5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

 

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

چطور کمپوست ساز ریدان کار می کند؟( کد 0532)

1- زائدات غذایی، زائدات سبز و تراشه های چوب از طریق در بالایی اضافه می شوند. وقتی در بسته می شود، جریان هوای داخل ماشین کمپوست ساز را کنترل می کند و به بخار اجازه می دهد که از دستگاه بیرون برود. این فرآیند آب اضافی را هم حذف می کند.

how p1 0532
2- دستگیره به یک سری دنده متصل شده تا چرخش آسان را فراهم آورد. دنده ها، به نوبه خود، یک سری پدال را به حرکت در می آورند که اختلاط ایجاد کرده و مخلوط را هوادهی می کند.
3- ترکیبی از نیتروژن( زائدات غذایی)، کربن( چوب)، اکسیژن و میکروب های طبیعی با هم کار می کنند تا مخلوط را به کمپوست تبدیل کنند.
4- انرژی تولید شده گرمایی ایجاد می کند که حتی در ماههای زمستان می تواند به 60 درجه سانتیگراد برسد. گرما مازاد آب را به بخار تبدیل می کند که می تواند از در بیرون برود.
5- مخلوط بطور مستمر در ماشین فشرده می شود تا بصورت کمپوست از خروجی خارج شود؛ جایی که در سطل جمع آوری گردد. هنوز مخلوط نهایی نیاز به 2 ماه زمان دارد تا قبل از آمادگی برای استفاده برسد. دریچه خروجی هم به هوا اجازه ورود و خروج به کمپوست ساز را می دهد.

کار با طبیعت

کمپوست سازی یک فرآیند طبیعی است که مادامی که عناصر کلیدی کربن، ازت، هوا و آب وجود دارند اتفاق می افتد. برای آن کمپوست سازی که دقیق انجام گیرد، شرایط باید درست نگهداری شوند. از آنجا که همیشه ممکن نیست این شرایط بطور دستی مجددا ایجاد شوند، ماشین کمپوست سازی ریدان بوجود آمده تا ایجاد شرایط درست را آسان گرداند.

کمپوست ساز زائدات غذایی ریدان از محتویات و فرآیندهای طبیعی استفاده می کند تا یک محیط گرم ایجاد نماید و زائدات غذایی( نیتروژن) و چوب( کربن) بتوانند با هوا و آب مخلوط شوند. بر خلاف دیگر کمپوست سازها، تمام این ها بدون نیاز به برق اتفاق می افتند و ریدان را ارزان و دارای راهبری آسان می نماید.

گرما هنگامی ایجاد می شود که میکروارگانیزم ها( مشتمل بر باکتری ها و قارچ ها)، مواد آلی، زائدات غذایی و چوب را تجزیه می کنند. گرما حتی میکروب های بیش فعال را بیشتر جذب می کند که فرآیند کمپوست سازی را کارآمد و سریع می کنند. این شرایط کمپوست سازی را کامل می کند.

به سادگی بطور معادل زائدات غذایی( نیتروژن) و زائدات قهوه ای( چوب) را اضافه کنید. بعد، دستگیره را چند بار بچرخانید تا اختلاط و هوادهی صورت گیرد.... خودش است!

چه می تواند به کمپوست ساز ریدان اضافه شود؟

سیستم کمپوست سازی ریدان می تواند تمام زائدات غذایی و چوب را کمپوست نماید. زائدات غذایی شامل گوشت، تخم مرغ، ماهی و لبنیات خام و پخته هستند. شما همچنین می توانید زائدات سبز باغ را مادامی که مقدار معادل نیتروژن و ازت حفظ می شوند اضافه کنید.

چوب؛ غنی از کربن

تراشه های چوب
خاک اره
پلت ها( حب ها) ی چوبی
خرده چوب ها

هر کدام از بالایی ها می توانند با در نظر گرفتن نکات زیر مورد استفاده واقع شوند.

