نیم نگاه


midanidVERY

 5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

نکته بسیار مهم: به دلیل مشکل کوچک بوجود آمده در تولید کمپوست ساز بوکاشی، تا اول خرداد 1403 سفارش این نوع سطل را متوقف ساخته ایم. ضمن پوزش از علاقمندان به خرید این مژده را می دهیم که در جهت جبران خسارت، قیمت ها تا پایان خرداد ثابت خواهند ماند.

 

HUOS TOTAL

RUMI4

بر پایه یک بازرسی نزدیک تر.....( کد 0016)
هر رستورانی مجبور به داشتن بازرس بهداشت است که در محل کار فعالیت نماید. با این حال، حتی اگر یک رستوران، درجه عالی داشته باشد، احتمال این وجود دارد که شما در آنجا با تعدادی میکروب و آلودگی تماس حاصل نمایید. بعضی چیزها از دیگران آلوده ترند.پس شاید ایده ای خوب باشد که بدانید در کجاها می توانید آن ها را ببینید و چطور ممکن است از آن ها اجتناب نمایید.

ger p 0016
کثیف ترین چیزهای رستوران ها

ger p2 0016
منو
بعضی وقت ها، کثیف ترین چیزهای منوی یک رستوران، تقریبا، خود منو است. مطالعات نشان داده اند که آثاری از اشرشیا کلی و استافیلوکوکوس اورئوس می توانند در منو پیدا شوند.( با در نظر گرفتن این موضوع که منوها بسیار دست به دست می شوند)
منوهای پلاستیکی از منوهای کاغذی آلوده ترند؛ به ویژه وقتی تر می شوند. پلاستیک آب را جذب نمی کند. پس آب تا زمان بخار شدن روی پلاستیک باقی می ماند. این امر برای باکتری ها زمان کافی جهت رشد ایجاد می کند. بعد از لمس منو و قبل از خوردن هر چیزی، به ویژه غذاهای انگشتی و غذاهایی که تقسیم می شوند، دست های خود را بشویید. این امر می تواند مانع گسترش میکروب ها شود.

ger p3 0016
صفحات لمسی
این وسایل کار سفارش را راحت تر و سریع تر می سازند. با این حال، این ها گرفتن و جمع کردن میکروب ها را هم سریع تر و آسان تر می سازند.
دانشگاه متروپولیتن لندن صفحات لمسی چندین رستوران را تست کرده و آثاری از اشرشیاکلی مدفوعی و استافیلوکوکوس اورئوس را پیدا نموده است. هر دو این ها می توانند سبب عفونت گردند.

ger p4 0016
یخ
باکتری ها می توانند در آب رشد کنند. پس این احساس به وجود می آید که باکتری ها می توانند در یخ هم خانه کنند.یک مطالعه از یخ های گرفته شده از بارها و رستوران ها نشان داده است که در آن ها چند نوع باکتری که می توانند سبب عفونت شوند دیده می شود؛ البته نه به اندازه کافی برای انجام این کار!
شگفت آور این است که در مطالعه ای دیگر دانشمندان قطعه های یخ را با 4 نوع باکتری آلوده کرده و آن ها را در نوشیدنی هایی همانند ودکا، ویسکی، جین، چای هلو، آب تونیک( آب گازدار) و سودا قرار دادند. فقط ویسکی، یک نوشیدنی بدون باکتری زنده بود.

ger p5 0016
برش های لیمو ترش
قطعات لیمو ترش، با وجود داشتن ظاهر خوب و دادن کمی مزه، می توانند میکروب ها را منتشر کنند. در آزمایش ها، 70 درصد نمونه ها موجود زنده داشتند؛ بعضی ها تا حد 25 تا!
اسیدهای معده شما می تواند اغلب آن ها را خنثی کند، اما بعضی ها مشکلات شکمی ایجاد می کنند. اگر دیابت دارید، ناراحتی کلیه دارید، تحت شیمی درمانی هستید، احتمالا بیشتر تحت تاثیر قرار خواهید گرفت.
اگر راهش هست، اگر می توانید، قبل از سفارش ببینید که آیا خدمتکاران دستکش یا انبر دارند تا نوشیدنی ها را آذین بندی کنند؟

