نیم نگاه


midanidVERY

 5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

فوری! فروشی! بدون معطلی! در انبار فقط یک سطل بوکاشی و دو بسته سبوس موجود است! در صورت تمایل به خرید، قبل از دیگران، تماس بگیرید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

نقاط مرگ حرارتی انگل ها و پاتوژن های عمومی( کد 0331)

راهنمایی ضروری: اغلب قریب به اتفاق مطالب این سایت ترجمه خود ما هستند. با توجه به اینکه برخی از این مطالب برای خواننده ایرانی ابهام و سرگشتگی ایجاد می کند، گاه مجبور به ارائه توضیحات اضافی هستیم. از آنجا که برای همه خوانندگان واجب و ضروری است که مطالب ترجمه را از توضیحات اضافی تشخیص دهند، تمام توضیحات اضافی را بصورت نوشته های کج دارای خط زیرین آورده ایم.


مرگ حرارتی پاتوژن
تخم های آسکاریس لومبریکویدس: 1 ساعت در درجه بیش از 50 درجه سانتیگراد
بروسلا آبورتوس یا بروسلا سوییس: یک ساعت در 55 درجه سانتیگراد
کورینه باکتریوم دیفتریه: 45 دقیقه در 55 درجه سانتیگراد
کیست های انتامبا هیستولتیکا: چند دقیقه در 45 درجه سانتیگراد
اشرشیا کلی: یکساعت در 55 درجه سانتیگراد یا 15 تا 20 دقیقه در 60 درجه سانتیگراد
میکروکوکوس پیوجنز در برابر اورئوس: 10 دقیقه در 50 درجه سانتیگراد
مایکوباکتریوم توبرکولوزیس در برابر هومینیس: 15 تا 20 دقیقه در 66 درجه سانتیگراد
نکاتور امریکانوس: 50 دقیقه در 45 درجه سانتیگراد
سالمونلا اس پی پی: 1 ساعت در 55 درجه سانتیگراد؛ 15 تا 20 دقیقه در 60 درجه سانتیگراد
سالمونلا تیفوزا: در 46 درجه سانتیگراد رشد بیشتری ندارد و در 55 درجه سانتیگراد در مدت 30 دقیقه می میرد.
شیگلا اس پی پی: یکساعت در 55 درجه سانتیگراد
استرپتوکوکوس پیوجنز: 10 دقیقه در 54 درجه سانتیگراد
تنیا ساژیناتا: چند دقیقه در 55 درجه سانتیگراد
لارو تریشینلا اسپیرالیس: به سرعت در 55 درجه سانتیگراد کشته می شود.

بهداشت محیط دم دستی را به ذهن بسپارید!
کرمک
با خاراندن مقعد، عفونت از طریق دست به دهان منتقل می شود و البته تخم ها از طریق تنفس دارای انتقال هوا برد هم هستند. در خانواده هایی که چندین نفر کرمک گرفته اند، 92 درصد نمونه های بالغین حاوی تخم بوده است. نمونه های غبار از میزها، صندلی ها، تخته های تحتانی دیوارها، کف ها، کاناپه ها، کمدهای آینه دار، قفسه ها، طاقچه ها، قاب عکس ها، نشیمنگاه های توالت، تشک ها، وان های حمام، روشویی ها و ملافه ها گرفته شده است. تخم های کرمک در غبار اتاق های مدرسه و کافه تریاهای مدرسه هم پیدا شده است. اگرچه سگ و گربه میزبان کرمک نیستند، تخم ها می توانند در خز آن ها وجود داشته باشند و راه خود را به میزبان انسانی کج نمایند. در حدود یک سوم بچه های عفونی، ناخن هایی دارند که در زیر آن ها تخم ها ممکن است پیدا شوند.
کرمک های ماده باردار حاوی 11000 تا 15000 تخم هستند. خوشبختانه، تخم کرمک به مدت طولانی در خارج از بدن میزبان زنده نمی ماند. درجه حرارت اتاق با رطوبت نسبی 30 تا 40 درصد در عرض 2 روز 90 درصد تخم ها را از بین می برد. در درجه حرارت های بالاتر تابستان، 90 درصد در 3 ساعت خواهند مرد. طولانی ترین بقای تخم ها( 2 تا 6 روز) در شرایط سرد و مرطوب اتفاق می افتد. در هوای خشک، هیچ کدام برای بیش از 16 ساعت باقی نمی ماند.
دوره عمر کرم بین 37 تا 53 روز است. در فقدان عفونت مجدد، یک عفونت خود به خود، بدون معالجه، در طی این مدت خاتمه می یابد. مقدار زمانی که از بلع تخم ها تا تشکیل تخم های جدید قرار گرفته در مقعد به طول می انجامد محدوده ای از 4 تا 6 هفته دارد.
در 95 درصد اشخاص عفونی، تخم های کرمک در مدفوع پیدا نمی شوند. انتقال تخم ها به مدفوع و خاک قسمتی از چرخه زندگی کرمک نیست. به همین دلیل محتمل نیست که تخم ها در مدفوع یا کمپوست دیده شوند. حتی اگر این امر به وقوع بپیوندد، آن ها در خارج از بدن میزبان انسانی به سرعت می میرند.
یکی از بدترین پیامدهای عفونت کرمک بچه ها ضربه روحی به والدین است. آن ها، بی توجه به اینکه چقدر تمیز و موشکاف هستند، احساس گناه قابل درک می کنند. هرچند؛ اگر شما از کود حیوانی کمپوست بسازید، می توانید از عدم تخم ریزی و گسترش کرمک مطمئن باشید. کاملا بر عکس؛ هر کرمک یا تخمی که وارد کمپوست می شود تخریب خواهد شد.
کرم قلابدار
گونه های کرم قلابدار انسانی شامل نکاتور آمریکانوس، آنکیلوستوما دودنال، آنکیلوستوما برازیلینس، آنکیلوستوما کانینوم و آنکیلوستوما سیلانیکوم هستند.

