نیم نگاه


midanidVERY

 5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

فوری! فروشی! بدون معطلی! در انبار فقط یک سطل بوکاشی و دو بسته سبوس موجود است! در صورت تمایل به خرید، قبل از دیگران، تماس بگیرید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

آب شور( کد 0321)

راهنمایی ضروری: اغلب قریب به اتفاق مطالب این سایت ترجمه خود ما هستند. با توجه به اینکه برخی از این مطالب برای خواننده ایرانی ابهام و سرگشتگی ایجاد می کند، گاه مجبور به ارائه توضیحات اضافی هستیم. از آنجا که برای همه خوانندگان واجب و ضروری است که مطالب ترجمه را از توضیحات اضافی تشخیص دهند، تمام توضیحات اضافی را بصورت نوشته های کج دارای خط زیرین آورده ایم.


زندگی روزانه شما با مقدار زیادی از آب شور گره نخورده است. هر نیاز روزانه شما با آب شیرین ارتباط دارد.ولی، اغلب آب های زمین، و تقریبا تمام آب هایی که مردم زمین می توانند به آن ها دست پیدا کنند، آب شور یا نمکی است. به اقیانوس ها نگاه کنید و به خاطر بیاورید که اقیانوس ها حدود 97 درصد آب درون، رو و بالای زمین را در اشغال خود در آورده اند.

iny p1 0321
چرا اقیانوس شور است؟ رودخانه ها چشم اندازها را زهکشی می کنند و خروجی آن ها، که حاصل آب غنی از مواد مغذی است، به اقیانوس ها تخلیه می شود. بنابراین، اقیانوس ها شور می شوند.
آب شور چیست؟
اول، منظور ما از "آب شور" چیست؟ آبی که شور است شامل مقادیر مهمی( که به غلظت ارجاع داده می شود) نمک های محلول است. عمومی ترین نمکی که همه ما خوب می شناسیم کلرید سدیم است. در این حالت؛ غلظت، مقدار وزنی نمک در آب است که بر حسب غلظت در میلیون(ppm) بیان می گردد. اگر آب دارای غلظت 10000 پی پی ام نمک های محلول باشد، یک درصد وزن آب( 10000 تقسیم بر یک میلیون) از نمک های محلول تشکیل شده است.
اینجا پارامترهای ما برای آب شور آمده اند:
آب شیرین: کمتر از 1000 پی پی ام
آب کم شور: از 1000 تا 3000 پی پی ام
آب با شوری متوسط: از 3000 تا 10000 پی پی ام
آب با شوری بالا: از 10000 تا 35000 پی پی ام
در ضمن، آب اقیانوس شامل حدود 35000 پی پی ام نمک است.
نکته : در صورت تمایل به اخذ مشاوره تلفنی از قوانین مشاوره کسب اطلاع نمایید.


آب شور فقط در اقیانوس نیست
بطور طبیعی؛ وقتی به آب شور فکر می کنید، به اقیانوس ها فکر می کنید. ولی؛ صدها مایل دور از اقیانوس آرام، مردم ایالت های کلرادو و آریزونا می توانند از یک روز در ساحل لذت ببرند و این کار فقط با قدم زدن در بیرون خانه میسر می شود. این امر به خاطر این است که آن ها دقیقا نزدیک آب شور هستند. مقدار فوق العاده ای آب خیلی شور در زمین ایالت های غربی امریکا وجود دارد. در نیو مکزیکو، تقریبا 75 درصد آب زیرزمینی آنچنان شور است که بدون تصفیه برای غالب استفاده ها نامناسب می باشد(رینولدز، 1962) آب این حوزه ممکن است باقیمانده زمان های قدیم باشد که آب شور ایالات غربی را اشغال کرده بود و همچنین مربوط به آب بارانی گردد که به داخل زمین نفوذ و نشت کرده بود و به دلیل برخورد با سنگ های شامل مواد معدنی فوق العاده محلول شور شده بود. آب زیر زمینی می تواند موجود باشد و برای هزاران سال حرکت کند و بنابراین می تواند به شوری آب اقیانوس گردد.

