انتخاب نحوه مدیریت تفاله های قهوه

بهترین اختیار زیست محیطی برای تفاله های قهوه مصرفی چیست؟ دستورالعمل قانونی دفرا در مورد سلسله مراتب زباله بطور کاملاً واضح بیان می دارد که هضم بی هوازی (AD) گزینه ارجح برای ضایعات مواد غذایی است. لذا؛ شاید این سؤالی باشد که نیازی به پرسیدن نداشته باشد.

هرچند، کسب‌ وکارها و مؤسسات خیریه‌ای وجود دارند که مشتاق هستند راه‌ حل‌های جایگزینی را برای تولیدکنندگان عمده تفاله های قهوه مصرفی ارائه دهند که مایلند قهوه خود را از تفاله های باقی‌ مانده دور نگه دارند. بنابراین، آیا دلیلی وجود دارد که فکر کنیم وقتی نوبت به قهوه می‌رسد، باید از راهنمایی‌های کلی دفرا فاصله بگیریم؟

هضم مطلب

هضم بی هوازی فقط بر کمپوست سازی ارجحیت دارد، زیرا سلسله مراتب ضایعات استثناها را مجاز می نماید. شما می‌توانید از ترتیب ترجیحی معمولی خارج شوید "تا به بهترین نتیجه کلی زیست‌محیطی در جایی که این با تفکر چرخه عمر بر تأثیرات کلی تولید و مدیریت زباله توجیه می‌شود، دست یابید" .هضم بی هوازی شکلی از بازیافت انرژی است، حال آنکه کمپوست سازی شکلی از بازیافت می باشد. سلسله مراتب زباله، بازیافت را بر بازیافت انرژی ترجیح می دهد، اما راهنمایی های دفرا منعکس کننده تجزیه و تحلیل های مختلفLCA است که نشان می دهد هضم بی هوازی نتیجه کلی زیست محیطی بهتری برای ضایعات مواد غذایی نسبت به کمپوست دارد.

این وضعیت برای ضایعات مواد غذایی به طور کلی است؛ اما اگرتفاله های قهوه مصرفی در فرآیند هضم بی هوازی، بیوگاز کمی تولید کنند، یا حتی از تولید گاز در موادی که با آن ها به طور همزمان هضم می شوند، جلوگیری کنند، شاید استفاده جایگزین برای تفاله های قهوه مصرفی جمع آوری شده به طور جداگانه سودمندتر باشد. آیا هیچ دلیل وجود دارد که فکر کنیم تفاله های قهوه به بدی کار می کنند؟ اجازه دهید مقایسه ای بین اطلاعات پتانسیل تولید گاز تفاله های قهوه مصرفی با زائدات غذایی کلی داشته باشیم.

mug t1 0506

یک محدوده کاملا گسترده برای زائدات غذایی وجود دارد، زیرا یک ارتباط خوب به ترکیب آن وابسته است. چربی ها حدود 700 متر مکعب را در ازای هر تن تولید می کنند؛ پروتئین ها حدود 300 متر مکعب و کربوئیدرات ها حدود 200 متر مکعب. تفاله های مصرفی قهوه چربی زیاد دارند که به پتانسیل تولید گاز کمک می کند. در نتیجه، آنها به خوبی در محدوده ضایعات میوه و سبزیجات، مشابه کاه، علف یا کلم پیچ قرار می گیرند. این بهترین ماده اولیه برای هضم بی هوازی نیست، اما با بسیاری از موادی که معمولاً هضم می شوند برابری می کند. همچنین برخی نشانه‌ها وجود دارد که در مواردی که عناصر محلول تفاله‌های قهوه با سایر مواد هضم شده مانند کود گاوی هضم می‌شوند، تولید متان تا حدود 10 درصد افزایش می‌یابد . بنابراین قهوه می‌تواند به عنوان یک کاتالیزور عمل کند. مواد جامد کربنی قهوه با خواص فیزیکوشیمیایی منحصر به فرد حتی سطوح بالاتری از متان را می توانند تولید نمایند.