بهداشت محیط دم دستی را به ذهن بسپارید!
این کرم های کوچک تقریبا 1 سانتیمتر طول دارند و انسان ها تقریبا میزبان منحصر به فرد آنکیلوستوما دودنال و نکاتور آمریکانوس هستند. کرم قلابدار سگ و گربه، آنکیلوستوما کانینوم، یک انگل فوق العاده نادر روده انسان است.
در شرایط مطلوب، تخم ها با مدفوع خارج شده و در خارج از بدن میزبان به مرحله لاروی بالغ می شوند. لاروها معمولا خودشان را از طریق کف پاها به میزبان انسانی می چسبانند؛ وقتی که آدم ها قدم می زنند. بعد از آن است که ورود به میزبان از طریق منافذ، فولیکول های مو و حتی پوست آسیب دیده اتفاق می افتد. آن ها متمایل هستند که به بخش های بالاتر جهاز هاضمه مهاجرت کنند؛ جایی که خون میزبان را بمکند. در 5 یا 6 هفته، آن ها به حد کافی بالغ می شوند و روزانه تا 20 هزار تخم تولید می کنند.
تخمین زده شده است که کرم های قلابدار 50 میلیون نفر را در سراسر دنیا آلوده کرده و سبب از دست رفتن روزانه بیش از یک میلیون لیتر خون می شوند که مقدار خونی است که می تواند در تمام مردم شهر اری در پنسیلوانیا یا آستین تگزاس پیدا شود. یک عفونت می تواند بین 2 تا 14 سال طول بکشد. عفونت سبک می تواند سبب بروز نشانه های نامشخص گردد؛ در حالی که عفونت های شدید و متوسط می توانند یک آنمی با کمبود آهن ایجاد نمایند. عفونت می تواند با آنالیز مدفوع تشخیص داده شود.
لارو کرم قلابدار در خارج از بدن میزبان رشد می کند و درجه حرارت مطلوب آن 23 تا 33 درجه سانتیگراد است.( 73 تا 91 درجه فارنهایت)
زمان بقای کرم قلابدار

