نیم نگاه


midanidVERY

 5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

نکته بسیار مهم: به دلیل مشکل کوچک بوجود آمده در تولید کمپوست ساز بوکاشی، تا اول خرداد 1403 سفارش این نوع سطل را متوقف ساخته ایم. ضمن پوزش از علاقمندان به خرید این مژده را می دهیم که در جهت جبران خسارت، قیمت ها تا پایان خرداد ثابت خواهند ماند.

 

HUOS TOTAL

RUMI4

جایگاه بازیافت، سوزاندن و کمپوست در کشورهای گوناگون

قسمت اول

کشورهای عاشق لندفیل

ما را در شبکه های اجتماعی تعقیب نمایید

عکس گرفته شده توسط هرمس ریورا در اونسپلاش

ما تا الان غالبا بر جنبه های مثبت متمرکز شده ایم. با این حال، وقتی به لندفیل می رسیم، فقط منفی ها وجود دارند.

آلودگی هوا، آلودگی آب، تاثیرات تندرستی ناخواسته، زمین و خاک بلا استفاده شده، هزینه های اقتصادی بالا و آتش سوزی فقط چند جنبه منفی از لندفیل ها را گزارش می دهند. پس وقتی به نقشه کشورها از لحاظ لندفیل نگاه می کنیم، در نظر داشته باشید که نرخ های بالاتر آن هایی نیستند که محیط زیست را دوست دارند. کشورهای عاشق لندفیل عبارتند از:

نیوزلند
ترکیه
شیلی
مکزیک
اسراییل
یونان
نیوزلند، ترکیه، شیلی، مکزیک، اسرائیل و یونان مطمئناً توضیحی برای انجام دادن دارند. با نرخ های لندفیلی مثل نیوزلند(100 درصد)، ترکیه و شیلی( 99 درصد)، مکزیک( 95 درصد)، اسراییل و یونان(81 درصد) چه کسی نیاز به دشمن دارد! ولی ما توضیح هایی هم داریم که چرا اینکار صورت می گیرد. اطلاعات ما از جدول ویکی پدیا آمده است. ویکی‌پدیا یک منبع عالی برای یافتن داده‌هایی است که می‌توان آن‌ها را به راحتی به صفحه‌گسترده منتقل کرد و در نقشه ساز داده‌های صفحه‌گسترده ما را کپی و جای‌گذاری کرد. هرچند، ما همچنین می دانیم که داده های ویکی پدیا ممکن است 100 درصد درست نباشد. با این حال، مطابق با ویکی پدیا، گفتن اینکه کشورهایی با نرخ های بالای لندفیل احتمالا جاهایی که دوستدار محیط زیست نیستند درست است.
ما اشاره کردیم که اتریش و اسلوونی در مورد نرخ بازیافت و سوزاندن بدون بازیافت انرژی با هم برابر هستند. حتی نرخ سوزاندن با بازیافت انرژی اتریش( 35 درصد) خیلی از اسلوونی( 1 درصد) بهتر است. اتریش و اسلوونی درست مانند سوزاندن غیرمشابه آنها با نرخ بازیافت انرژی، در مورد دفن زباله نزدیک نیستند. باز هم اسلوونی پشت سر اطریش قرار می گیرد. اسلوونی 36 درصد از زباله های خود را به محل دفن زباله می فرستد در حالی که اتریش همین کار را با تنها 4 درصد زباله های خود انجام می دهد. علاوه بر اتریش، بیایید آن را برای هشت کشوری که نرخ دفن زباله زیر 5 درصد دارند، کنار بگذاریم: آلمان و سوییس( صفر درصد)، بلژیک، سوئد، هلند و ژاپن( هر کدام 1 درصد)، دانمارک و نروژ( 2 درصد).

برای نقشه سازان ایالات متحده، بیایید هدف خود را ارتقا دهیم تا کشورمان در رتبه‌های بالاتر قرار گیرد. ما در حال حاضر هم در بازیافت و هم در لندفیل در جایگاه پانزدهم هستیم. و مطمئنا اگر بالاترین میزان مصرف برق در جهان را بررسی کنید می بینید کدام کشورها ممکن است بخواهند برای کاهش نرخ برق خود به سوزاندن با بازیافت انرژی تکیه کنند از نظر ما، پایین اوردن صورتحساب برق و نرخ استفاده از لندفیل یک معامله دوسر برد است. ما همچنین شگفت زده می شویم که بدانیم سنین مختلف نوشیدن در سراسر جهان تأثیری بر نرخ بازیافت دارد یا خیر. قوطی های مشروب قابل بازیافت هستند. غیر از این است؟