5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

فوری! فروشی! بدون معطلی! در انبار فقط یک سطل بوکاشی و دو بسته سبوس موجود است! در صورت تمایل به خرید، قبل از دیگران، تماس بگیرید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

نقاط قوت و ضعف کمپوست سازهای معلق( کد 0362)

راهنمایی ضروری: اغلب قریب به اتفاق مطالب این سایت ترجمه خود ما هستند. با توجه به اینکه برخی از این مطالب برای خواننده ایرانی ابهام و سرگشتگی ایجاد می کند، گاه مجبور به ارائه توضیحات اضافی هستیم. از آنجا که برای همه خوانندگان واجب و ضروری است که مطالب ترجمه را از توضیحات اضافی تشخیص دهند، تمام توضیحات اضافی را بصورت نوشته های کج دارای خط زیرین آورده ایم.

the p1 0362
مسائل فراوانی در باره کمپوست سازهای معلق وجود دارد. بعضی ها را شما در راستای زمین می چرخانید. عده ای دیگر در روی پایه می چرخند. بعضی ها در اطراف یک محور مرکزی می چرخند. بیشتری ها هندل دارای دستگیره دارند. همه این ها کمپوست را، نسبت به مدل سطلی، ساده تر و در زمان کمتر تولید می کنند و این هاست که به آن ها جذابیت بیشتری می دهد. پس، آیا یک کمپوست ساز معلق همان چیزی است که دنبال آن می گردید؟
در سال 2011 یک مجله باغبانی( کدام؟) در کشور انگلستان چرخاندن 5 کمپوست ساز معلق خوب پر شده را با چرخش 3 بار در هفته با یک کمپوست ساز سنتی کپه ای با حجم یکسان مقایسه کرد که یکبار در هفته زیر و رو می شد( معمولا کار با چنگک یا بیل انجام می شود) به طرز شگفت آوری آن ها متوجه شدند که در حالی که کمپوست قابل استفاده در مدل سنتی در مدت 10 هفته آماده شد، معلق ها در مدت زمان طولانی تر و کمی بیشتر از یک ماه بیشتر آن را آماده نمودند.
یک معلق ساز خوب دارای چرخش آسانتری است، اما اگر شما می خواهید که کمپوست سریعا آماده شود و خوشحال کار خوب آن باشید، واضح است که شما باید خوب به یک توده یا سطل کمپوست سازی استاندارد بچسبید؛ مادامی که راحت می توانید به کمپوست دسترسی داشته باشید و آن را بچرخانید. آن بطور قابل ملاحظه ای ارزانتر است و به شما تجربه بهتری می دهد.
پس کی سراغ کمپوست ساز معلق می رویم؟
البته، تعدادی از ما کمپوست را هفتگی نمی چرخانیم و بطور قابل ملاحظه ای، حتی شده تا 14 هفته، برای چرخانیدن صبر می کنیم. پس این کوتاه کردن زمان است که به برخی کمپوست سازها جذابیت و کشش می دهد.

the p2 0362
هر چند، قبل از هجوم بردن برای تهیه یکی از آن ها حتما موارد زیر را در نظر بگیرید:
1- معلق ساز باید راحت بچرخد و شما نباید در چرخاندن آن به زحمت بیفتید.
2- یک معلق ساز بزرگتر کمپوستی به مراتب بهتر از نوع کوچک تولید می نماید.
3- برای به دست آوردن کمپوست در 3 ماه، کمپوست ساز باید یک مرتبه خوب پر شود. به این زمان، زمان پر شدن را اضافه کنید. این را در نظر بگیرید که در حالی که مواد متوالی را داخل کمپوست ساز می کنید، آن کارش را انجام می دهد. اضافه کردن توده بیشتر به چرخه به معنی این است که می خواهید بیشتر منتظر بمانید. در این حالت است که مواد بعدی هم می توانند تجزیه شوند.( بعضی از طرح ها همانند کمپوست مانتیس دو گانه، که در انگلستان پیدا می شوند، یک محفظه ثانوی دارند که این مشکل را حل می کند)
4- معلق سازهای کمپوست متمایل به این هستند که کارگرهای تابستانه باشند. به غیر از اینکه آن ها بخوبی عایق بندی شده اند، آب و هوای سرد مانع از این می گردد که آن ها کاملا به گرمای مورد نظر دسترسی یابند.

بدون شک بین کمپوست بر آمده از کمپوست ساز معلق و کمپوست حاصله از کمپوست ساز توده اختلاف وجود دارد. این امر از این نظر قطعی است که کمپوست سازهای معلق کرم ندارند. شما نباید به آن ها کرم اضافه کنید، زیرا وقتی درجه حرارت بالا می رود، آن ها نمی توانند فرار کنند و می میرند. پس، همه کار خوبی که کرم ها انجام می دهند زیر و رو کردن مواد از طریق دل و روده شان است و اضافه کردن مواد مغذی که از دست می روند.
آنچه که شما میگیرید موادی است که باکتری ها و قارچ ها رویشان کار کرده اند. ان به یک درجه حرارت بالا می رسد، انشاالله چند بار، که باید اسپورهای بیماریزا و بذر علف های هرز را از بین ببرد. مشخصه سستی و زمختی آن سبب می شود در بستر حفر شود و یا به عنوان مالچ مورد استفاده قرار گیرد. تجربه من این است که آن یک ماده یکنواخت ترد و غنی نیست که از توده خوب فاسد شده حاصل گشته باشد.
در واقع، از این نقطه نظر، بعضی مردم آن را در گوشه ای قرار می دهند تا کمپوست سازی را استمرار دهد. سپس، به کرم ها اجازه داده می شود در داخل آن حرکت نمایند.

