5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

فوری! فروشی! بدون معطلی! در انبار فقط یک سطل بوکاشی و دو بسته سبوس موجود است! در صورت تمایل به خرید، قبل از دیگران، تماس بگیرید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

فضله پرنده قابلیت کمپوست شدن دارد؟( کد 0519)

وقتی شما آماده هستید که از فضله پرنده کمپوست درست کنید، فضله ها را در راستای بستر جمع کنید و آن ها را داخل کمپوست بریزید. سپس، آن ها را با دیگر مواد سطل میکس نمایید. این شامل روزنامه است؛ هر چند ممکن است بخواهید آن را به قطعات کوچکتر خرد نمایید. در باره دانه پرنده هم نگران نباشید. آن هم قابل کمپوست شدن است.

آیا فضله پرنده برای کمپوست بد است؟

باور کنید یا نه؛ فضله پرنده یک افزودنی فوق العاده برای کود یا کمپوست است. فسفر موجود در فضله و دیگر مواد مغذی آن را بسیار مفید برای باغ و به ویژه سبزیجات سبز می سازد. برای جلوگیری از خطر آلودگی منتقله از هوا اطمینان حاصل نمایید که آن با کمپوست پوشیده شده است.

آیا فضله های پرنده کودهای خوبی هستند؟

آن یک کود کشاورزی مهم در قرن 19 بود. البته، هر فضله ای کار را خوب انجام نمی دهد. در عوض، پرنده گوانو معمولا به فضله های خشک شده پرنده های دریایی ارجاع داده می شود. به خاطر رژیم غذایی این پرنده ها، حاصل گوانوها کود خیلی موثری می باشد.

آیا فضله کبوتر برای کمپوست خوب است؟

بله! فضله های کبوتر می توانند کمپوست شوند، هر چند بهترین کار این است که فقط از پرنده های سالم و محبوس( مثل انواع مسابقه ای) کمپوست تهیه شود، زیرا فضله های پرنده های وحشی ممکن است دارای پاتوژن یا مرض مضر باشد. همانند فضولات جوجه، فضولات کبوتر می تواند به عنوان کود باغی مورد استفاده قرار گیرد، اما آن اول نیاز به زمانی برای "خنک شدن" دارد.

چطور فضله کهنه پرنده را دفع کنیم؟

برای تمیز کاری ساده تر، به ویژه در مورد شیشه جلو اتومبیل و پنجره، دی اکسید کربن آب معدنی گاز دار جهت تجزیه فضولات خشک شده پرنده به کار می آید. مقداری آب معدنی گاز دار یا آب گازدار را مستقیما روی لکه های فضولات پرنده بریزید؛ 30 ثانیه صبر کنید و اجازه دهید خوب بجوشد. آن گاه با یک پارچه یا اسفنج تمیز نمناک محل را پاک نمایید.

آیا فضله پرنده برای گوجه فرنگی بد است؟

بطور مختصر باید گفت که فضولات پرنده ها کود عالی درست می کنند. در عمل، مقدار زیادی از فضولات پرنده ها در باغ ممکن است پاتوژن های مضر را حمل نمایند. همچنین، فضله های تازه پرنده داغ هستند و می توانند ریشه ها و ساقه های ظریف را بسوزانند.

آیا فضله های پرنده ها به گیاهان آسیب می رسانند؟

سوال: من سرگشته این هستم که آیا فضولات پرنده ها می توانند برای گیاهان مضر باشند. پرنده ها عاشق نشستن روی درختان حیاط هستند، اما فضله هایشان هر جایی پیدا می شود. جواب: بطور کلی، نه، آن ها نمی توانند مضر باشند. برگ های رسیده و بخش های گیاهی، معمولا، از هیچ طریقی آسیب ندیده اند.

آیا با لمس فضله پرنده ممکن است بیمار شوید؟

تنفش غبار یا قطره های آب شامل فضله پرنده آلوده چندین بیماری از جمله بیماری شبیه آنفلوآنزا که "مرض طوطی" نامیده می شود ایجاد می کند. سالمونلا، یک بیماری باکتریایی که سبب اسهال می شود، ممکن است در برخی فضله های پرنده ها وجود داشته باشد.

کدام فضله حیوانی بهترین کود است؟

بطور ایده آل، بهترین کود باغی احتمالا جوجه است، زیرا دارای محتویات بسیار زیادی ازت است، که همه گیاهان نیازمند آن هستند، ولی باید خوب کمپوست و کهنه شود تا گیاهان را نسوزاند. فضله جوجه یک منبع غنی از مواد مغذی است و بهترین کار این است که در بهار و پاییز و بعد از داشتن اقبال کمپوست شدن مورد استفاده قرار گیرد.

آیا افتادن فضله پرنده روی شما مایه خوشبختی است؟

چرا افتادن فضله پرنده روی شما نشانه خوشبختی است؟ اگر روی شما یا چیز متعلق به شما فضله پرنده بیفتد، گفته می شود که شما آدم خوشبختی هستید. از میان خیل پرنده هایی که در آسمان پرواز می کنند، اقبال شما برای سهم بردن از فضله یکی به مراتب کمتر از این است که شما برنده لاتاری گردید!

کودها چه هستند؟

کودها، مواد آلی که برای بارور کردن زمین استفاده می شوند، معمولاً شامل مدفوع و ادرار دام های اهلی، با یا بدون بستر همراه مانند کاه، یونجه، یا امثالهم می باشند.

چطور فضله پرنده را از میوه پاک کنیم؟

نکاتی برای تمیز کردن میوه و سبزی وجود دارد:

1- قبل از بعد از آماده سازی محصول تازه، به مدت 20 ثانیه دست های خود را با آب گرم و صابون بشویید.
2- قبل از آماده سازی و خوردن، هر جای آسیب دیده و آبکی را ببرید.
3- در حالتی که محصول را زیر آب دارای جریان ساده نگه داشته اید، آن را به آرامی بمالید.

آیا سرکه فضله پرنده را می زداید؟

1-یک قاشق غذاخوری از پاک کننده مایع ظرفشویی دستی را با یک قاشق غذاخوری سرکه سفید و 2 فنجان آب گرم مخلوط کنید. با استفاده از محلول پاک کننده/ سرکه و یک پارچه یا اسفنج سفید تمیز برای از بین بردن لکه اقدام کنید. گام های 1 و 2 را تکرار کنید تا لکه ناپدید شود یا به میزان بیشتر جذب پارچه نشود.

آیا WD-40 فضله پرنده را از بین می برد؟

WD-40، بله! و کاربرد آن واقعا ساده است. فقط سطح را با WD-40 اسپری کنید. بعد 60 ثانیه فرصت دهید تا فضله پرنده شل شود. بعد آبکشی کرده و یا با جارو تمیز نمایید. WD-40 یک ماده فوق العاده موثر برای پاک کردن فضله پرنده از اتومبیل در زمستان هم هست.

چرا مواد دفعی پرنده از یک نقطه بیرون می آیند؟

پرنده ها و پستانداران مواد زائد نیتروژنی را تولید می کنند که باید از بدن خارج شوند.به خاطر اینکه پرنده ها برای تولید مثل، جهازهای ادراری و هاضمه تنها یک مخرج دارند، تک سوراخ، مدفوع و ادرار آن ها از یک نقطه و در یک زمان بیرون می آید.