5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

فوری! فروشی! بدون معطلی! در انبار فقط یک سطل بوکاشی و دو بسته سبوس موجود است! در صورت تمایل به خرید، قبل از دیگران، تماس بگیرید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

مواد بستری خشک( کد 0492)
( از ترکیبی از یک یا تعدادی از مواد بستری خشک متذکر شده در زیر استفاده نمایید)
1- برگ ها/بوریای قهوه ای
2- کاغذ یا کاغذ روزنامه ریز ریز شده( غیر گلاسه)
3- کارتن های تخم مرغ/ سینی های قهوه
دو قاشق غذاخوری پوست تخم مرغ شکسته یا آهک کشاورزی
یک لیتر خاک( خاک باغی معمولی)

bed P1 0492

گام های آماده سازی بستر
1- جعبه کرمی را با مواد بستری خشک پر کنید.( برگ ها، کاغذ ریز ریز شده و ....)
2- آب اضافه کرده و محتویات را مخلوط نمایید( تقریبا 2 تا 3 لیتر)
3- بستر باید به قوام اسفنج مرطوب باشد.
4- آب اضافی را بگیرید( جعبه کرمی باید مواد مرطوب نیم پر داشته باشد)
5- حسب نیاز، بستر خشک یا آب اضافه نمایید.
6- پوست تخم مرغ شکسته/ سنگ آهک و خاک اضافه کنید.
7- کرم اضافه کنید.

کرم به سطل اضافه کنید
*توجه: برای اینکه اطمینان حاصل نمایید کرم های سطل کاملا در معرض هوا قرار گرفته اند، حداقل 10 الی 20 سوراخ سه شانزدهم اینچی در سطل خود ایجاد نمایید.
قبل از اضافه کردن به بستر، آب باید در تمام طول شب بماند.
این امر باعث تبخیر کلر شده و علاوه بر آن، دما را به درجه حرارت اتاق می رساند.
هرگز از آب حاصل از نرم کننده( سختی زدا) استفاده نکنید. نمک، کرم ها را می سوزاند.
مهم: اطمینان داشته باشید که کرم ها را به کمپوست ساز زیر نور مستقیم اضافه کرده اید.

bed P2 0492
به سادگی کرم ها را به بالای بستر اضافه کنید. تمایلات نورگریزی طبیعی آن ها، کرم ها را به داخل بستر و به محیطی راحت تر و تاریک تر سوق خواهد داد. به کرم ها اجازه دهید که تمام طول شب را در داخل بستر بگذرانند. تغذیه را از روز بعد آغاز کنید.

از آنجا که اغلب سطل های کرمی سوراخ های هوا در کف دارند، سطل کرمی باید در ارتفاعی نسبت به زمین قرار گیرد. یک سینی هم باید زیر سطل یا جعبه کرمی قرار گیرد تا مایعات اضافی را بگیرد. اگر مایع از کف چکه کند، شاخصی بر این است که سطل زیادی مرطوب است. به سادگی محتویات سطل را عقب بزنید و بستر خشک به ته اضافه کنید تا مایعات اضافی را بگیرد.

تغذیه کرم ها

از آنجا که کرم ها آشفتگی را دوست ندارند، بهترین کار این است که در عوض تغذیه روزانه، کرم ها را هفته ای دو بار تغذیه نمایید. کرم ها حدودا به اندازه نصف وزن خود در روز غذا می خورند. با دو بار تغذیه هفتگی، 1.5 تا 2 پوند در هر بار اضافه کنید. اگر خرده های غذای زیادی از تغذیه قبلی باقی مانده است، یک تا دو روز صبر کنید و بعد غذای اضافی به کرم ها بدهید.

