5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

فوری! فروشی! بدون معطلی! در انبار فقط یک سطل بوکاشی و دو بسته سبوس موجود است! در صورت تمایل به خرید، قبل از دیگران، تماس بگیرید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

کرم حشره در کمپوست؟ چرا چیز خوبی است

راهنمایی ضروری: اغلب قریب به اتفاق مطالب این سایت ترجمه خود ما هستند. با توجه به اینکه برخی از این مطالب برای خواننده ایرانی ابهام و سرگشتگی ایجاد می کند، گاه مجبور به ارائه توضیحات اضافی هستیم. از آنجا که برای همه خوانندگان واجب و ضروری است که مطالب ترجمه را از توضیحات اضافی تشخیص دهند، تمام توضیحات اضافی را بصورت نوشته های کج دارای خط زیرین آورده ایم.


آیا ناگهان مگس های کوچک و کرم هایی را در کمپوست می بینید.
بله! این ها لاروحشره هستند؛ اما بیخود عصبانی نشوید. این مخلوقات عموما جنبنده باعث می شوند که ما معمولا فریاد و فغان سر داده و یا منزجر شویم. با این حال، ما در اینجا توضیح می دهیم که چرا پیدا شدن لارو حشره در کمپوست یک چیز خوب است و چطور در صورت عدم تمایل، از شر آن خلاص گردیم.
به سادگی کرم های حشره را رها کنید. آن ها می توانند زائدات غذایی را در توده کمپوست تجزیه کنند و تجزیه را حتی سریعتر سازند. به رغم این واقعیت که شما با زباله و موجودات چندش سر و کار دارید، هنوز زیبایی ویژه ای در کمپوست سازی وجود دارد.
اجازه بدهید ببینیم چرا لارو بدون پا در سطل کمپوست خودنمایی می کند و چرا ممکن است شما بخواهید بر ترس خود غلبه کرده و به موجودیت آن رضا دهید.
وقتی من لارو حشره را در کمپوست دیدم، چه اتفاقی افتاد؟
من شش سال قبل شروع به کمپوست سازی کردم؛ زیرا این راحت ترین چیزی بود که می توانستم برای کاهش زباله ها انجام دهم. نتایج برای باغبانی ذوقی من مفید بود و مرا به نتیجه برد-برد رساند.
من یک سطل کمپوست غلتان داشتم که در سطح بالای زمین واقع شده بود و می توانست بطور دستی تاب خورده و هوادهی گردد. من از فرآیند پرتاب خرده های میوه و سبزی و هرس های باغ و حیاط لذت می بردم و در بیشتر زمان ها نگاه می کردم که چطور مواد به خاک متراکم مملو از مواد مغذی تبدیل می شوند. من می توانستم از آن ها برای باغبانی استفاده کرده و موجب رشد بهتر محصول گردم.
یک روز، در طی یک فصل ویژه کاری، من از خرده هایی برای تغذیه کمپوست استفاده کردم. یک مگس بزرگ روی توده کمپوست می پلکید و در مقابل صورت من وز وز می کرد. من با ضربه محکم او را دور کرده و با باز کردن در سطل، کرم های کوچک سفید و بژی را دیدم که روی کمپوست گرانبهای من می خزیدند. من بلافاصله دستپاچه شدم و برای بستن در کوچک سطل اقدام نمودم.

لاروهای حشره مخلوقات کوچک چندش بدنامی هستند. آن ها شرایط اغلب غیر بهداشتی را نشان می دهند و از پوست و غذای در حال فساد تغذیه می کنند. اکنون توده کمپوست زیبای من با این مخلوقات زشت و بد منظره تباه شده بود.
من از خودم پرسیدم که چطور آن ها را گرفته و از شرشان خلاص شوم. من ترس داشتم که آن ها از سطل بالا آمده و شروع به جویدن من نمایند. در فکرم این بود که آن ها دارند روی پوست من می خزند.
با این وجود، لاروهای حشره چه هستند؟
لاروهای حشره، لاروهای مگس هستند و معمولا از نوع مگس سیاه سرباز می باشند. در ابتدا، لارو مگس سرباز سفید مایل به خاکستری است و در اندازه گیری، طول حدود 1 اینچی را نشان می دهد. با یک سر کوچک و یک بدن مخروطی کشیده، این لاروها به آرامی در هنگام بلوغ به رنگ قهوه ای در می آیند.

در طی بلوغ، این مگس های سرباز حدود پنج هشتم اینچ طول دارند و دارای رگه های غیر عادی مشخص در قسمت شکمی هستند. بالغ ها عموما نمایان می شوند، با یکدیگر جفتگیری می کنند و می میرند و همه این ها تنها در مدت 2 روز اتفاق می افتد.

