نیم نگاه


midanidVERY

 5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

نکته بسیار مهم: به دلیل مشکل کوچک بوجود آمده در تولید کمپوست ساز بوکاشی، تا اول خرداد 1403 سفارش این نوع سطل را متوقف ساخته ایم. ضمن پوزش از علاقمندان به خرید این مژده را می دهیم که در جهت جبران خسارت، قیمت ها تا پایان خرداد ثابت خواهند ماند.

 

HUOS TOTAL

RUMI4

تغذیه لاله ها با کود بطور عمده آلی

قسمت اول

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید.

شاید تا الان متوجه شده باشید که بعضی از کودهای طبیعی مناسب لاله های خانگی هستند. قبل از کاشت، شما می توانید کمی کود کمپوست حیوانی یا کمپوست آسبی پوسیده را داخل خاک بریزید. هر چند، در طی تجزیه توسط میکروارگانیزم ها، مواد مغذی نسبتا آسان رها می شوند.

اگر توده کمپوست خودتان را ندارید، یک کود با رهایش آسان از قبیل غذای گل پلانتورا یک اختیار بهینه است. این نوع غذای گیاهی همچنین معمولا بهتر از کمپوست یا کود حیوانی برای تغذیه و بارورسازی لاله های خانگی گلدانی تراس یا بالکن است. بطور عموم، مزایایی برای استفاده راحت از کودهای اساسا آلی با اثرات رهایشی آرام وجود دارد.

مزایای استفاده از کودها با تاثیرات رهایشی آرام کدامند؟

منبع تغذیه ای طولانی مدت برای لاله ها از طریق یک تجزیه مستمر میکروارگانیزمی
افزایش زندگی فعال خاک و بهبود قابل نائل شدن ساختار خاک
با حذف مواد شیمیایی، مناسب استفاده گیاه، حیوان و انسان است.

لاله ها همیشه خوشحال می شوند که کمپوست پاییزه دریافت کنند.

غذای گل پلانتورا بطور عمده از مواد رستنی و سبزیجات خام آلی تشکیل شده است( همانند کمپوست حاصل از سطل بوکاشی) ترکیب متعادل شده کود اطمینان می دهد که مواد مغذی بهینه برای لاله های شما فراهم می گردد. بخش بالای نیتروژن رشد گیاهی را به اندازه تشکیل برگ تسریع می کند. فسفر کافی گلدهی فراوان را در اواخر سال تضمین می‌کند و پتاسیم اضافی حساسیت لاله‌ها به سرما را کاهش می‌دهد. برای اطمینان از اینکه لاله های شما به مواد مغذی کافی دسترسی خواهند داشت، ما دستورالعمل جزیی شده کود دهی را برایتان آماده کرده ایم:

کامل و مناسب برای گیاهان گلدار باغ و بالکن
برای گیاهان سالم تر با شکوفه های زیبا و ماندگار
کود ماندگار که فاقد محصولات حیوانی است؛ مناسب برای کودکان و حیوانات خانگی

غذای گل پلانتورا: دستورالعمل و دز لاله

1- موقع کاشت: 100 گرم بر متر مربع( 8 قاشق غذا خوری تپه ای) از غذای گل پلانتورا در لایه های رویین خاک
2- لاله های تازه کاشته شده را به خوبی آبیاری کنید تا دانه ها بتوانند حل شوند.
3- در سپتامبر( پاییز) مجددا با حدود 80 گرم بر متر مربع( 6 قاشق غذا خوری تپه ای) کوددهی نمایید.
نکته حرفه ای: شما می توانید دانه های کود را در کمی آب حل کرده و موقع آبیاری به گیاهان بدهید.

کوددهی معدنی لاله ها

اگر از کوددهی پاییزی یا بهاری صرف نظر کرده اید و لاله های شما قبلاً شروع به جوانه زدن کرده اند، می توانید همانند بسیاری از باغبان های آماتور برای تامین مواد مغذی سریع گیاه به کود مایع Blaukorn متوسل شوید. مزیت کودهای معدنی در این است که مواد مغذی در شکل خالص هستند و بنابراین مستقیما در دسترس گیاه قرار می گیرند. فرآیند طولانی مدت استفاده شده توسط میکروارگانیزم ها مورد نیاز نخواهد بود. هرچند، در همان زمان، حلالیت ساده مواد مغذی نیز خطر کوددهی بیش از حد را افزایش می دهد. در بدترین سناریو، کاربرد ناکامل می تواند حتی منجر به نشت به لایه های عمیق تر خاک شده و آلودگی آب زیر زمینی را ایجاد نماید. کودهای آلی بسیار آرامتر از کودهای معدنی عمل می کنند، اما آن ها خیلی با محیط زیست مهربانتر هستند و رشد لاله های شما را پایدارتر می کنند.

دانه های قهوه یک کود شگفت انگیز گل می سازند.

تغذیه لاله ها با دستورالعمل های خانگی

دانه های خشک قهوه یک دستورالعمل عمومی خانگی برای کوددهی گل ها هستند. این محصول مازاد می تواند براحتی با لایه های رویین خاک ممزوج گردد. جدا از نیتروژن فراوان، دانه های قهوه می تواند دارای فسفر و پتاسیم باشد. هرچند، شما نباید لاله های خود را با دانه های قهوه به مقدار زیاد کوددهی نمایید، زیرا در طولانی مدت این امر سبب می شود که پی اچ خاک پایینتر بیاید. اگر اجاق هیزمی خود را دارید، می توانید از خاکستر حاصله برای کوددهی لاله ها استفاده کنید. آن خیلی غنی از پتاسیم است، اما در همان زمان آهک و عناصر کم یاب هم دارد. به علاوه، خاکستر به کنترل و مقابله با بیماری های قارچی و پوسیدگی هم کمک می کند.

تنها لاله‌هایی که کاملا راحت هستند، سال به سال به شما شکوفه‌های لذت‌بخش را پاداش می‌دهند.