5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

فوری! فروشی! بدون معطلی! در انبار فقط یک سطل بوکاشی و دو بسته سبوس موجود است! در صورت تمایل به خرید، قبل از دیگران، تماس بگیرید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

سطوح پی اچ اسیدی و قلیایی در سطل کمپوست( کد 0523)

پی اچ کمپوست چه باید باشد؟

در سراسر فرآیند تجزیه، مهم است که به سطوح پی اچ در سطل کمپوست توجه گردد. هر چند کمپوست نهایی پی اچ خنثی یا کمی قلیایی دارد، باکتری های کمپوست ساز در این شرایط خنثی رشد بهتری دارند.

در سطل داغ شما نباید نیاز به کنترل پی اچ داشته باشید، زیرا بعد از گذر تقریبا 90 روز محصول کمپوست نهایی خود را تصحیح کرده و بدون نیاز به افزودنی های متعادل کننده پی اچ به پی اچ خنثی می رسد.

com P1 0523

چرا باید مراقب سطح پی اچ خاک باشم؟

اگرچه؛ دانستن پی اچ کمپوست یک الزام نیست، وقتی این امر با اطلاعات بافت خاک شما ترکیب می شود، شما را دارای بصیرت فوق العاده می کند و شما قادر می شوید بهتر مسائل مربوط به رشد و نمو در باغ و باغچه را مدیریت نمایید.

بعضی از گیاهان با توجه به انواع خاک( همانند رسی/ ماسه ای)، در معرض نور خورشید قرار گرفتن( بعضی ها نور مستقیم خورشید را دوست دارند، در حالی که دیگران سایه را ترجیح می دهند) و سطوح مختلف پی اچ، محیط های گوناگون را مناسبتر می دانند. اطلاعات سطوح پی اچ و ساختارهای خاک می توانند به شما کمک کنند تا تنظیمات مورد نیاز برای فضاهای رشدی را درست کرده و اختلاط کشت درستی را برای آنچه که برای رشد انتخاب می کنید بوجود آورید.

برای تثبیت سطوح پی اچ کمپوستتان، می توانید از کیت تست خاک یا پی اچ متر استفاده کنید. این ها معمولا برای خرید از مراکز باغداری و باغبانی محلی در دسترس هستند.

اسیدیته توده کمپوست

کمپوست می تواند تحت دو موقعیت اسیدی شود، اول در طی مراحل اولیه تجزیه و در جایی که اسیدهای آلی در نرخ بالاتری تولید می شوند و دوم در جایی که اکسیژن محدود است.

سطوح بالای اسیدیته( زیر پی اچ 6) نرخ کمپوست سازی را آرام می کنند و این نشانه ای بر این است که کمپوست هنوز آماده نیست. این افزایش اسیدیته در سطل کمپوست فعال معمولا به سبب جریان هوای محدود و غلظت های پایین آمده اکسیژن در زائدات است. این دو عامل تجزیه اسید الی را محدود می کنند و در نتیجه منجر به تشکیل اسید و در نهایت پی اچ اسیدی می شوند.

در نتیجه؛ اگر محتویات کمپوست شما به دلیل فقدان هوادهی، بی هوازی شوند، احتمالا شما سطح پی اچ مواد را اسیدی خواهید یافت. این واقعه برای زائداتی هم اتفاق می افتد که شما به سطل داغ افزوده اید؛ در حالی که کار بطور سنگینی با تجزیه بیولوژیکی آغاز شده است.

بطور مشابه؛ قلیاییت بالا می تواند با نیتروژن مازدی که بصورت آمونیاک خارج می شود کمپوست سازی را آرام گرداند.

آیا می توانم در سطل داغ کمپوست اسیدی بسازم؟

بسیاری از گیاهان مانند زغال اخته و گل ادریس و علف جارو و تعدادی دیگر به کمپوست اسیدی/اریکاسه نیاز دارند.

اگر در تلاش برای مقابله با خاک قلیایی هستید، بعید است که ساخت کمپوست اسیدی بهترین راه باشد. باکتری‌های موجود در توده کمپوست در پی اچ خنثی بهترین عملکرد را دارند، اگر محتویات سطل اسیدی شود (به دلیل اسیدهای آلی موجود در همه گیاهان)، کمپوست بی‌هوازی، بدبو می‌شود و سرعت آن تا حد توقف کاهش می‌یابد.