پیش به سوی تفاله

اگر تفاله ها یک ماده اولیه کاملاً معقول برای هضم بی هوازی هستند، چه به صورت جداگانه جمع آوری شوند و چه با مواد دیگر مخلوط شوند، شاید دارای خواص دیگری باشند که تعادل محیطی را به نفع استفاده جایگزین تغییر می دهند. آیا تفاله های قهوه مصرفی یک کمپوست مخصوصا خوب هستند؟

mug p1 0506
تفاله های خوب؟ آیا هضم بی هوازی بهترین تصفیه تفاله های قهوه است؟ عکس: مارک از طریق فلیکر

"تفاله تا تفاله" سازمانی است که مجموعه جداگانه تفاله های قهوه را برای کمپوست کردن یا مالچ کردن تبلیغ می کند. آنها عمدتاً مستقر در ایالات متحده هستند، جایی که مجموعه های زباله های آلی برای هضم بی هوازی هنوز در مراحل ابتدایی خود هستند؛ اگرچه آنها در لندن هم نوآوری دارند. تمرکز آن ها، بنابراین، انحراف تفاله های قهوه از لندفیل ها است؛ چیزی که به ویژه باید تشویق شود. از آنجا که تفاله های قهوه؛ زائدات غذایی نسبتا تمیز، خشک و بدون ات و اشغال در جمع آوری هستند، منطقی است که در جاهایی که جمع آوری های آلی بخوبی تثبیت شده نیستند بر روی این مواد فوکوس گردد.

"پرایمر" آن ها در کمپوست سازی تفاله های قهوه ارزش آن ها به عنوان کمپوست را برجسته می سازد:

"تفاله های قهوه یک نسبت کربن به ازت 20 تا 24 به 1 دارند؛ که در حوالی هرس های چمن است. محتویات ازت نسبتا بالا تفاله های قهوه را یک افزودنی "سبز" به سطل کمپوست می سازد و یک واژگون کننده فوق العاده در برابر افزودنی های "قهوه ای" غنی از کربن از قبیل برگ ها( 60 به 1)، بوریا( 75 به 1)، مقوا( 350 به 1)"

آنها پیشنهاد می کنند یا قهوه را به توده کمپوست خود اضافه کنید یا آن را مستقیماً به عنوان یک مالچ دور کننده نرم تن ها، حلزون ها، مورچه ها و حتی گربه ها از گلدان سبزیجات خود استفاده کنید.

عقاید در باره اینکه چطور قهوه به عنوان کمپوست خوب است متفاوت می باشد. با این حال، این تصویر ممکن است در واقع نسبتاً ظریف باشد. دکتر لیندا چالکر-اسکات با مرور مجموعه‌ای از نوشته ها پیشنهاد می‌کند که کمپوست حاوی قهوه می‌تواند برای برخی گیاهان فوایدی داشته باشد و "حتی ممکن است برخی از پوسیدگی‌ها و پژمردگی‌های قارچی رایج را سرکوب کند." متأسفانه، به نظر می رسد که از رشد گیاهان دیگر، از جمله یونجه، خردل چینی، شمعدانی و سرخس مارچوبه جلوگیری می کند. او پیشنهاد می‌کند از مخلوط کمپوست با بیش از 20 درصد تفاله قهوه مصرفی اجتناب کنید و در مورد مالچ پاشی با قهوه هشدار می‌دهد زیرا پودرهای فشرده می‌توانند مانعی برای رطوبت و حرکت هوا ایجاد کنند؛ به‌ ویژه وقتی در لایه‌های ضخیم استفاده شوند.

بنابراین، به نظر نمی رسد که قهوه یک کمپوست بسیار عالی است یا جداسازی آن از سایر ضایعات غذایی برای اطمینان از مزایایی که ممکن است ارائه دهد، مهم است. در حالی که کمپوست سازی تفاله های قهوه به وضوح نسبت به ارسال به لندفیل ها مزایایی دارد، به نظر نمی رسد که دلیل ویژه ای برای انحراف تفاله های قهوه از هضم بی هوازی وجود داشته باشد.

ورود به سیستم؟

یکی از کاربردهای شگفت انگیز تفاله قهوه استفاده به عنوان نوعی چوب حرارتی با روکش مومی است که در اجاق های چوبی استفاده می شود. من آنها را یک بار امتحان کردم و دیدم نسبتاً خوب کار می کنند، اگرچه مقدار زیادی خاکستر تولید می کنند. الوارهای قهوه توسط شرکتی به نام بایو بین ساخته شده اند و آنها می گویند که محصول آنها "حدود 20٪ انرژی بیشتری نسبت به چوب دارد؛ به این معنی که گرمتر و طولانی تر از چوب می سوزد." بایو بین می گوید آن ها یک ارزیابی چرخه زندگی دارند که:
" نشان می دهد که فرستادن تفاله های قهوه مازاد به بیو بین( لوبیای بیو) نسبت به ارسال تفاله های قهوه مازاد به هضم بی هوازی انتشارات دی اکسید کربن را 30 درصد کمتر می کند. به همین دلیل است که ما شرکت‌ها را تشویق می‌کنیم که تفاله‌های قهوه‌شان را از ضایعات غذایی‌شان جدا نگه دارند، و بیوژن، اپراتور پیشرو هضم بی هوازی در بریتانیا، با بایو بین کار می‌کند تا ضایعات قهوه را از کارخانه‌های هضم بی هوازی خود دور کند و به سمت تأسیسات ما در کمبریج شایر منحرف کند. "

