نیم نگاه


midanidVERY

 5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

 

HUOS TOTAL

RUMI4

کمپوست خانگی؛ گزینه سبزها و قهوه ای ها

فکر کردن به پایداری و به سوی سبزی رفتن خشممان را بر می انگیزد! در موارد زیادی؛ بازیافت لیوان ها، پلاستیک ها، آلومینیم ها، قوطی های فلزی، مقواها، روزنامه ها و دیگر محصولات کاغذی اتوماتیک شده اند، اما در باره بقیه زائدات چه؟ مواد آلی از قبیل خرده های غذا، باقیمانده های آماده سازی غذا، محصولات کاغذی کثیف غذایی، برگ ها، هرس های چمن، بریده های درختان و سر شاخه ها بیش از 60 درصد جریان مازاد ما را به خود اختصاص می دهند و کاملا قابل بازیافت می باشند. با پیمودن گام های کمپوست سازی؛ زائدات آلی می توانند از طریق کمپوست سازی بازیافت شوند و محصولات منتج می توانند برای بهبود کیفیت خاک و کمک به رشد گیاهان مورد استفاده قرار گیرند. جمع آوری این زائدات آلی برای انحراف به برنامه کمپوست سازی شهری یا کمپوست سازی در خانه منابع طبیعی و انرژی را حفظ می کند، آلودگی آب و هوا را کاهش می دهد و فضای لندفیل ها را ذخیره سازی می نماید. این برگ داده به شما می گوید که چطور باقیمانده های آلی را جمع آوری کرده و جداسازی نمایید، ظروف خانگی و تجاری طراحی شده برای کمپوست سازی کدامند و چطور کمپوست سازی صورت می گیرد.

جدول محتویات

جداسازی و جمع آوری در آشپزخانه
جداسازی و جمع آوری زائدات باغی و حیاط
متعادل کردن سبزها و قهوه ای ها
خوراک
فضا و حجم کمپوست
گذاشتن آن ها با هم- لایه بندی
انتخاب یک واحد کمپوست
تصمیم گیری و تصمیم گیری.... سوال و جواب
عیب یابی مشکلات کمپوست
فهرست جزیی از واحدهای تولیدی

جداسازی و جمع آوری در آشپزخانه

چندین ظرف جمع آوری جمع آوری آشپزخانه در بازار وجود دارد، اما شما می توانید از سطل یا ظرف بازیافتی دردار یا بدون در استفاده نمایید. ظروف باید به هوا اجازه عبور از میان خرده ها را بدهند؛ طوری که قبل از یکی شدن در سطل کمپوست از آن ها بویی به مشام نرسد.( اگر مایل به استفاده از سطل کمپوست بدون بو هستید می توانید ازسطل های بوکاشی استفاده نمایید) قرار دادن خرده های غذا در لایه ها با روزنامه مچاله شده می تواند با جذب مقداری از رطوبت غذا به بو زدایی کمک کند. بعضی از ظروف جمع آوری آشپزخانه تجاری شامل فیلتر زغال هستند یا سوراخ هایی در سطل دارند که کمک به رفع بوهای بالقوه می کند. بعضی ها نیاز به استفاده از آستر( کیسه های کاغذی یا قابل کمپوست شدن) دارند که خرده ها را داخل سطل نگه می دارد. در هوای گرم؛ به مجرد اینکه میوه تازه روی پیشخوان قرار می گیرد، ظروف جمع آوری ممکن است مگس های میوه را جذب نماید.

apari1V

چپ- ظرف آشپزخانه با کیسه قابل کمپوست شدن
وسط- ظرف آشپزخانه با در قفل شونده و سوراخ های هوادهی
راست- ظرف آشپزخانه بازیافتی

مثالی از جداسازی خانگی

apari2V
راست: غیر قابل کمپوست شدن: شیر، گوشت، ماهی، روغن، کیسه های پلاستیکی، بطری ها و نقره آلات
( بسیاری از این ها توسط سطل بوکاشی تبدیل به کمپوست می شوند)
چپ: قابل کمپوست شدن: خرده های غذا، محصولات کاغذی، نقره آلات فساد پذیر

هرگونه مواد آماده سازی غذا یا مانده در بشقاب، غذای فاسد، دستمال سفره و ظروف خدماتی قابل تجزیه را می توان کمپوست کرد. محصولات شیری و گوشتی عموما به توده های کمپوست خانگی اضافه نمی شوند، اما می توانند توسط شهرداری هایی که مواد آلی را جمع می کنند کمپوست شوند( بوکاشی واقعا یک استثنا است) این به خاطر حجم بیشتر توده ها است و اینکه درجه حرارت بالاتر می رود و این درجه حرارت بالا قدرت تجزیه را فزونی می بخشد. در حالی که یاد می گیرید چه چیزی را در ظروف قرار دهید و جایی که بسیاری از مردم از آشپزخانه مشترک استفاده می کنند، نشانه ها می توانند کمک کننده باشند.

در یک برنامه شهری، شهرداری ممکن است ظروفی را برای استفاده در آشپزخانه تهیه و تدارک ببیند که بعدا در ظروف بزرگتر جمع آوری از کناره خیابان تخلیه می شوند. بعضی از ظروف ممکن است برای جمع آوری توامان خرده های آشپزی و زائدات باغی هدف گذاری شوند. این یک راه خوب برای جمع آوری است، زیرا شما می توانید کربن و نیتروژن را بدرستی در ظرف جایگذاری و لایه بندی نمایید. لایه تری که با مواد خشک پوشش داده می شود بوی کمی دارد و شهرداری می تواند تواتر جمع آوری را کاهش دهد. اگر این، سناریو باشد؛ مقداری مواد کربنه را برای جمع آوری غذای زمستانه ذخیره سازی نمایید؛ چون غذا اگر با کربن لایه بندی نشود بو می دهد.( قهوه ای های ذخیره شده را ببینید)

ادامه دارد