نیم نگاه


midanidVERY

 5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

نکته بسیار مهم: به دلیل مشکل کوچک بوجود آمده در تولید کمپوست ساز بوکاشی، تا اول خرداد 1403 سفارش این نوع سطل را متوقف ساخته ایم. ضمن پوزش از علاقمندان به خرید این مژده را می دهیم که در جهت جبران خسارت، قیمت ها تا پایان خرداد ثابت خواهند ماند.

 

HUOS TOTAL

RUMI4

حشره کش هایی برای کشتن عقرب ها(کد 0300)

راهنمایی ضروری: اغلب قریب به اتفاق مطالب این سایت ترجمه خود ما هستند. با توجه به اینکه برخی از این مطالب برای خواننده ایرانی ابهام و سرگشتگی ایجاد می کند، گاه مجبور به ارائه توضیحات اضافی هستیم. از آنجا که برای همه خوانندگان واجب و ضروری است که مطالب ترجمه را از توضیحات اضافی تشخیص دهند، تمام توضیحات اضافی را بصورت نوشته های کج دارای خط زیرین آورده ایم.


عقرب ها موجودات تهدید آمیزی هستند؛ با یک دم سریعا عمل کننده منتهی به نیش! این مفصل دارهای دارای فعالیت شبانه در کلاس آراکنیدا هستند و شکارچیانی می باشند که از عنکبوت ها، حشرات و صدپایان تغذیه می کنند. عقرب های بزرگتر ممکن است مارهای کوچک، موش و مارمولک را شکار کنند. از طریق منافذ باز و شکاف های اطراف سازه، عقرب ها می توانند وارد خانه شوند و به مجرد ورود، به سرعت مشکل زا شوند. خوشبختانه، برای کنترل عقرب ها از چندین حشره کش می توان استفاده نمود.
نیش عقرب
حدود 70 گونه عقرب در امریکای شمالی شناخته شده است و فقط یکی از آن ها، بارک، برای انسان مضر شناخته شده است.( معادل فارسی BARK را گفته و حامی ما شوید) نیش حاصل از اغلب عقرب ها همان اثراتی را ایجاد می کند که نیش حاصل از زنبور، مورچه و زنبور عسل بوجود می آورد. شایع ترین علائم نیش عقرب شامل تورم، قرمزی و احساس سوزش است؛ علائمی که به طور کلی در ۳۰ دقیقه فروکش می کنند. هرچند، اگر، شخص حساس بوده و یا تحت تاثیر عقرب بارک قرار گیرد، نیش می تواند جدی باشد. نیش های عقرب بارک می توانند تولید درد شدید، آماس، مشکلات تنفسی، کرختی، تیر کشیدن، تشنج و فلج تنفسی نمایند. خوشبختانه، ضد سم موثر است و مرگ حاصل از نیش عقرب نادر است.
حشره کش های شیمیایی
آفت کش های شیمیایی شامل سیفلوترین، بیفنترین، پرمترین، ترالومترین تعدادی از محصولات در دسترس تجاری هستند که می توانند عقرب ها را بکشند. برنامه مدیریت آفات جامع گستره ایالتی دانشگاه کالیفرنیا توصیه به اعمال حشره کش مطلوب روی دیواره خارجی پی ساختمان می کند. اسپری کردن دیوارهای بیرونی، بطور سراسری، با حشره کش از زمین آغاز شده و تا بالا می رود؛ بطوری که 1 فوت پایینی دیوار از آفت کش پوشیده می شود. به علاوه، حشره کش را در اطراف پنجره ها، درها و تمام نقاط ورودی اعمال نمایید. برای اخذ بهترین نتایج، همیشه باید از دستورالعمل های واقع در برچسب آفت کش انتخابی پیروی نمایید.
حشره کش های ایمن تر
حشره کش های ایمن تر احتمال خطر کمتری برای شما، خانواده و محیط زیست دارند. آن ها عموما باقیمانده خطرناکی بر جای نمی گذارند و برای حشرات مفید به اندازه حشره کش های شیمیایی خطرناک نیستند. خاک دیاتومه از میان این ها است که توسط سازمان غذا و دارو ایمن دانسته شده است. هرچند، شما باید مطمئن باشید که فقط خاک دیاتومه درجه غذا را استفاده کرده اید و نه خاک دیاتومه مورد استفاده در فیلتراسیون را؛ زیرا که برای انسان و پستانداران سمی است. از آنجا که هر برند خاک دیاتومه دستورالعمل طراحی شده برای برند ویژه ای را دارد، همیشه از دستورالعمل های مندرج در برچسب پیروی نمایید. هرچند، اغلب برندهای خاک دیاتومه، به چیزی بیش از پخش ماده ای غبار مانند در ترک های و منافذی که عقرب ها درشان پنهان می شوند ندارند.
ملاحظات
مطابق با مدیریت جامع آفات UC، تلاش برای کنترل عقرب با حشره کش ها ممکن است مشکل باشد. آن ها اظهار می دارند که اندازه خالص عقرب ها به همراه توانایی آن ها در پنهان شدن در ترک ها و شکاف ها کنترل شیمیایی را مشکل می سازد، پس برای شما تغییر محیط اطراف بهتر است تا کمتر برای جلب عقرب دلپذیر باشد. این ها شامل برداشتن و حذف آجرها، سنگ ها، زباله، تخته ها، الوارها و دیگر زباله ها از اطراف خانه، درو کردن چمن ها، هرس شاخه های بیش از حد آویخته، تعمیر توری پنجره و درزگیری ترک ها است. در جاهایی که عقرب ها حضور دارند، کفش ها، لباس ها و حوله های خیس را بیرون نگذارید. همیشه به خاطر داشته باشید که کفش ها باید وقتی بیرون هستید پوشیده شوند.