آن ها همچنین ادعا می کنند که قهوه برای اپراتورهای هضم بی هوازی مشکل زا است و "واقعا می تواند از نرخ تولید بیومتان جلوگیری نماید."؛ چیزی که به نظر نمی رسد با شواهد تجربی گزارش شده در بالا، یا در گفتگوهایی که اخیراً با افراد در بخش هضم بی هوازی داشته ام، پشتیبانی شود.

این مقاله مدتی است که در حال آماده شدن بوده است و چندین ماه پیش با بیوبین تماس گرفتم تا از آنها بپرسم که آیا LCA خود را به اشتراک می‌گذارند تا بتوانم فرضیاتی را که بر اساس آن است بررسی کنم. با وجود مکاتبات دوستانه، هیچ سندی ارائه نشده است. هر چند، چند ملاحظه کلیدی وجود دارد که ممکن است بر نحوه انباشته شدن LCA تأثیر بگذارد.

چطور قهوه تان را می خورید؟

یکی از آنها فرضی است که در مورد استفاده از بیوگاز ارائه شده است. آِیا در مکان می سوزد و برق تولید می کند یا مستقیما به داخل شبکه گاز تزریق می گردد؟ مزایای دو تقرب مختلف هستند.
فرض دیگر در مورد سوختی است که توسط کنده قهوه جایگزین شده است. آیا به جای آن زغال‌سنگ یا چوب می‌سوزانند یا یک محصول جایگزین مانند کنده‌های چوبی بر پایه چوب می‌سوزانند؟ یا شخص به گرمایش مرکزی سوییچ می کند، یا اگر از محصول دکوری تر همانند شومینه استفاده می شود بدون گرما کار صورت می گیرد؟ جایگزین کردن استفاده های ناکارآمد از سوخت های فسیلی؛ کنده های قهوه را دارای نور بهتری نسبت به گرمایش کارآمد، یا اصلاً بدون گرمایش، نشان می دهد.
دیگری؛ انتشارات کربن بیوژنیک هستند که مهم مد نظر قرار گرفته اند. فاکتورهای تبدیلی که دولت انگلستان در ارزیابی اثرات مورد استفاده قرار می دهد از دی اکسید کربن بیوژنیک چشم پوشی می کند؛ هر چند دیگر گازهای گلخانه ای از قبیل NOX منتشر شده توسط سوزاندن چوب در شماره می آیند. در نتیجه؛ کنده های چوبی به عنوان منتشر کننده فقط 0.02 کیلوگرم دی اکسید کربن به ازای هر کیلووات ساعت شمارش شده اند؛ در حالی که انتشارات زغال حدود 0.35 کیلوگرم است. با این حال، چوب 0.35 کیلوگرم بیشتر در هر کیلووات ساعت کربن بیوژن تولید می کند که تفاوت کمی از نظر انتشار کل ایجاد می کند. آیا ارزیابی چرخه زیستی(LCA) اعمال شده بیو بین، دی اکسید کربن بیوژنیک را مرتبط دانسته است یا خیر؟

در نهایت، چه تحلیل هایی از دیگر آسیب های زیست محیطی انجام شده است؟ نگرانی های قابل توجهی درباره کیفیت هوا در مورد اجاق های چوب سوز وجود دارد، و بسیار جالب است که ببینیم چگونه ممکن است موضوع آلودگی ذرات در ارزیابی چرخه زیستی حل شده باشد.

در فقدان ارزیابی چرخه زیستی بیو بین، مشکل است که چشم انداز واضحی از ادعاهای ان ها بدهیم. هر چند، به نظر نمی‌رسد مورد قانع‌کننده‌ای برای متحمل شدن هزینه‌های ایجاد ترتیبات جداگانه برای رسیدگی به SCGها وجود داشته باشد. قطعاً اینطور نیست، مگر اینکه آنها اکثریت قریب به اتفاق زائدات غذایی باشند که یک تجارت تولید می‌کند. برای اغلب ما، از لحاظ اقتصادی و زیست محیطی، بهترین گزینه صرفاً این است که مطمئن شویم قهوه ما برای مورد عمل واقع شدن در کنار بقیه ضایعات غذایی ما ارسال می شود. و همراه آن، من قصد دارم که الان کتری را بگذارم!