نیم نگاه


midanidVERY

 5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

نکته بسیار مهم: به دلیل مشکل کوچک بوجود آمده در تولید کمپوست ساز بوکاشی، تا اول خرداد 1403 سفارش این نوع سطل را متوقف ساخته ایم. ضمن پوزش از علاقمندان به خرید این مژده را می دهیم که در جهت جبران خسارت، قیمت ها تا پایان خرداد ثابت خواهند ماند.

 

HUOS TOTAL

RUMI4

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

نحوه استفاده از کمپوست

باغداران حریص می دانند که کمپوست مزایای فراوانی دارد

در خاک های ماسه ای، کمپوست ظرفیت نگهداری آب را بهبود می بخشد که مقاومت در برابر خشکی چمن ها، بوته ها و گل ها را بهبود می بخشد. در خاک های سنگین، همانند رس، کمپوست نفوذ را افزایش می دهد و به رطوبت اجازه می دهد که به راحتی به منطقه ریشه گیاه حرکت کند.

howdocompostV

در حالی که کمپوست مقداری مواد مغذی دارد، ارزش واقعی آن در نگهداری مواد مغذی و آب در منطقه ریشه و دسترس پذیرتر کردن آن ها برای گیاهان نهفته است. به علاوه، پژوهش ها نشان داده اند که کمپوست توانایی فرو کاستن از برخی امراض گیاهی و کاهش آفت کش های مورد نیاز گیاهان را خواهد داشت.

کمپوست ها در لایه های رویی باغچه، بوته ها، باغ های سبزی و گل استفاده می شوند. آن ها همچنین به عنوان جزیی از مخلوط گلدانی استفاده می شوند تا آب را در گیاهان گلدانی حیاط خلوت ها و پاسیوها نگهداری نمایند. در باغ های سبزیجات، کمپوست نه فقط مقدار کمی ماده مغذی اضافه می کند، بلکه ظرفیت نگهداری رطوبت خاک را ازدیاد بخشیده و توانایی خاک در نگهداری آب یا پس زدن آب را افزایش می دهد.

آنچه نیاز دارید

گیاهان گلدانی، باغ های گل، درختان و بوته های جدید همه نیاز به نسبت های ویژه ای از کمپوست دارند. نیاز این مخلوط های خاکی به کمپوست از 5 تا 50 درصد متفاوت است.

برای مخلوط کردن خاک و کمپوست نیاز دارید
ظرفی که اجزا را اندازه گیری کند؛ همچون فنجان، قوطی قهوه و یا بیلچه باغی
خاک
کمپوست
مقداری ماسه و بستر کرم؛ اگر مطلوب است
ظرف بزرگ اختلاط

مهمترین بخش فرآیند اختلاط استفاده از ظرف استاندارد، بیلچه یا بیل است تا اجزای مختلف مخلوط خاکی را اندازه گیری نماییم.

ایجاد مخلوط خاکی

برای اختلاط 5 درصدی کمپوست با خاک، از ظرف اندازه گیری استفاده کنید و 19 ظرف خاک را با 1 ظرف کمپوست مخلوط کنید. این خاکی حاصل می کند که تقریبا 20 درصد کمپوست دارد.( در اصل متن، به زبان اصلی، اینطور گفته شده، اما درست تر این است که ".... تقریبا 5 درصد کمپوست دارد" گفته شود.)

گیاهان گلدانی
از آنجا که گیاهان گلدانی تمایل به سریع خشک شدن دارند، یک خاک مخلوط بیست تا پنجاه درصدی بهترین مخلوط قابل استفاده برای گلدان های حیط خلوت و پاسیو هستند. یک درصد بالاتر کمپوست کمک به نگهداری رطوبت بیشتر و کاهش نرخ خشک شدن خاک می گردد. به عنوان مثال، اگر گلدان های سفالی دارید که رطوبت را راحت تر جذب می کنند ، از درصد کمپوست بالاتری برای ترکیب خاک استفاده کنید.

باغ سبزیجات
اگر از مخلوط کن خاک استفاده می کنید، یک اینچ کمپوست را در لایه بالایی خاک مورد استفاده قرار داده و آن را تا عمق 5 اینچی خاک شخم بزنید.
اگر برای باغ از بیل استفاده می کنید، می توانید عمق تیغه بیل را اندازه گیری کرده و عمق کمپوست مورد نیاز برای مطابقت با عمق تیغه بیل را حساب نمایید. از یک پنجم اینچ کمپوست در ازای هر اینچ عمق تیغه استفاده کنید.

باغ گل
یک مخلوط کمپوست خاک 20 درصد ایجاد کنید. 4 قسمت از خاک را با یک قسمت کمپوست مخلوط کنید. شما همچنین ممکن است پوشش رویی گله های چند ساله باغ را با کمتر از یک چهارم تا نیم اینچ کمپوست بپوشانید.

بوته ها و درختان جدید
یک مخلوط خاک برای این استفاده باید حدود 10 درصد باشد. برای فراهم کردن یک مخلوط 10 درصد، باید 9 قسمت خاک را با یک قسمت کمپوست مخلوط نمایید.

درختان و بوته های تثبیت شده
اطراف پایه درخت و بیرون خط قطره، پوشش رویی با کمپوست به عمق ¼ تا 1/8 اینچ

باغچه های تثبیت شده
پوشش رویی باغچه با ¼ تا 1/8 اینچ کمپوست و شن کشی داخل چمن. برای بهترین نتایج، قبل از کمپوست دهی کار هوادهی را صورت دهید.

بذردهی باغچه های تازه
1 تا 2 و نیم اینچ کمپوست را روی سطح اعمال کرده و آن را خوب با 6 اینچ لایه خاک رویی مخلوط نمایید. سپس، بذردهی کرده و خوب داخل سطح شن کش کنید.