در کدام پی اچ اغلب قارچ ها رشد می کنند؟ ( کد 0513)

بر خلاف باکتری ها که هوازی و بی هوازی هستند و در محیط های پایه( در یا بالای bپی اچb 7( رشد می کنند، قارچ ها برای رشد نیاز به اکسیژن( هوازی) دارند و عموما محیط اسیدی( bپی اچb زیر 7) را ترجیح می دهند.

اما براستی، کدام پی اچ برای رشد قارچ مناسبترین است؟

در مقایسه، قارچ ها در مقادیر پی اچ تا اندازه ای اسیدی( بین 5 و 6) رشد و نمو می کنند. میکروارگانیزم هایی که پی اچ بهینه رشد آن ها 5.55 است اسیدوفیل نام دارند.

به همین ترتیب، آیا قارچ در اسید یا قلیایی رشد می کند؟ در ساختار شرایط طبیعی نیاز به اسیدیته ابتدایی وجود دارد تا مخمرها و قارچ ها بتوانند شروع به رشد کرده و تکثیر شوند. مادامی که محیط بستری که اسپورهای مخمرها و قارچ ها در آن هستند، در طبیعت، به اندازه کافی قلیایی است، اسپورهای باکتری ها و قارچ ها رشد نخواهد کرد.

بطور مشابه، سوال می شود، چطور پی اچ در رشد قارچ تاثیر می گذارد؟

گزارش ها حاکی از آن است که رشد قارچ می تواند بوسیله غلظت یون هیدروژن( پی اچ) بستری که رشد در آن اتفاق می افتد تحت تاثیر قرار گیرد؛ خواه مستقیم بوسیله عملکرد روی سطح سلول و خواه غیر مستقیم توسط تاثیر آن روی دسترسی به مواد مغذی

قارچ ها به چه شرایطی برای رشد نیاز دارند؟

اغلب قارچ ها در محیط گرم و مرطوب خوب رشد می کنند. اگر به آن‌هایی فکر می‌کنید که در خاکی با توده میوه ‌دهی آشکار رشد می‌کنند ("قارچ")، بدانید میسلیوم و هیف‌ها همیشه در زیر زمین وجود دارند و توده میوه ‌دهنده ("قارچ") زمانی که شرایط رشد بدتر می‌شود ظاهر می‌شود.