آشغال بوی خوب می دهد؟


آشغال بوی خوب می دهد، اما نه همیشه!  هر کسی ممکن است متوجه بوی گند آشغال شود. یک کیسه گوشت یا پوشک که در یک سطل زباله در یک روز گرم و مرطوب تابستانی رها می شود، می تواند پیامی قدرتمند در مورد قدرت شیطان سازی باکتری ها و میکروب ها ارسال کند.

یک کیسه زباله به دلیل خیلی ساده ای بو می دهد. آن شامل مواد در حال فساد قابل گندیدگی از قبیل گوشت و سبزیجات و پوشک بچه است. همچنانکه گوشت فاسد می شود، باکتری هایی را جذب می کند که از اسیدهای آمینه موجود در پروتئین های گوشت استفاده می کنند. سبزیجات هم می توانند بگندند و همچنانکه میکروب ها به ساختمان سلولی سبزی حمله می کنند به آرامی مایع شوند و تخمیر مایعات کیسه زباله را گرم می کند. با تولید گازها و مایعات بیشتر، کیسه زباله ممکن است پاره شود. ممکن است ذهن به سوی خشونت متوجه گردد، در حالی که فقط پای زباله در میان است.

بوهای حاصل از فرآیند تجزیه انواع خوبی ها با نام هایی که به نظر زننده است، دارند. پس از همه، چه کسی می خواهد "کاداورین" و "پوترسین" را برای شام دعوت کند؟ اگرچه این بوها مشمئز کننده هستند، اما خطری برای سلامتی ندارند. اگر چه، مگس ها و جوندگان به زباله های در حال فساد جمع می شوند. اگر این ناقلین داخل منابع غذایی شوند، بیماری هایی را می توانند انتقال دهند که ممکن است برای تندرستی انسان جدی باشد.

خبر خوب این است که سیستم های جمع آوری و دفع مدرن زباله تضمین می کند که در امریکا، دیگر زباله یک مشکل بهداشت عمومی نیست. اما هنوز مشکل بو وجود دارد.

واکنش های فردی ما به بوها ذهنی است. بعضی از ما نسبت به بو حس بهتری از دیگران داریم. ما اختلاف بویایی داریم و همین بوها را برای ما مطبوع و نامطبوع و منزجر کننده می سازد. من بیشتر عطرها را دوست ندارم و بوی برخی از آدامس ها را تهوع آور می دانم، اما من عاشق بوی سنبل در فصل بهار هستم.

یک حس خوب بویایی برای بقای نژاد بشر مهم است. ما نیاز داریم که شیر ترش را بو کنیم و دود آتش را با شامه متوجه گردیم. توانایی بو کردن بطور غیر قابل باوری مهم است و برای همین ریچارد آکسل و لیندا بوک ون در 2004 جایزه نوبل فیزیولوژی یا طب را برای این کشف بردند که چطور حس بویایی و شامه کار می کند و چطور شخص می تواند بین 10000 بوی مختلف تفاوت قایل شده و آن ها را به خاطر بیاورد.

در یکی از طعنه‌های کوچک زندگی، افزایش بازیافت ممکن است با بیرون آوردن مواد فاسد نشدنی از کیسه زباله و متمرکز کردن مقدار موادی که می‌توانند پوسید شوند، بوی سطل زباله را تشدید کند. اما فقط یک ضد بازیافت خشمگین از آن به عنوان استدلالی علیه بازیافت استفاده می کند.

پس، ما چه می توانیم بکنیم؟ ما می توانیم بوی زباله را انکار کنیم یا می توانیم اقدامات پیشگیرانه ای برای مدیریت بو در ایستگاه های انتقال، تاسیسات کمپوست و محل های دفن زباله انجام دهیم. عدم کنترل بوها می تواند مخالفت عمومی را با این امکانات تشدید کند و حفاظت از سلامت عمومی را دشوار کند.

"مدیریت تاسیسات زائدات جامد تا پیشگیری از بو" یک مقاله پژوهشی جدید NSWMA است که در وبسایت در دسترس است. اگرچه هیچ گلوله جادویی واحدی وجود ندارد - هیچ راه حل یکسانی برای مدیریت بو - وجود ندارد، این مقاله اقدامات متعدد پیشگیری و کنترل بو را با سوابق موفقیت آمیز ارائه می دهد. واضح است که مهمترین قدمی که باید در مدیریت بوها برداشته شود این است که شکایات مربوط به بو را جدی بگیرید و سپس برای اطمینان از کنترل بوها اقدام کنید.

در مورد من، هر زمان که یک کیسه زباله واقعا بدبو داشته باشم، یکی از آن نمونه های عطر را که در مجلات می آید را در سطل زباله می گذارم. سپس، اجازه می دهم که بوها با هم بجنگند.

ITALIC اعتقادات این متن لزوما اعتقادات انجمن مدیریت زائدات جامد ملی و یا انجمن های صنایع محیط زیستی را منعکس نمی کند.

ستون نویس، مدیر برنامه های ایالتی انجمن های صنعت محیط زیست، واشنگتن دی سی است.