مگس سرباز سیاه ماده عموما مواد غنی از نیتروژن همانند توده کمپوست را پیدا می کند تا تغذیه کرده و تخم گذاری نماید. نیازی نیست که از این مگس های بالغ بترسید. با وجودی که گاهی آن ها با زنبور اشتباه گرفته می شوند، نه بیماری منتقل می کنند و نه توانایی گزش دارند.
ضرورتا، لاروهای حشره از تخم هایی سرچشمه می گیرند که مستقیما در زائدات غذایی نهاده شده اند و به ویژه در محیط های مرطوب واقع هستند. آن ها با تغذیه زائدات غذایی و کود حیوانی موجود در این زائدات زندگی می کنند.
به علاوه، شما نباید هیچ نگرانی از گزش داشته باشید؛ زیرا آن ها فقط از چیزهای مرده تغذیه می کنند.
این آقا کوچولوها می خورند و می خورند و می خورند و کمپوست را سریعتر از آنچه فکرش را بکنید تجزیه می کنند. یک ویدیو در یوتیوب وجود دارد که نشان می دهد در مدت چند سال یک گله لارو حشره کل پیتزا را تنها در عرض چند ساعت مصرف کرده اند. بنابراین معلوم است که این لاروهای حشرات چه نقش مهمی در تجزیه و بازیافت این مواد مغذی به داخل خاک دارند.
اگر از سطل کمپوست بدون بویی که دور از خانه است استفاده می کنید، واقعا نباید نگران خلاصی از شر آن ها باشید.
چه کنم اگر لارو حشره را در کمپوست خودم پیدا کردم؟
اگر لارو حشره را در کمپوست خود پیدا کردید، اول از همه، دستپاچه نشوید. به خاطر داشته باشید، آن ها بی ضرر و واقعا کاملا مفید هستند.

ولی اگر دوست دارید لاروهای حشره را از سطل کمپوست خود حذف نمایید، در اینجا ما چند راه نشانتان می دهیم:

1- قهوه ای های بیشتر اضافه کنید کمپوست شما باید مواد تر و خشک متعادلی داشته باشد. مواد خشک، که قهوه ای نامیده می شوند، چیزهایی همانند برگ های خشک، چمن، کاغذ و مقوای ریز ریز شده هستند. لاروهای حشره نیاز به محیط مرطوب دارند تا زنده بمانند. اضافه کردن قهوه ای های بیشتر محیط را خشک تر خواهد نمود.
2- سوراخ ها را با توری بپوشانید تا مگس ها نگه داشته شوند. اگر مگس ها نتوانند وارد کمپوست شوند تا تخم بگذارند و لارو ایجاد کنند، هرگز لارو حشره نخواهید داشت. برای اطمینان از اینکه آن ها در شرایط خوبی نگهداری شده اند، سوراخ ها را برای هوادهی با توری سیمی بپوشانید.
3-خرده های غذا را دفن کنید اگر از سطل کرم استفاده می کنید، در این روش از کرم های قرمز برای بازیافت خرده های غذا و مواد آلی استفاده شده و ورمی کمپوست تولید می شود، خرده ها را 6 اینچ زیر سطح دفن کنید تا زائدات را از کرم هایتان محفوظ نمایید.

در نهایت، لاروهای حشرات توده کمپوست شما خواهند مرد و اجساد آن ها بخوبی تجزیه می شود. در این حال، ما باید ممنون کار آن ها باشیم که خاک ضخیم مغذی در پشت سرشان باقی می گذارند.
منافع عمومی و کمپوست سازی: ماموریت ما در کاهش زائدات
در زمینه حفظ منافع عمومی، وظیفه ما این است که زاندات را کاهش دهیم. در راستای کوشش برای یادگیری اینکه چطور مواد قابل کمپوست شدن را در محصولات و بسته بندی خود تجمیع کنیم، ما توری برای تاسیسات کمپوست سازی داریم( مطلب ترجمه است) در اینجا همه چیزهایی که ما یاد گرفته ایم و تمام چیزهایی که شما لازم است در باره کمپوست، بازیافت و دفع و بسته بندی کالاهای عمومی بدانید آورده شده است.

صفحه نخست

مهم: اگر اطلاعات خود را بیش از مطالعه و خواندن، از طریق شنیدن به دست می آورید بهتان توصیه می کنیم که "چرا مشاوره تلفنی!؟" را بخوانید.

در ضمن، اگر دوستدار این هستید که در زمره حامیان ما باشید، لطفا اینجا را کلیک کنید.  از آنجا که ما توسط دولت حمایت نمی شویم، امید خود را به حمایت شما عزیزان دوخته ایم. پس اگر فکر می کنید ارزش بیشتر دیده شدن را، دست کم جهت مبارزه با آن هایی که با اطلاعات غلط مردم را در مسیر نادرست قرار می دهند، داریم، لطفا لینک زیر را در گروه های شبکه های مجازی( لینکدین، واتس آپ ، تلگرام و ...) به اشتراک بگذارید.

WWW.YARABUMCO.IR