5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

نکته بسیار مهم: به دلیل مشکل کوچک بوجود آمده در تولید کمپوست ساز بوکاشی، تا اول خرداد 1403 سفارش این نوع سطل را متوقف ساخته ایم. ضمن پوزش از علاقمندان به خرید این مژده را می دهیم که در جهت جبران خسارت، قیمت ها تا پایان خرداد ثابت خواهند ماند.

 

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

چطور محصول را بی استفاده از آفت کش رشد دهیم؟

استفاده از آفت کش های خانگی یا تجاری، آثار سوء شدیدی بر محیط زیست بر جای می گذارد. در این مقاله به بررسی آفت‌کش‌ها می‌پردازیم که تهدیدی برای سلامت خاک و اکوسیستم هستند و به بینش‌های عملی نگاه می‌کنیم که امروز می‌توانید برای تمرین باغبانی بدون آفت‌کش پیاده‌سازی کنید.

چطور آفت کش روی محیط زیست اثر می گذارد؟

PESTCOM1

خواه در مقادیر کوچک و خواه در مقادیر بزرگ، استفاده از آفت کش ها می تواند روی محیط زیست تاثیر بگذارد. آفت کش ها، مواد شیمیایی مشتق شده از منابع مصنوعی و طبیعی هستند که برای کنترل یا از بین بردن آفات از جمله حشرات، علف های هرز و قارچ ها استفاده می شوند و می توانند به راحتی خاک، آب، چمن و طیف وسیعی از گیاهان دیگر را آلوده کنند. جدا از سبزیجات و رستنی ها؛ آفت کش ها می توانند حشرات، گیاهان بومی، و بسیاری از دیگر گونه ها مشتمل بر پرنده ها و ماهی ها را از بین ببرند. اگرچه استفاده از آفت کش ها در مزارع می تواند مزایایی همانند رشد بیشتر محصول و محصول با کیفیت بالاتر داشته باشد، آن ها خطراتی مهم برای محیط گسترده تر دارند که از میان آن ها می توان به آلودگی آب و خاک اشاره نمود. علاوه بر این، باقیمانده‌هایی که در آب‌های زیرزمینی باقی می‌مانند نیز می‌توانند در مراحل بعدی چرخه بر دام‌ها و محصولات زراعی تأثیر بگذارند.

در حالی که آفت کش ها برای بزرگترین آفات طراحی شده اند، آن ها می توانند در صورت مصرف نادرست یا زیادی روی سلامتی انسان هم اثر منفی بگذارند. مجاورت طولانی مدت و یا مهم با آفت کش های ویژه با ملاحظات تندرستی از قبیل مشکلات تنفسی، مسمومیت های عصبی، مشکلات تولید مثلی و خطر فزاینده سرطان های ویژه مرتبط و همراه بوده است.

PESTCOM2

به این دلایل، بهترین کاری که می‌توان برای حفاظت از تنوع زیستی و محیط زیست انجام داد این است که استفاده از آفت‌کش‌ها را به‌طور کلی متوقف کنیم، به ‌ویژه اگر از آن‌ها در یک باغ یا یک مایملک استفاده می‌شود.

گزینه های زیادی وجود دارند که به شما در باغداری بدون آفت کش کمک می کنند و در استفاده از آن ها نه تنها می توانید صرفه جویی در هزینه نمایید، بلکه محیط زیست سالمتری هم خواهید داشت.

چطور باغبانی بدون آفت کش را تجربه کنیم؟

1- چک کنید که آیا کمپوست شما بدون پیت است( یا خودتان درست کنید)


اولین چیزی که شما می توانید در باغداری بدون مواد شیمیایی تجربه کنید تست این است که کمپوست شما پیت نداشته باشد. معلوم شده که فرآیند استخراج پیت در انتشار گازهای گلخانه ای سهیم است، زیرا وقتی پیت برداشت شده و خشک می گردد کربن موجود در پیت به داخل اتمسفر رها می گردد.

امروزه، بسیاری از گزینه های دست یافتنی در عوض پیت وجود دارند که برای محیط زیست فوق العاده هستند و همچنین به شما کمک می کنند تا آنچه پیت برای گیاهان شما می کند را مضاعف کنید، بی آنکه شاهد تاثیرات منفی زیست محیطی باشید.

بهتر از اینکه کمپوست بخرید و آن را از نظر وجود پیت چک کنید این است که خودتان کمپوست بسازید. یک سطل کمپوست باغی تهیه کنید و توسط آن از باقیمانده های سبزی ها، هرس های باغی، کیسه های قهوه و چای، میوه ها، پوست تخم مرغ و آجیل کمپوست بسازید. سپس، این ها را از بالا اضافه کرده و بدانید که ساختار سطل کمپوست کمک می کند که فرآیند تجزیه و نگهداری رطوبت سرعت گیرد.

بین شش ماه تا دو سال طول می کشد تا کمپوست برسد.( در کمپوست ساز پاسیویی این زمان به مراتب کمتر است) این زمان به آن چیزی بستگی دارد که داخل سطل می کنید. با این حال، شما واقعاً فقط باید سالی یک بار خاک خود را کمپوست کنید. بنابراین این کار برای اکثر مردم کاملاً کار می کند. یک راه عالی برای صرفه جویی در هزینه، تولید زائدات کمتر، کاهش اثرات منفی زیست محیطی در یک زمان است.

2- محصولات خود را بچرخانید.


راه دیگر برای کاهش نیاز به آفت کش در چرخانیدن محصولات نهفته است. وقتی محصولات را می چرخانید، چرخه آفت کش را می شکنید و ساختار حشرات را از سطحی که در آن می توانند به گیاه آسیب برسانند خارج می سازید. در حالی که این به تنهایی نمی تواند به طور کامل از وجود آفات یا حشرات جلوگیری کند، اما اجرای آن به عنوان بخشی از یک استراتژی گسترده تر برای کاهش استفاده از آفت کش ها خوب است. برای باغ ها یا فضاهای بزرگتر که محصولات مرتبا چرخانده می شوند، می توانید برای دسترسی به پنجه های مقرون به صرفه یا پرورش دهنده هایی که این کار را به طور کامل انجام می دهند و به شما در بهبود قوام و هوادهی در سراسر خاک کمک می کنند، به استخدام متخصص گیاه اقدام کنید.

ادامه دارد