطور می توانم ساختار خوب خاک درست کنم؟

اکنون می دانیم که ساختار خوب خاک توسط ذرات موجود در خاک ایجاد می شود که به هم چسبیده اند و مصالح ریزدانه را تشکیل می دهند. زندگی در خاک است که این ها را برای ما فراهم می کند. پس ما باید زندگی در خاک را تشویق کنیم. چندین راه برای انجام این کار وجود دارد. اولین کار این است که استفاده از مواد شیمیایی برای باغ را متوقف کنیم( قطعا، اگر استفاده می کنیم!) حتی علف‌کش‌ها نیز می‌توانند تأثیر زیادی بر روی اکوسیستم خاک داشته باشند، جایی که یکی از منابع اصلی غذایی، علاوه بر ترشحات ریشه، جلبک‌ها هستند.

استفاده از کودهای مایع هم روی زندگی خاک اثر می گذارد. گیاهانی که می توانند مواد مغذی خود را به راحتی دریافت کنند، با تولید ترشحات ریشه، از "پرداخت" زندگی خاک خودداری می کنند. آن ها این کربوهیدرات ها را برای خودشان نگه می دارند و به نوبه خود از سرویس های دیگری که خاک زنده برایشان فراهم می آورد محروم می گردند. بدون منبع مغذی اولیه، خاک زنده شروع به مردن می کند و ساختار و مواد مغذی طبیعی در دسترس رو به اضمحلال می نهند. این به معنی این است که سلامت خاک ما به آرامی کاهش می یابد و گیاهان ما وابسته به کود می شوند.

ارگانیسم های درون خاک برای تغذیه به سطح می آیند، زیرا در اینجا مواد آلی به شکل برگ ها و گیاهان مرده در طبیعت می ریزند. در باغ های ما، ما تمایل داریم این ماده آلی را با برداشت یا تمیز کاری حذف کنیم. تمیز نگه داشتن بستر تمرین خوبی است زیرا این کار به دور نگه داشتن آفاتی مانند راب و شپش چوب کمک می کند. با این حال، ما باید مواد آلی را جایگزین کنیم. یکی از بهترین راه ها استفاده از کمپوست است. این یک زیستگاه برای آفات فراهم نمی کند و تضمین می کند که زندگی خاک تغذیه می شود.

تلاش کنید که در باغ حفاری نکنید.
باغبانی بدون حفاری عملی است که سالی یک بار کمپوست را روی بسترهای خود قرار می دهید و به خاک زنده اجازه می دهید حفاری را انجام دهد. این امر متکی بر عدم ایجاد مزاحمت برای خاک و حفظ زیستگاهی است که حیات خاکی برای خود ایجاد کرده است.

هیچ باغبانی حفاری اخیراً به طور فزاینده‌ای محبوب نشده است، زیرا در غیر اینصورت است که مردم متوجه می‌شوند که سلامت خاکشان بهبود می‌یابد، گیاهانشان سالم‌تر هستند و باغبانی آنها کمتر کمرشکن است!