نیم نگاه


midanidVERY

 5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

نکته بسیار مهم: به دلیل مشکل کوچک بوجود آمده در تولید کمپوست ساز بوکاشی، تا اول خرداد 1403 سفارش این نوع سطل را متوقف ساخته ایم. ضمن پوزش از علاقمندان به خرید این مژده را می دهیم که در جهت جبران خسارت، قیمت ها تا پایان خرداد ثابت خواهند ماند.

 

HUOS TOTAL

RUMI4

کنترل جلبک در برکه(کد 0282)

راهنمایی ضروری: اغلب قریب به اتفاق مطالب این سایت ترجمه خود ما هستند. با توجه به اینکه برخی از این مطالب برای خواننده ایرانی ابهام و سرگشتگی ایجاد می کند، گاه مجبور به ارائه توضیحات اضافی هستیم. از آنجا که برای همه خوانندگان واجب و ضروری است که مطالب ترجمه را از توضیحات اضافی تشخیص دهند، تمام توضیحات اضافی را بصورت نوشته های کج دارای خط زیرین آورده ایم.


جلبک ها می توانند رشد خارج از کنترل داشته باشند، اکسیژن را تخلیه کنند، موجبات گرفتگی فیلترها شوند و زیبایی برکه شما را کاهش دهند.
جلبک یک گیاه تک سلولی است که وقتی با آب، نور خورشید و زائدات نیتروژنی بدرستی تغذیه شود، خوب رشد و نمو پیدا می کند. اگر چه ماهی شما ممکن است جلبک را به عنوان غذای مورد علاقه بیابد، برای از پس تولید جلبک بر آمدن نیاز به خورنده های بسیار بزرگ هست و بزودی رشد جلبک از کنترل خارج خواهد گشت. جلبک ها باعث گرفتگی فیلترها و پمپ های آب شده و رشد گیاهان مطلوب را خفه می سازند. فساد جلبکی به کیفیت آب لطمه زده و می تواند زیبایی برکه شما را از بین ببرد.
پیشگیری کلید است:  بهترین شات در تحت کنترل نگه داشتن جلبک این است که به آن گرسنگی بدهید. با پیروی از این دستورالعمل جامع، یک برنامه سه گامه، باید بتوانید رشد جلبک را در محدوده ای نگه دارید که مشکلات جدی ایجاد ننماید.
1- مقدار مجاورت با نور خورشید را کم کنید؛ قرار دادن برکه در منطقه ای که سایه جزئی ارائه می دهد یا تنها نور خورشید فیلتر شده اولین و بهترین گام است.
2- برکه را با سوسن ها و دیگر گیاهان آبی که برای محصولات زائد نیتروژنی (نیترات ها) با جلبک ها رقابت و مبارزه می کنند، هر دو آن ها این ها را مصرف می کنند، پر کنید.
3- آب برکه را تمیز و به دور از مواد آلی در حال فساد نگه دارید که مواد زائد نیتروژنی اضافی تولید می کنند.
شکوفایی جلبکی: تحت شرایط مناسب، جلبک سریعا رشد کرده و چیزی به نام شکوفایی جلبکی پیش می آورد. یک شکوفایی جلبکی می تواند موجب ایجاد خطر شده و سریعا سطح اکسیژن آب برکه را پایین بیاورد. اگر در اثر مواجهه با شکوفایی جلبکی ناگهانی ضربه خوردید، چه باید بکنید؟
1- با تور یا شن کش، بطور فیزیکی مقدار جلبک زیاد را تا جایی که ممکن است از سطح آب بگیرید.
2- برای حذف جلبک برکه ماهی، یک عامل منعقد کننده که خاص این منظور است خریداری نمایید. یک عامل انعقاد یک ماده شیمیایی است که جلبک ها را به هم می چسباند. مواد منعقد کننده جلبک ها را نمی کشند؛ آن ها را گیر می اندازند تا راحت تر جمع آوری شوند.
جلبک کش ها واقعا جلبک ها را می کشند؛ اما مراقب باشید که به ماهی ها صدمه نزنند. باید جلبک های مرده را به سرعت و قبل از تجزیه و آلوده ساختن آب از برکه جمع کنید.
3- بعد از اینکه آب برکه را بصورت بالا تصفیه کردید، کار را با تغییر آب ادامه دهید تا باقیمانده این مواد شیمیایی را از برکه حذف نمایید.
به عنوان یک تاثیر جانبی، بعضی از این محصولات محتویات اکسیژن را کم می کنند. پس ایده خوبی است که بعد از استفاده از این مواد شیمیایی به هم زنی را افزایش دهید تا سطح اکسیژن محلول را بازگردانده و ماهی ها را قادر سازید راحت تر تنفس کنند.
با پیروی از گام های مناسب، برکه شما در هیچ زمانی جلبک بیش از حد نخواهد داشت. و با یک برنامه مدیریتی هوشمندانه برکه، این مسیر کماکان ادامه خواهد یافت.