صفحه نخست

مهم: اگر اطلاعات خود را بیش از مطالعه و خواندن، از طریق شنیدن به دست می آورید بهتان توصیه می کنیم که "چرا مشاوره تلفنی!؟" را بخوانید.

نکته اول: چنانچه متن بالا نیاز شما را بر آورده نکرده است، کلیدواژه خود را در قسمت جستجو( بالای صفحه) وارد کرده و مقالات مرتبط با خواسته خود را ملاحظه نمایید. شاید یکی از آن ها بر طرف کننده نیاز شما باشد. در این باب به این نکته توجه کنید که از آنجایی که اغلب قریب به اتفاق مطالب این سایت ترجمه خود ما است ممکن است آنچه در سایت های دیگر پیدا نمی کنید را اینجا هم پیدا نکنید، اما آنچه اینجا می یابید را به احتمال زیاد در دیگر جاها نخواهید یافت؛ الا اینکه از اینجا برداشته باشند. در ضمن اگر می خواهید مطالب خوب زیست محیطی سایت های دیگر را ببینید به بخش های روزشمار، هفته شمار و مهم مندرج در صفحه نخست رجوع کنید.( روی قسمت خانه کلیک کنید) این اطمینان را هم داشته باشید که بیشتر مطالب سایت بر اساس پاسخ دادن به سوالات تلفنی یا پیامکی از ما یا دیگران پای بر عرصه وجود گذاشته اند و لذا اگر شما از ما سوالی بپرسید که جوابش را نمی دانیم، یا می دانیم اما در رابطه با آن مطلب در سایت نگذاشته ایم، به احتمال زیاد مدتی بعد مطلبی در باره آن تهیه کرده و در سایت قرار خواهیم داد. 
نکته دوم: در صورت تمایل به اخذ مشاوره تلفنی از قوانین مشاوره، مندرج در بالای صفحه یا صفحه نخست، کسب اطلاع نمایید.
نکته سوم: چنانچه مایل هستید فعالیت خود را با صرف هزینه ای معقول در سایت "بهداشت محیط دم دستی" تبلیغ نمایید، لطفا اینجا را کلیک کنید.

چنانچه به یکی از دو مقوله "بهداشت" و "محیط زیست" علاقمند هستید، یا کلا نسبت به هیچیک از این دو مقوله نگاه خوبی ندارید، به شما اکیدا توصیه می شود اینجا را کلیک کنید.

در ضمن، اگر دوستدار این هستید که در زمره حامیان ما باشید، لطفا اینجا را کلیک کنید.  از آنجا که ما توسط دولت حمایت نمی شویم، امید خود را به حمایت شما عزیزان دوخته ایم. پس اگر فکر می کنید ارزش بیشتر دیده شدن را، دست کم جهت مبارزه با آن هایی که با اطلاعات غلط مردم را در مسیر نادرست قرار می دهند، داریم، لطفا لینک زیر را در گروه های شبکه های مجازی( لینکدین، واتس آپ ، تلگرام و ...) به اشتراک بگذارید.

WWW.YARABUMCO.IR

خط آخر: اگر در هنگام جستجوی نام و نام خانوادگی خود در گوگل و پیدا کردن سایتی که حاوی آن ها هستند به احساس خوبی دست می یابید، لطفا اینجا را کلیک کنید.