ger p6 0016
بوفه ها
متاسفانه، همه خوردنی های بوفه می توانند میکروب ها را به شما انتقال دهند. یک مشکل بزرگ این است که مردمی که در صف هستند روی غذا و وسایل غذاخوری تنفس کرده و یا آن ها را لمس می کنند. شما می توانید برای حفاظت از خود و دیگران از برداشتن گام های زیر پیروی نمایید:

اطمینان داشته باشید که گوشت سرو شده داغ و زیر لامپ های حرارتی یا سطوح حرارت دیده قرار دارد و گوشت های سرد در یخ قرار گرفته اند.

در بازگشت دوم( وقتی به بوفه بر می گردید) بشقاب تازه و قاشق چنگال جدید بردارید.
موقع سرو، از یک قاشق چنگال و وسایل برداشت برای غذاهای مختلف استفاده نکنید.

در صف بوفه غذا نخورید.

اگر حال خوبی ندارید، یک نفر دیگر ظرف غذایتان را پر کند.

حفاظ عطسه را جستجو کنید؛ پنجره های شیشه ای کوچک روی غذا! آن ها کمک می کنند تا میکروب ها دور بمانند.
اگر مجبور به عطسه کردن هستید، قبل از عطسه از غذا دور شوید.

ger p7 0016


سالاد بارها

همانند بوفه، این ها می توانند خانه دوست داشتنی میکروب ها باشند. اطمینان حاصل نمایید که غذاهای سرد، سرد نگه داشته شده اند. از آنجا که سبزی ها و میوه ها سرباز هستند، می توانید تازگی آن ها را کنترل نمایید. اینجا هم حفاظ های عطسه می توانند مفید باشند، و شما می توانید در مراجعه مجدد به سالاد بار از قاشق چنگال های جدید و بشقاب های جدید استفاده کنید.

ger p8 0016
سینی های کافه تریا

استفاده از سینی برای حمل غذا از بوفه یا سالاد بار خیال شما را تخت عاری از میکروب بودن نخواهد کرد. یک مطالعه نشان داده است که سینی های کافه تریا یک شمارش بشقابی هوازی، سطح میکروب ها در یک محصول، بیشتر از 200 داشتند. این عدد دو برابر شمارش در یک سینی است که تمیز به نظر می رسد. آن همچنین بیشتر از حمام و زیرانداز ورزشی است که مرتبا تمیز می گردد.

ger p9 0016
ادویه ها

چیزهایی همانند نمک، فلفل، کچاپ، سس خردل به غذا طعم اضافه می کنند، ولی آن ها میکروب ها را هم اضافه می کنند. عناصری که دستکاری و رد و بدل می شوند، همانند بطری های ادویه و نمک پاش ها می توانند خانه باکتری های مدفوعی همانند اشرشیا کلی و کلیفرم باشند

در صورت دارا بودن ضد عفونی کننده دست یا پارچه ضد عفونی، شاید بد نباشد از آن ها برای بطری ها و پاشنده ها هم، قبل از استفاده، استفاده نمایید

. ger p10 0016
سطوح میز

فکر کردن به اینکه چون خدمتکار میز شما را تمیز می کند پس حتما میز عاری از میکروب های بیماریزا خواهد بود را فقط باید در تئوری خوب در نظر گرفت. این تئوری در عمل جواب خوبی نمی دهد. باکتری هایی که می توانند باعث بیماری شوند قادرند در بسیاری از پارچه های مورد استفاده در تمیز کردن میزهای فود کورت ها پیدا شوند.

مهم: اگر اطلاعات خود را بیش از مطالعه و خواندن، از طریق شنیدن به دست می آورید بهتان توصیه می کنیم که "چرا مشاوره تلفنی!؟" را بخوانید.