این سوالات را مرددها مطرح کرده اند و این جواب ها، پاسخ هایی است که ما به این عزیزان داده ایم:

1000: آیا می توان کمپوست ساز پاسیویی 120 لیتری را برای باغ به کار برد؟

پ: این کمپوست ساز نمی تواند تمام زائدات باغی را تبدیل به کود کمپوست کند و اساسا برای تبدیل زائدات میوه و سبزی خانگی به کود مورد استفاده دارد.

بخشی از زائدات باغی را می توان تبدیل به کود کرد؟

البته، به شرط آنکه با پسماند میوه و سبزی مخلوط شود.

کار با کمپوست ساز پاسیویی راحت است؟

البته، البته در اولین استفاده شما به مسائل و مشکلات مختلف برخورد کرده و جهت حل آن ها از خدمات بعد از فروش ما بهره مند خواهید شد( عین اینکه در یک کارگاه آموزشی کمپوست سازی شرکت کرده باشید)

در این نوع تولید کمپوست بو تولید می شود؟

بطور کاملا مختصر و برای همین این نوع تولید کننده کمپوست خانگی نمی تواند داخل خانه مورد استفاده قرار گیرد.

0737: چطور کار می کند؟

کمپوست ساز بوکاشی سه مرحله کاری دارد: مرحله پر کردن که ساده است و فقط باید در نظر داشت که در این هنگام از پودری که ما در اختیارتان قرار می دهیم استفاده کنید، مرحله رها شدن که سطل را به مدت 2 هفته رها می کنیم و مرحله رسیدن که در داخل خاک است و در پایان کود کمپوست آماده استفاده می شود.

قیمت؟

بوکاشی زیر یک میلیون تومان قیمت دارد و قیمت پاسیویی بین 1.5 میلیون تا دو میلیون تومان است. قیمت های دقیق را در سایت آورده ایم.

9136:

کمپوست ساز پاسیویی کپک نمی زند؟

نه! اصلا! به شرطی که دستورات ما را مو به مو اجرا کنید.

5431( گیلان): در مورد فرق کمپوست ساز بوکاشی و پاسیویی توضیح دهید:
سیستم بوکاشی اصولا برای استفاده در خانه و آپارتمان( داخل) طراحی شده، چون بوی کمی دارد و یا بویی شبیه ترشی می دهد؛ در حالی که کمپوست ساز پاسیویی کمی بودار است و نباید در داخل خانه استفاده شود.
کار با بوکاشی راحت تر است و اگر شما تجربه کمپوست سازی ندارید بهتر است فعالیت را با بوکاشی آغاز نمایید.
کمپوست ساز پاسیویی کود به مراتب بهتری تحویل شما می دهد، اما حسن بوکاشی این است که علاوه بر کود جامد، تولید کننده کود مایع هم هست.
کود مایع بوکاشی به چه درد می خورد؟
این کود یک لوله بازکن طبیعی است و اگر داخل سینک ظرفشویی یا سرویس های بهداشتی ریخته شود چربی ها را زدوده و در ضمن آسیبی به جداره لوله ها نمی رساند.
کود را می توانید با 100 برابر آب مخلوط کرده( مثلا یک قاشق چایخوری در بطری 1.5 لیتری) و از آن برای آبیاری گل ها و گیاهان بهره مند شوید.
شما با توجه به اینکه ما یک منطقه بوم گردی هستیم کدام سطل را پیشنهاد می کنید؟
حیاط یا محوطه بیرونی که بتوان سطل را در آن قرار داد، دارید؟
بله!
من کمپوست ساز پاسیویی را پیشنهاد می کنم. البته در نظر داشته باشید که وقت بیشتری باید به کمپوست سازی اختصاص بدهید و هفته ای دو وقت 15 دقیقه ای( حدودا) در این سیستم مورد نیاز است.
بسیار از توضیحات شما ممنون. تماس خواهم گرفت.

...... حجم مطالب و محتوا و حوصله کم

بنده در منزل 100 متر حیاط

26 متر باغچه دارم

لطفا راهنمایی کنید کدام محصول خوب است؟

سپاسگزارم

جواب مختصر و مفید:

اگر فقط مایل هستید از زائدات غذایی( بیشتر پوست و ضایعات میوه و سبزی) کمپوست تهیه کنید، بوکاشی  انتخاب خوبی است؛ اما اگر در حیاط مقدار زیادی زائدات باغی وجود دارد( هرس های چمن، برش های مربوط به سر شاخه گیاهان در جهت زیبا سازی منظره و برگ های خشک پاییزی) و مایل هستید یک جورهایی از شر این ها هم راحت شوید و مورد استفاده قرار دهید توصیه به استفاده از نوع پاسیویی داریم.