صفحه نخست

مهم: اگر اطلاعات خود را بیش از مطالعه و خواندن، از طریق شنیدن به دست می آورید بهتان توصیه می کنیم که "چرا مشاوره تلفنی!؟" را بخوانید.

نکته اول: چنانچه متن بالا نیاز شما را بر آورده نکرده است، کلیدواژه خود را در قسمت جستجو( بالای صفحه) وارد کرده و مقالات مرتبط با خواسته خود را ملاحظه نمایید. شاید یکی از آن ها بر طرف کننده نیاز شما باشد. در این باب به این نکته توجه کنید که از آنجایی که اغلب قریب به اتفاق مطالب این سایت ترجمه خود ما است ممکن است آنچه در سایت های دیگر پیدا نمی کنید را اینجا هم پیدا نکنید، اما آنچه اینجا می یابید را به احتمال زیاد در دیگر جاها نخواهید یافت؛ الا اینکه از اینجا برداشته باشند. در ضمن اگر می خواهید مطالب خوب زیست محیطی سایت های دیگر را ببینید به بخش های روزشمار، هفته شمار و مهم مندرج در صفحه نخست رجوع کنید.( روی قسمت خانه کلیک کنید) این اطمینان را هم داشته باشید که بیشتر مطالب سایت بر اساس پاسخ دادن به سوالات تلفنی یا پیامکی از ما یا دیگران پای بر عرصه وجود گذاشته اند و لذا اگر شما از ما سوالی بپرسید که جوابش را نمی دانیم، یا می دانیم اما در رابطه با آن مطلب در سایت نگذاشته ایم، به احتمال زیاد مدتی بعد مطلبی در باره آن تهیه کرده و در سایت قرار خواهیم داد. 
نکته دوم: در صورت تمایل به اخذ مشاوره تلفنی از قوانین مشاوره، مندرج در بالای صفحه یا صفحه نخست، کسب اطلاع نمایید.
نکته سوم: چنانچه مایل هستید فعالیت خود را با صرف هزینه ای معقول در سایت "بهداشت محیط دم دستی" تبلیغ نمایید، لطفا اینجا را کلیک کنید.

چنانچه به یکی از دو مقوله "بهداشت" و "محیط زیست" علاقمند هستید، یا کلا نسبت به هیچیک از این دو مقوله نگاه خوبی ندارید، به شما اکیدا توصیه می شود اینجا را کلیک کنید.

در ضمن، اگر دوستدار این هستید که در زمره حامیان ما باشید، لطفا اینجا را کلیک کنید.  از آنجا که ما توسط دولت حمایت نمی شویم، امید خود را به حمایت شما عزیزان دوخته ایم. پس اگر فکر می کنید ارزش بیشتر دیده شدن را، دست کم جهت مبارزه با آن هایی که با اطلاعات غلط مردم را در مسیر نادرست قرار می دهند، داریم، لطفا لینک زیر را در گروه های شبکه های مجازی( لینکدین، واتس آپ ، تلگرام و ...) به اشتراک بگذارید.

WWW.YARABUMCO.IR

خط آخر: اگر در هنگام جستجوی نام و نام خانوادگی خود در گوگل و پیدا کردن سایتی که حاوی آن ها هستند به احساس خوبی دست می یابید، لطفا اینجا را کلیک کنید.