تراشه ها، خاک اره و خرده چوب ها محصولات زائد هستند، بنابراین اغلب می توان آنها را به صورت رایگان از هیزم شکن ها، کارخانه های چوب بری یا نجارها در محل تهیه کرد.
آن ها را خشک، نزدیک ریدان و زیر پوشش نگهداری کنید.
حب های چوبی، خاک اره و تراشه ها به سرعت تجزیه می شوند و کمپوست عالی درست می کنند. قطعات چوبی درشت تر در مدت طولانیتر تجزیه شده و بیشتر مالچ می سازند.
گلوله های چوبی فوق العاده کار می کنند، می توانید آنلاین سفارش دهید و درب منزل تحویل داده می شوند، آنها در کیسه های ضد آب مناسب ارائه می شوند و شما فقط باید از یک ششم مقدار استفاده کنید، اما هزینه کمی وجود دارد که معادل 2 تا 4 پوند در هفته است. بنابراین اگر نمی‌توانید کربن رایگان پیدا کنید، گلوله‌های چوب همچنان گزینه‌ای عالی هستند.

غذا؛ غنی از ازت

لبنیات، کره، پنیر، تخم مرغ
میوه و سبزی( شامل پوست)
گوشت( خام و پخته)
ماهی( خام و پخته)
نان
سالادها
پاستا، برنج
کود حیوانی( از جمله مال خرگوش و خوکچه هندی)
پسماندهای بشقاب و هر چیز خوراکی

تمام ضایعات مواد غذایی خام و پخته را می توان در یک ریدان کمپوست کرد، اما به یاد داشته باشید که مایعات اضافی را تخلیه کنید، تکه های بزرگ را برش دهید و از همه استخوان ها به جز استخوان های کوچک اجتناب کنید. میوه، سبز، سبزها اغلب ساده کمپوست می شوند، ولی نشاسته، گوشت و خمیر بسیار شبیه سیستم هاضمه ما در مدت طولانی تر هضم می شوند. پس؛ وجود مخلوطی از هر دو نوع غذا ضروری است.

برگ های مرده، کاغذ، مقوا، بوریا و منسوجات می توانند با لایه بندی در داخل جعبه یا ظرف یا سطل کمپوست سازی در هنگام بارگیری کمپوست ساز تبدیل به کمپوست شوند. این کار بهتر از اضافه کردن آن ها به ریدان است. آن ها نمی توانند جایگزین چوب شوند.

استفاده روزانه

how p2 0532

1- زائدات غذایی خود را با بریدن تکه های بزرگ و زهکش کردن مایعات مازاد، تا حد ممکن، آماده نمایید.
2- در را باز کنید و زائدات غذایی را اضافه کنید، ولی مطمئن باشید که مقدار معادل از تراشه های چوب را هم افزوده اید.
3- چک کنید که سطل خالی در خروجی گذاشته اید؛ زیرا وقتی دستگیره را می چرخانید مخلوط شروع به بیرون آمدن از دریچه خروجی می کند.
4- اکنون می توانید دستگیره را بچرخانید. حدود 5 چرخش کامل روزانه مورد نیاز است.
5- اکنون هر مخلوطی که از خروجی بیرون بیاید به سطل کمپوست ساز اضافه می شود.
حداکثر تبدیل

حداکثر تبدیل به حداکثر مقدار( بر حسب لیتر) زائدات غذایی ارجاع داده می شود که می تواند در کمپوست ساز ریدان پروسس شود. این مقدار شامل مواد کربنی( چوب) نیست. رقم ذکر شده برای حداکثر تبدیل حداکثر مطلق است، اما مقدار بهینه به میزان قابل ملاحظه ای کمتر است.

شما مجبور نیستید کمپوست ساز را با مقدار حداکثر یا بهینه پر کنید. همچنین، مقادیر کوچک می توانند کمپوست شوند؛ مادامی که تعادل زائدات غذایی و چوب رعایت گردد.

استفاده از کمپوست

وابسته به قسم غذایی که کمپوست می شود، کمپوست ممکن است آمادگی این را داشته باشد که در سطح باغ پخش شود. هرچند، بهترین کار این است که کمپوست برای چند هفته در ظرف مخصوص رسیده شدن ریدان بماند تا در مرحله رسیدگی کامل قرار گیرد. در اینجا فرآیند کمپوست سازی ادامه می یابد تا محصولات، حتی، بیشتر تجزیه شوند.

در صورت تمایل می توانید اقدام به خرید سطل تولید کمپوست خانگی نوع پاسیویی یا بوکاشی نمایید.