غذا را دو اینچ زیر بستر دفن کنید. غذا را هر زمان در موقعیت های متفاوت دفن کنید. مطمئن باشید که غذا را با بستر پوشانده اید. مگس های میوه جذب غذاهای در معرض می شوند. حدودا یک بار در هفته یک مشت یا یک همچنین مقداری پوست تخم مرغ شکسته در بالای بستر بریزید. پوست تخم مرغ با اسیدیته خرده های غذا مواجهه می کند. بیش از حد به کرم ها غذا ندهید!
وقتی دفن کردن خرده های غذایی مشکل است، بستر اضافی اضافه کنید( به عنوان مثال برگ، بوریا، روزنامه ریز ریز شده و ...) اگر بستر خیلی تر باشد، این کار به جذب رطوبت اضافی هم کمک می کند. کرم ها تولید گرما و رطوبت می کنند. بنابراین، میعان در در تشکیل می شود.
غذاهای کرمی عبارتند از: پوست میوه/سبزی، تی بگ ها، برنج و پاستای پخته( بدون سس)، هرس های چمن/ برگ، کود(اسب، گاو، خرگوش)، دانه ها و فیلترهای قهوه، پوست تخم مرغ شکسته، کارتن های تخم مرغ/ سینی های قهوه، زائدات ریش، خاک اره( از چوب پردازش نشده)، برش های گیاهی، حوله های کاغذی قهوه ای، نان/ حبوبات/ غله، لوبیا
کرم ها دندان ندارند. آن ها سنگدان دارند و از خاک برای فرآیند کردن غذای خود استفاده می کنند. اگر شما مواد آلی را به قطعات کوچکتر، ریز ریز نمایید کرم ها را سپاسگزار خویش خواهید ساخت. قطعات کوچکتر، سطح بیشتری را برای تجزیه و پوسیدگی ایجاد می کنند. کرم ها می توانند مواد آلی را سریعتر فرآیند نمایند. ان ها پالپ آب میوه گیرها را بسیار دوست دارند.
این چیزها را ندهید: گوشت و محصولات لبنی و فضولات حیوان خانگی
موقعیت سطل
سطل کرم را در جای خنک و ترجیحا تاریک نگهداری نمایید. کرم ها می توانند در درجه حرارت 5 تا 30 درجه سانتیگراد زنده بمانند، اما حرارت ایده آل آن ها 15 تا 21 درجه سانتیگراد است.
اجازه ندهید سطل کرم یخ بزند.

برداشت

کرم ها را وقتی برداشت کنید که تمام بستر تقریبا مصرف شده است.( یا تبدیل به فضله های سیاه خوشگل شده است)( 4 تا 6 ماه) قبل از برداشت، یک تا دو هفته به کرم ها غذا ندهید. به کرم ها اجازه دهید که کارشان را تمام کنند. اگر هر بستر یا ماده آلی باقی بماند، به سادگی کنار بزنید و بستر تازه اضافه کنید. چندین روش برداشت وجود دارد.

انداختن و جور کردن
تحت نور روشن، محتویات کمپوست ساز را روی ورقه پلاستیکی خالی کنید. از آن ها توده های هرمی شکل مجزا درست کنید. 10 تا 15 دقیقه منتظر بمانید. کرم ها خیلی حساس به نور هستند و برای فرار از نور به ته هرم مهاجرت می کنند. بخش بالایی هر توده را بردارید. این فرآیند را تکرار کنید تا فقط کرم ها بمانند. کرم ها را به بستر تازه اضافه کنید و فرآیند ورمی کمپوست را دوباره تکرار نمایید. فضله های غنی از مواد مغذی را در گیاهان خانگی و باغ ها میکس نمایید.

کنار به کنار( اگر با دستکاری کرم ها میانه خوبی ندارید، شاید بتوانید از این متد استفاده کنید)
برای چند هفته، کرم ها را فقط از یک طرف سطل تغذیه کنید. این به کرم ها فشار وارد می آورد تا به همین طرف سطل مهاجرت نمایند. به مجرد اینکه کرم ها به منبع غذایی حرکت کردند، فضله ها را از چارک خالی شده بردارید. فضله ها را با بستر تازه جایگزین نمایید.( بخش بستر سازی بالا را ببینید) بعد از یکی دو هفته فرآیند را در مسیر معکوس تکرار نمایید، کرم ها را در بستر جدید بچرانید.

bed P3 0492

اگر با مشکلی مواجه شدید یا سوالی داشتید، تماس با ما را فراموش نکنید