5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

 

HUOS TOTAL

RUMI4

چطور کمپوست سازی کمک به کاهش انتشارات می کند؟

قوانین اجباری کمپوست سازی از اول ژانویه 2014 اجباری شدند. آنچه اجباری شد را اینجا آورده ایم:

از 1 ژانویه 2024، بازیافت زباله های آلی در فرانسه تحت قوانین جدید " کمپوست اجباری" اجباری است.

با حمایت از فاند سبز حکومتی، شهرداری ها باید راههایی را برای شهروندان فراهم کنند که آن ها را برای جور کردن زائدات زیستی از قبیل خرده های غذا، پوست سبزیجات، غذاهای فاسد و زائدات باغی یاری می رساند.

francecompost

خانه ها و ادارات نیاز به دفع مواد آلی در یک سطل کوچک مشخص برای جمع آوری خانگی و یا در یک نقطه جمع آوری شهری دارند. قبلا، فقط آن هایی که بیش از 5 تن زائدات آلی در سال تولید می کردند نیاز به جداسازی آن داشتند.

سپس، زائدات تبدیل به بیوگاز شده و یا کمپوست می شوند تا جای کودهای شیمیایی را بگیرند. به دیگر گونه، آن می تواند در خانه کمپوست شود.

اجبار امروزه منابع محلی یک روش آسان برای خانوارها فراهم می کند که کمپوست کرده و یا زائدات آلی را جداسازی نمایند.

در حالی که تسهیلات در دسترس هستند، جریمه ای برای عدم استفاده از آنها اعمال نخواهد شد. هنوز دیده می شود که قوانین سختگیرانه تر آینده در راهند!

یک سوم زائدات خانگی زائدات زیستی هستند.

زائدات آلی باغ و غذا یک سوم زائدات آلی را تشکیل می دهند. وقتی با دیگر آشغال ها مخلوط می شوند، عموما به لندفیل ها یا سوزاننده ها می رسند که گازهای گلخانه ای نگهدارنده حرارت از قبیل متان و دی اکسید کربن را تولید می کنند.

مطابق با کمیسیون اروپایی، زائدات غذایی مسئول حدود 16 درصد کل انتشارات سیستم غذایی اتحادیه اروپا هستند. از لحاظ جهانی، وفق گفته سازمان ملل متحد، زائدات و پسماندهای غذایی عامل تولید حدود 8 درصد انتشارات با عامل انسانی هستند.

همچنین می تواند بسته بندی هایی را که برای بازیافت امثال کاغذ، پلاستیک و شیشه در نظر گرفته شده است را آلوده کند.

در 2018، مطابق با یافته های ان جی اوی پسماند صفر اروپایی، فقط 34 درصد کل زائدات زیستی اتحادیه اروپا جمع آوری می شد و 40 میلیون تن مواد بالقوه مغذی خاک دور ریخته می شد.

در فرانسه، تخمین زده می شود که در هر سال، هر نفر، 82 کیلوگرم زائدات قابل کمپوست شدن را دور می ریزد.

آیا جداسازی زائدات زیستی در دیگر کشورهای اروپایی هم الزامی است؟

دستورالعمل چارچوب زائدات اروپایی، جمع آوری زائدات زیستی امسال را تشویق کرده؛ اما از اجباری کردن فعالیت های منجر به نائل شدن به اهداف خودداری می کند.

در بسیاری کشورهای اروپایی، جداسازی زائدات آلی تاکنون در سطح "شهر داری" انجام شده است.

میلان ایتالیا از سال 2014 برنامه جمع آوری زائدات غذایی خانگی را اجرایی کرده است. برای عملی کردن این شما، خانه دارها سطل ها و کیسه های قابل کمپوست شدن دریافت کرده اند.

در جاهای دیگر، مالیات یا ممنوعیت سوزاندن زباله های زیستی، طرح های مشابهی را تشویق کرده است؛ با سطل های جداگانه و کمپوست خانگی که در اتریش، هلند و بلژیک گسترده شده است.

بریتانیا اعلام کرد که قصد دارد در سال 2023 جمع آوری ضایعات غذایی جداگانه را راه اندازی کند. این امر برای خانوارها اختیاری است، اما برای ساکنین ولز و صاحبان فعالیت های تجاری سختگیرانه تر می باشد.

چطور زائدات زیستی را جور نمایید؟

بطور ایده آل، همه زائدات شامل مواد آلی باید در مقادیر حداقلی نگهداری شوند.

این می تواند از طریق برنامه ریزی دقیق غذایی انجام شود. مصرف، فریز کردن و یا ذخیره سازی غذا قبل از اینکه تاریخ انقضای آن سپری شود را باید همراه استفاده از هر قسمت محتویات کرد و این ها کمک به کاهش زائدات می کنند. بعضی از زائدات غذایی را می توان به مصرف حیوانات رسانده و جهت استفاده از آن ها هدف دیگری مشخص نمود.

هر کدام از زائدات غذایی را که نمی توان حذف کرد و یا با هدف گذاری دیگر در مصرف حیوانات مورد استفاده قرار داد باید کمپوست کرد و یا جداگانه جمع آوری نمود. این ها شامل خرده های غذایی خورده نشده، کالاهای پخته، محصولات لبنی، پوست تخم مرغ، میوه و سبزی و پوستشان، غذاهای کپکی، غذای حیوانات خانگی، گوشت و ماهی خام و پخته شده، استخوان، چای و تفاله قهوه هستند.

مایعات، محصولات غیر غذایی و بسته بندی ها نباید در سطل های زائدات زیستی قرار داده شوند.