5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

نکته بسیار مهم: به دلیل مشکل کوچک بوجود آمده در تولید کمپوست ساز بوکاشی، تا اول خرداد 1403 سفارش این نوع سطل را متوقف ساخته ایم. ضمن پوزش از علاقمندان به خرید این مژده را می دهیم که در جهت جبران خسارت، قیمت ها تا پایان خرداد ثابت خواهند ماند.

 

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

کمپوست دستمال های مصرف شده

کمپوست سازی بوکاشی

زندگی پسماند صفری

متاسفانه، در بعضی زمان های سال سرماخوردگی، آنفلوآنزا و عسطه کاملا شایع است. آشکارا، در دنیای ایده آل، ما همگی از دستمال های قابل استفاده مجدد استفاده می کنیم. با این حال مگر می توان اختیار استفاده از دستمال کاغذی را از مردم گرفت؟ پس، با دستمال کاغذی های مصرفی خود چه می کنید؟ دستمال کاغذی های مصرفی مملو از میکروب و چیزهای مشابه هستند. بنابراین، آن ها نباید در سطل بازیافت، سطل جمع آوری زائدات آلی شهر و یا سطل کمپوست معمولی شما گذاشته شوند. ولی، آن ها را در زباله دان هم نیندازید! در عوض، ببینید که چطور با استفاده از سطل بوکاشی می توانید دستمال کاغذی های مصرفی را کمپوست نمایید.

چرا دستمال کاغذی های مصرف شده نمی توانند بازیافت شوند؟

دستمال کاغذی تمیز را براحتی می توان در سطل بازیافت انداخت. هر چند؛ من واقعا نمی دانم چرا یک نفر ممکن است دستمال کاغذی تمیز را بازیافت نماید! با این حال؛ به مجرد استفاده آلوده می شود و دیگر خوب نیست که در سطل بازیافت انداخته شود.

توجه داشته باشید که برخی دستمال ها حاوی پلاستیک هستند و لذا نمی توانند بازیافت یا کمپوست شوند. دستمال های حاوی پلاستیک باید در زباله دان معمولی انداخته شوند.

اما در باره سطل کمپوست شما چه؟ متاسفانه، سطل کمپوست سنتی شما یا سیستم جمع آوری کنار پیاده رو زائدات آلی جاهایی نیستند که پذیرای این جور چیزها باشند......

TISSUE

چرا نمی توانم دستمال های استفاده شده را در کمپوست معمولی بیندازم؟

دستمالی که برای تمیز کردن چیز ریخته شده یا پاک کردن دست ها و صورت های کثیف استفاده می شود برای سطل کمپوست یا سطل جمع آوری مواد ارگانیک مناسب است. اگر از دستمال کاغذی شما برای جمع آوری آب بینی، فین یا سایر موارد ناخوشایند که در یک سرماخوردگی یا آنفولانزا ایجاد می شوند استفاده شده است، متأسفانه نباید در سطل کمپوست معمولی شما قرار گیرد. اغلب میکروب ها و ویروس ها در خارج بدن فقط چند ساعت زنده می مانند، هر چند شواهدی مبنی بر این واقعیت وجود دارد که برخی ویروس ها در خارج بدن چند هفته زنده می مانند. دستمال های کاغذی میکروبی نباید در سطل های کمپوست سنتی یا سطل های جمع آوری شهر قرار داده شوند. این امر باعث کنترل بیماری شده و از آن پیشگیری به عمل می آورد.

پس با دستمال های کثیفتان چه کنید؟ در حال حاضر، گروه فراوانی از مردم دستمال های کثیف خود را در زباله دان های معمولی می ریزند، اما این امر لازم نیست ادامه پیدا کند.

کمپوست سازی دستمال های استفاده شده توسط کمپوستر بوکاشی

دستمال های استفاده شده( میکروب ها و مایعات چسبناک) می توانند به سطل بوکاشی شما اضافه شوند. فرآیند تخمیر یک محیط اسیدی تولید می کند و معلوم شده که پاتوژن های مضری را می کشد که ممکن است در فرآیندهای دیگر کمپوست سازی زنده بمانند.

دستمال های مصرفی خود را در یک ظرف آب بند و محکم قرار دهید و آن ها را در انتهای روز و به همراه خرده های غذایی روزانه به کمپوست ساز آشپزخانه بوکاشی اضافه کنید. ممکن است لازم باشد مقدار شتاب دهنده کمپوست بوکاشی (سبوس بوکاشی) را که به کمپوست آشپزخانه خود اضافه می کنید کمی افزایش دهید تا حجم افزایش یافته مواد آلی در سطل زباله شما جبران شود. اطمینان حاصل نمایید که خرده های غذا و دستمال های مصرفی را فشرده ساخته و هوای بین آن ها را خارج ساخته اید.

سپس می توانید به عسل و لیموی خود برگردید و پاهای خود را روی مبل قرار دهید!

استفاده از دستمال های مصرفی چه تاثیری روی کیفیت کمپوست بوکاشی من می گذارد؟

به خاطر داشته باشید که زائدات غذایی، با فاصله زیاد، بهترین محتویات هستند که کمپوست حاصل از کمپوستر آشپزخانه بوکاشی را با کیفیت می سازند. کمپوست تولیدی از دستمال های مصرفی کیفیت پایین دارند. به این دلیل، مردمان زیادی هستند که دستمال های کاغذی مصرف شده را جدا کرده و در کمپوستر بوکاشی نمی ریزند. هر چند، اگر بخواهید اجتناب از این کنید که دستمال های مصرفی را در زباله دان معمولی بیندازید، کمپوستر بوکاشی یک راه حل فوق العاده است.