iny p2 0321
پایین رفتن سطح آب دریاچه بوضوح توسط خطوط موازی و ته نشست های سفید رنگ دریاچه که به دور ساحل حلقه زده اند دیده می شود. انحراف آب شیرین به شهر لوس آنجلس و تبخیر منجر به کاهش سطح آب با نرخ حدود 1 متر در سال شده است. کوههای پوشیده از برف زمینه سیرا نوادا هستند.
دریاچه مونو در کالیفرنیا بقایای شوری دریاچه ای بسیار بزرگتر (دریاچه روسل) است که میلیون ها سال پیش حوضه مونو را پر کرده است. دریاچه آب شیرین قدیمی زمانی حدود 130 متر مرتفع تر از وضع موجود بود. دریاچه مونوی حال حاضر باقیمانده دریاچه راسل فوق العاده شور است که مقدار زیادی از آب شیرین آن زهکشی می شود تا نیازهای آبی شهر لوس آنجلس را بر طرف نماید. سطوح آب امروزه حدود یک متر در سال پایین می روند. این امر منجر به ته نشست های باقیمانده شور ساحلی در نتیجه عقب نشینی آب می گردد.
آیا می توان از آب شور برای هر چیزی استفاده کرد؟
بنابراین، با تمام آب موجود بر روی زمین و تمام آن آب شوری که در خارج از سواحل ما نشسته است، چگونه ما نگران کمبود آب هستیم؟ شما می توانید در عوض شرایط کمیت آب به شرایط کیفیت آب فکر کنید. در شرایط معمول نمی توان از آب شور برای بسیاری از مقاصد استفاده کرد. ما به آب برای آشامیدن، آبیاری و تامین نیازهای صنعتی احتیاج داریم. بعضی اوقات، برای اهداف مشابه، آب تا قدری شور به جای آب شیرین استفاده می شود. برای مثال، در کلرادو، آب با 2500 پی پی ام نمک برای آبیاری محصولات استفاده می شود. هرچند، معمولا، آب های با شوری متوسط تا زیاد استفاده های محدودی دارند. بعد از همه؛ شما در خانه آب شور نمی آشامید، از این آب برای گوجه فرنگی یا مسواک زدن استفاده نمی کنید، کشاورزان معمولا با آن آبیاری نمی کنند، بعضی صنایع نمی توانند از آن بی آنکه به تجهیزات آن ها آسیبی وارد شود استفاده کنند و گاوهای جوی مزرعه دار نمی توانند آن را بیاشامند.
اگر چیز دیگری نباشد، آب شور فقط می تواند یک سرگرم کننده ساده باشد. اگر برای شما اتفاق افتاده باشد که در دریای مرده خاور میانه بوده باشید، می توانسته اید تجربه منحصر به فرد احساس شناوری در آب فوق العاده نمکی( دارای چگالی بسیار بالا) که بطور واضح همانند تشک شما را نگه می دارد را کرده باشید. آب آنچنان غلیظ است که شما واقعا غرق نمی شود؛ همچنان که این امر حتی در اقیانوس ها هم اتفاق می افتد. با نزدیک تر شدن به خانه، خیلی از صاحبخانه ها به جای اینکه آب استخر حیاط پشتی را با آب شیرین پر کرده و به آن کلر اضافه کنند، آن را مملو از آب شور می سازند.
bخب! آیا آب شور برای چیز دیگری می تواند مورد استفاده قرار گیرد و آیا اصلا می توان قابلیت استفاده آن را افزایش داد؟bپ
جواب هر دو سوال "بلی" است. آب شور برای برخی مقاصد استفاده آب مفید است و آب شور می تواند به آب شیرین تبدیل شود و در آن صورت ما می توانیم استفاده های زیادی از آن ببریم.

iny p3 0321
استخراج آب شور در ایالات متحده، با طبقه بندی استفاده، 2015
استفاده از آب شور در ایالات متحده در 2015
در دنیای امروزه، ما آگاهی بیشتری از نیاز به ذخیره سازی آب شیرین داریم. با هر تقاضای در حال رشد آب برای جمعیت های در حال رشد جهان، احساس می شود که سعی و تلاش بیشتری باید صورت گیرد تا استفاده های بیشتری از منابع آب شور موجود صورت گیرد؛ بویژه در اقیانوس ها. همچنانکه جداول پای مانند استفاده از آب ملی نشان می دهند، حدود 16 درصد کل آب استفاده شده در ایالات متحده در 2015 شور بوده اند. جدول دوم نشان می دهد که تقریبا تمام آب شور استخراجی، بیش از 97 درصد، بوسیله صنایع بهره مند از نیروگاه های ترموالکتریک مورد استفاده قرار می گیرند تا تجهیزات تولید برق را خنک نمایند. حدود 3 درصد از آب شور ملی برای اهداف صنعتی و حفاری معدن استفاده شده اند.

صفحه نخست

مهم: اگر اطلاعات خود را بیش از مطالعه و خواندن، از طریق شنیدن به دست می آورید بهتان توصیه می کنیم که "چرا مشاوره تلفنی!؟" "چرا مشاوره تلفنی!؟" را بخوانید.

در ضمن، اگر دوستدار این هستید که در زمره حامیان ما باشید، لطفا اینجا را کلیک کنید.  از آنجا که ما توسط دولت حمایت نمی شویم، امید خود را به حمایت شما عزیزان دوخته ایم. پس اگر فکر می کنید ارزش بیشتر دیده شدن را، دست کم جهت مبارزه با آن هایی که با اطلاعات غلط مردم را در مسیر نادرست قرار می دهند، داریم، لطفا لینک زیر را در گروه های شبکه های مجازی( لینکدین، واتس آپ ، تلگرام و ...) به اشتراک بگذارید.

WWW.YARABUMCO.IR