برای اعضای زیر 4 نفر خانوار، پاسیویی 60 لیتری و برای خانواده بزرگتر پاسیویی 120 لیتری توصیه می شود.

4312: خیلی خوشحال شدم که شما را تصادفی پیدا کردم. راستش من عادت دارم که پسماند تر تولید نکنم و به همین دلیل تا الان همیشه پوست میوه های خود را با حرارت خشک می کردم تا آن ها را بدینگونه و بی آنکه تولید کپک کنند توی سطل زباله بریزم. با این حال دوست داشتم کار بهتری بکنم. متاسفانه کمپوست سازهای برقی گران هستند و فکر نمی کردم سطل های ارزان کمپوست سازی توی ایران پیدا بشود.

شما لطف دارید

می توانید در باره محصولات خود بیشتر توضیح دهید؟

ما دو نوع سطل، پاسیویی و بوکاشی، داریم که اولی باید در بیرون خانه قرار گیرد، اما دومی را بیشتر در داخل خانه و آشپزخانه مورد استفاده قرار می دهند. هر کدام را بخواهید می توانید سفارش دهید.

قیمت آن ها در چه حد است؟

سطل های بوکاشی زیر 1 تومن قیمت دارند، اما سطل های پاسیویی چیزی حدود 1.5 تا 2 تومن قیمت گذاری شده اند. در صورت تمایل، اطلاعات دقیق را خدمتتان واتس آپ یا پیامک می کنیم.

شما خرید کدام را پیشنهاد می کنید؟

سابقه کمپوست سازی دارید؟

خیر!

ما به افراد مبتدی "بوکاشی" را پیشنهاد می کنیم. کمپوست سازهای پاسیویی کمی دنگ و فنگ دارند و بهتر است افراد کمی حرفه ای آن ها را مورد استفاده قرار دهند.

پس لطفا شرایط سفارش "بوکاشی" را اعلام کنید؟

چشم

من توی رستوران بودم و در آنجا یک کمپوست ساز برقی بود که پسماندها را فوری تبدیل به کود می کرد. چطور این کار را انجام می داد.

کمپوست سازی توسط فعالیت میکروب ها انجام می شود و هر چند می توان با انجام اقداماتی سرعت واکنش را بیشتر کرد، این افزایش سرعت به گونه ای نیست که پسماند در عرض چند ساعت تبدیل به کود شود. لذا، بیشتر کمپوست سازهای برقی بیشتر کاهنده حجم پسماند هستند و بیشتر "سوزاننده" هستند تا "تولید کننده کود"

سطل بوکاشی شما کپک نمی زند؟

کپک سفید، که کپک خوبی است، چرا؛ اما معمولا کپک سبز و آبی و سیاه نمی زند.

پس، چطور زباله خانگی کپک می زند؟

شیرابه محیط خوبی برای رشد و نمو کپک فراهم می کند. ما در "بوکاشی" شیرابه را زود به زود تخلیه می کنیم و فرصت رشد و نمو کپک را از آن می گیریم.

کود تولیدی بوکاشی و پاسیویی فرق دارند؟

قطعا بله! اصولا کودهای تولیدی در فرآیندهای مختلف و توسط کارخانجات و اشخاص متفاوت با هم فرق دارند و برای همین در کشورهای خارجی کودهای کمپوست با قیمت های کاملا متفاوتی به فروش می رسند. در کارهای ما، کیفیت کود پاسیویی بهتر است، اما بوکاشی جز کود جامد، کود مایع بسیار خوبی تولید می کند که حجم قابل توجهی دارد.

ممنون از وقت زیادی که برای توضیحات گذاشتید.

من هم از تماس شما متشکرم.

1050: در مورد هزینه کمپوست ساز، مواد و وسیله های اضافی لازم، و نحوه فرستادنشون به شهرهای دیگه اگه ممکنه راهنمایی بفرمایید.

با سپاس

تبریز-آ. شرقی

سلام

هزینه کمپوست ساز بوکاشی به همراه دو بسته سبوس( کل پکیج) 820 هزار تومان

هزینه کمپوست ساز پاسیویی 60 لیتری: 1 میلیون و 504 هزار تومان

هزینه کمپوست ساز پاسیویی 120 لیتری: 2 میلیون و 248 هزار تومان

دوقلوی 60 لیتری مخصوص حیاط خلوت: 1 میلیون و 683 هزار تومان

کمپوست ساز بوکاشی به همراه دو بسته سبوس عرضه می شود و لازم نیست چیز اضافی خریداری شود. البته سبوس برای یک دوره کودسازی کفایت می کند و برای دوره بعد باید سبوس( بدون سطل) خریداری شود. هر دوره تقریبا 1.5 ماه طول می کشد.