بهتر خواهد بود که کمپوست در پی اچ خنثی کار کند و با سطوح بالای اسیدیته یا قلیاییت خاک بطور جداگانه مقابله شود. این می تواند از طریق استفاده از آهک( اگر اسیدی است) و یا میوه های مرکباتی/ گوگرد( اگر قلیایی است) متعادل شود. هرچند، در یک سطل کمپوست، افزودن این افزودنی ها توصیه نمی شود؛ زیرا بیشتر از راه حل، سبب مشکلات بیشتری می شود. به سادگی اطمینان حاصل کنید که زائدات بطور کافی هوادهی شده اند( برای کنترل اسیدیته) و دارای کربن کافی هستند(برای تصحیح قلیاییت) و سطل را در حال کار بصورت هوازی نگهداری نمایید و به سطل داغ اجازه دهید که خود را تصحیح کرده و به پی اچ خنثی برسد.

آیا کمپوست سطل داغ برای هر گیاهی قابل استفاده است؟

کمپوست سطل داغ برای تمام گیاهان مناسب است و برای بستر سبزیجات و پوشش بالایی خوب کار می کند. با این حال؛ چون محصول نهایی کاملا غنی از مواد مغذی است، ممکن است برای بذرپاشی و نشاکاری نیاز به یک اختلاط رقیق خاک گلدانی داشته باشید.

کمپوست روی مواد مغذی خاک، ظرفیت های نگهداری آب خاک ها، سطح اکسیژنی که به ریشه ها می رسد تاثیر می گذارد. در موقع برنامه ریزی جهت آنچه پرورش می دهید باید بافت خاک و مقدار کمپوستی که اضافه می کنید را در نظر بگیرید.

کمپوست و بافت خاک

کمپوست سطل داغ به سبب دارا بودن درصد بالایی از هوموس، خواص نگهداری آب خیلی بهتری دارد. مانند تمام کمپوست‌ها، این کمپوست هم در صورت قرار گرفتن در معرض دوره‌های طولانی گرما خشک می‌شود. زمانی که این اتفاق می‌افتد خاک شکننده می‌شود و ساختاری غیرقابل حمایت برای ریشه‌های گیاهان ایجاد می‌کند. از دیدگاه علمی، ماده آلی از حالت هیدروسکوپی به ساختار مولکولی آبگریز (آب گریز) تبدیل می‌شود، بنابراین پس از خشک شدن کامل، دوباره خیس نمی‌شود و به خوبی نمی‌چسبد که باعث ایجاد ساختار سست خاک می‌شود.

نکاتی برای به خاطر سپردن

اگر هوادهی ناموفق باشد، بوجود امدن توده های اسیدی عمومی تر هستند. حفظ هوادهی خوب، سطح pH را خنثی می کند زیرا هوا/اکسیژن بیشتری به زباله ها وارد می شود.
وقتی خاکستر آتش اضافه شود یا مازاد نیتروژن/ آمونیم وجود داشته باشد، توده های قلیایی عمومی ترین توده ها را تشکیل خواهند داد.
اضافه کردن مواد کربنی آسان هضم شونده از قبیل چوب و کاغذ کمک به متعادل ساختن پی اچ می کند.
سطوح کمپوست بر اساس میزان رسیده بودن آن متفاوت است و در حالی که در مراحل اولیه اسیدی است، در کمپوست رسیده تر خنثی یا قلیایی خواهد بود.
گیاهان عاشق اسید( اریکاکئوس) شامل درختچه هایی مانند آزالیا، رودودندرون، ادریسیا و گاردنیا هستند.
گیاهان دوستدار خاک قلیایی شامل دیانتوس، کروکوس بنفش، شمعدانی و بعضی کلماتیس ها هستند.
اگر در جستجوی پرورش گیاهانی هستید که قلیاییت یا اسیدیته را ترجیح می دهند، استفاده از ظروف باغ خود را مورد توجه قرار دهید.