the p3 0362
مزایای کمپوست سازهای معلق
هرچند، جدا از موضوع چرخاندن، مواردی وجود دارند که استفاده از کمپوست سازهای معلق را برای ما مفید می گردانند:
1- اگر مشکل جونده دارید هرچند تنها راه مبارزه با آفات این نیست، انتخاب درست کمپوست ساز معلق یک راه حل فوری محسوب می شود: یک چیز فلزی با بخش کمپوست که دور از زمین نگهداری شده است و بدون نیاز به فواصل بزرگ هوا؛ زیرا چرخش هوادهی کافی و کامل را فراهم می آورد. معلق سازهایی همانند این ها به شما اجازه می دهند زائدات غذایی که معمولا تابو هستند را هم کمپوست کنید. در درجات حرارتی بالا خرده های کوچک گوشت، ماهی و چربی به سرعت تجزیه می شوند و از حضور آفات، پیشگیری به عمل می آید.
2- اگر مشکل کمر دارید و نمی توانید توده را خوب، زیر و رو نمایید تجهیزات را به دقت انتخاب کنید. یک کمپوست ساز معلق که شما به آن در راستای زمین فشار وارد می آورید محتملا به پشت و کمر شما کمترین فشار را وارد خواهد آورد. آن هایی که در اطراف محور مرکزی می چرخند، اغلب کمپوست ها را در نیمه پایینی حمل می کنند و مشکل می توانند تاب داده شوند. بهترین کار با مشکل کمر، احتمالا، این است که انواع گرانتر خریداری شوند؛ آن هایی که از طریق یک دستگیره و چرخ دندانه دار به چرخش در می آیند. این ها رابطه بزرگی با کوشش چرخاندن برقرار می کنند. چک کنید که آیا برای سادگی باربرداری می توانید یک فرغون زیرین را به کار بگیرید.

3-اگر مقادیر زیادی هرس چمن و مواد نرم مرطوب برای کمپوست دارید مقدار زیادی از این توده نرمال کمپوست، تجزیه بی هوازی ایجاد کرده و منجر به بوی نامطبوع و لجن می شود. یک معلق ساز، به خاطر اینکه هوا را بخوبی تامین می کند، این مشکل را بطور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد؛ هر چند مواد خشک هنوز مورد نیاز است. وقتی من بطور روزانه معلق ساز را چرخاندم، حجم هرس های چمن در مدت یک هفته تقریبا نصف شد. در صورت تمایل، ان ها می توانند با یک توده نرمال میکس شوند. یک معلق ساز باید همیشه سوراخ های زهکشی داشته باشد و به مایع اجازه خروج بدهد. این مایع، در صورت جمع آوری، محلول غنی از نیتروژن فراهم می آورد که برای تغذیه برگی یا مایع مورد کاربرد قرار می گیرد.
4- اگر فضای محدودی برای کمپوست سازی دارید. ممکن است مد نظر قرار دادن این موضوع ارزشمند باشد که شما مکانی روی بتن داشته باشید.( در عوض تراوش به کف، قطرات مایع به داخل ظرف قرار داده شده در زیر ظرف زهکشی می شود)
5-اگر از چرخاندن لذت می برید درست است که به نظر احمقانه می آید، اما این کار سرگرم کننده است. من یک معلق ساز فوق العاده را تست کردم، کمپوست ساز معلق فشرده هنچمن که در امریکا یافت می شود، و می توانم با افتخار بگویم که عاشق کیفیت ساخت و سادگی چرخاندن آن شدم. در مواقع، چرخاندن ممکن است شما را به دوران خوش کودکی پرتاب نماید. یک بچه سه ساله فامیل مسحور من شده بود و در هر فرصتی تلاش می کرد تا کمپوست بیشتری تولید نماید.

6-اگر خروجی فوق العاده سریع می خواهید. آگهی ها به شما می گویند که می توانید در مدت 3 هفته کمپوست قابل استفاده تولید کنید و این همان کاری است که من کرده ام. این وسیله یک تکه کیک نیست و شما باید دستورالعمل های استفاده از کمپوست ساز معلق را مو به مو مراعات نمایید. آماده باشید. تعادل بین نیتروژن و کربن حیاتی است و محتویات نیاز به اندازه گیری دارند. سطوح رطوبت نیاز به پایش دارند و درجه حرارت هم همچنین. نتیجه نهایی بسیار زمخت است، اما برای استفاده به عنوان مالچ خوب است.

صفحه نخست

در صورت تمایل به سفارش سطل های کمپوست ساز معمولی( غیر معلق) می توانید محصولات ما را مشاهده نمایید.