سطل پاسیویی به همراه خاک اره عرضه می شود. اگر برگ قهوه ای زیاد دارید( مثلا باغچه یا حیاط کوچک دارید) می توانید از آن ها به جای خاک اره استفاده کنید. خاک اره برای یک دوره کمپوست سازی کفایت می کند و بعد از آن لازم است خریداری شود. هر دوره بعد از پر شدن سطل حدود 4 تا 6 هفته طول می کشد( در مناطق سرد بیشتر طول می کشد)

با پست سطل ها را ارسال می کنیم. البته هزینه ارسال جداگانه دریافت می شود.

ممنون که ما را تعقیب می کنید.

WWW.YARABUMCO.IR

سپاس

1603: شما چه محصولاتی دارید؟ سطل کمپوست پاسیویی، سطل بوکاشی و سبوس بوکاشی؟ درست است؟

کاملا درست است!

در زمینه خرید و فروش محصولات دیگر فعال نیستید؟

خیر! فعالیتی نداریم!

سایت خوبی ندارید!

می دانیم! فعلا در زمینه "تبلیغات" و "بازاریابی" ضعیف هستیم!

سطل های کمپوست سازی شما چه اندازه هستند؟

سطل بوکاشی 6 لیتری است و سطل پاسیویی در دو اندازه 60 و 120 لیتر عرضه می شود.

امکان مشاهده سطل ها از نزدیک وجود دارد؟

یک نمونه سطل پاسیویی موجود 60 لیتری داریم، اما سطل بوکاشی موجود نیست. چون کارها سفارشی تولید و عرضه می شوند، گاهی با کمبود نمونه مواجه می شویم!

می خواستم محصولات را ببینم؟

متاسفانه، محصول کمپوست ساز نهایی، که کود بسیار ارزشمندی است، در دسترس نیست؛ اما سبوس های بوکاشی را می توانید ببینید!

چه زمانی طول می کشد تا کمپوست تولید شود؟

کمپوست پاسیویی در مدت 4 تا 6 هفته بعد از پر شدن سطل تولید می شود. بوکاشی بعد از پر شدن نیاز به دو هفته زمان استراحت در سطل و دو هفته تا یک ماه زمان ماندگاری در خاک باغچه( یا گلدان) دارد.

کدام بهترند؟

کود کمپوست ساز پاسیویی کیفیت بهتری دارد، اما خوبی بوکاشی در این است که کود مایع هم تولید می کند. کار با کمپوست ساز بوکاشی خیلی راحت تر است، اما با خرید کمپوست ساز پاسیویی عملا در یک کارگاه کمپوست سازی خانگی شرکت می کنید و کارشناسان ما مرتب کمکتان می کنند تا مسائل و مشکلاتی که در حین کار بوجود می آیند را مرتفع کنید. بوکاشی در داخل خانه استفاده می شود و کاملا بی بو است؛ اما پاسیویی در حیاط خلوت و پاسیو مورد استفاده واقع می گردد و کمی بو دارد. در کمپوست ساز پاسیویی باید اختلاط و تنظیم رطوبت انجام شود و انجام این کارها باعث می شود هفته ای دو بار و هر بار بین 15 دقیقه تا نیم ساعت وقت شما گرفته شود. کلا کار با کمپوست سازها تا حدی هم سلیقه ای است و شما فقط با کار می توانید متوجه شوید "پاسیویی باز" یا "بوکاشی باز" هستید.

در بوکاشی اختلاط نداریم؟

خیر! فقط سه مرحله قرار دادن زائدات، فشرده سازی و اضافه کردن سبوس هست.

پاسیویی سبوس ندارد؟

خیر! شما با کمک پسماندهای قهوه ای از قبیل خاک اره و برگ زرد اختلاط مورد نیاز کمپوست ساز را فراهم می کنید.

سبوس چیست؟

مخلوطی از مواد مغذی و میکروارگانیزم های مفید که باعث تسریع عمل کمپوست سازی می شود.

چرا بو تولید نمی شود؟

بیشتر بوی تولیدی نشات گرفته از شیرابه است. در بوکاشی شیرابه جدا می شود و در پاسیویی شما با تنظیم رطوبت مشکل بو را مرتفع می کنید.

ممنون که وقت گذاشتید!

از حضور شما در شرکت متشکرم. انشاالله حضوری مجددا دیدار داشته باشیم و یا دست کم صدایتان را بشنویم.