the T1 0331
هر دو، کمپوست سازی ترموفیلیک و درجه حرارت فریز کردن، کرم های قلابدار و تخم ها را از بین می برند.
کرم های شلاقی
کرم های شلاقی( تریکوریس تریکورا) معمولا در انسان ها پیدا می شوند، ولی ممکن است در میمون ها و گرازها هم یافت شوند. آن ها معمولا زیر 2 اینچ طول دارند؛ ماده می تواند 3000 تا 10000 تخم در روز تولید کند. لارو در بیرون میزبان و درجه حرارت مطلوب( خاک گرم، مرطوب و سایه دار) رشد می کند و لاروهای اولین مرحله در مدت 3 هفته از تخم بیرون می آیند. دوره عمر کرم معمولا 4 تا 6 سال است.
صدها میلیون انسان در سراسر دنیا، به اندازه 80 درصد جمعیت کشورهای ویژه گرمسیری، با کرم های شلاقی آلوده شده اند. در ایالات متحده، کرم های شلاقی در جنوب یافت می شوند؛ جایی که باران های سنگین، آب و هوای نیمه گرمسیری و خاک های آلوده به مدفوع سکونتگاه های مناسبی را فراهم می آورند.
اشخاص با دستکاری خاکی که قبلا توسط یک فرد عفونی آلوده شده است خطر ابتلای از طریق دست به دهان خود را بالا می برند. عفونت از بلع تخم ها نشات می گیرد. عفونت های سبک ممکن است فاقد نشانه باشند. عفونت های سنگین ممکن است سبب کم خونی و مرگ شوند. در صورت وجود عفونت، آزمایش مدفوع آن را نشان خواهد داد.
درجه حرارت های سرد زمستانه -8 تا -12 درجه سانتیگراد( 17.6 تا 10.4 درجه فارنهایت) کشنده تخم ها هستند؛ همچنانکه درجه حرارت های بالای کمپوست سازی ترموفیلیک همین کار را می کند.
کرم های گرد
کرم های گرد( آسکاریس لامبریکویدس) کرم های نسبتا بزرگ هستند( با طول 10 اینچ) که با خوردن غذاهای نیمه هضم شده در روده کوچک انگل میزبان انسانی می شوند. ماده ها می توانند تا روزی 200 هزار تخم بگذارند و در طول عمر خود 26 میلیون یا عددی در این محدوده تخم بگذارند. در شرایط مطلوب، لارو از تخم بیرون می آید( 21 تا 30 درجه سانتیگراد یا 69.8 تا 86 درجه فارنهایت) در بالای 37 درجه سانتیگراد( 96.8 درجه فارنهایت)، آن ها نمی توانند کاملا رشد کنند.
تقریبا 900 میلیون نفر از مردم دنیا با کرم های گرد آلوده شده اند، یک میلیون در امریکا. تخم ها معمولا توسط مردم، به ویژه بچه ها، که با تخم های محیط زیست در تماس هستند از دست به دهان منتقل می شوند. مردم آلوده معمولا در درد مبهم شکمی شکایت دارند. تشخیص با آزمایش مدفوع صورت می گیرد. آنالیز صورت گرفته از 400 هزار نمونه مدفوع، در سراسر ایالات متحده توسط مرکز کنترل بیماری ها آسکاریس را در 2.3 درصد نمونه ها پیدا کرده است؛ با نوسانات گسترده نتایج که وابسته به موقعیت جغرافیایی اشخاص نمونه گیری شده می باشد. پورتوریکو بالاترین بسامد نمونه مثبت( 9.3 درصد) را داشت، در حالی که نمونه های ویومینگ، آریزونا، نوادا کلا آلودگی به آسکاریس را نشان ندادند. در آب و هوای گرمسیری مرطوب، عفونت کرم گرد ممکن است تا 50 درصد جمعیت برسد.
تخم ها در 15 ساعت توسط نور مستقیم خورشید تخریب می شوند و در بالای درجه حرارت 40 درجه سانتیگراد( 104 درجه فارنهایت) هم کشته می شوند. مرگ آن ها در 50 درجه سانتیگراد(122 درجه فارنهایت) در یک ساعت فرا می رسد. تخم های کرم های گرد در برابر درجه حرارت فریز کردن، ضدعفونی کننده های شیمیایی و مواد قوی شیمیایی مقاوم است، اما کمپوست سازی ترموفیلیک آن ها را از بین می برد.
کرم های گرد، همانند کرم های قلابدار و کرم های شلاقی، بوسیله آلودگی مدفوعی خاک گسترش می یابند. اغلب این آلودگی ها توسط بچه هایی ایجاد شده و گسترش می باید که دفع مدفوع را در خارج از محوطه زندگی خود صورت می دهند. یکی از راه های مطمئن برای ریشه کن کردن عوامل بیماری زای مدفوع این است که جمع آوری آن ها با دقت صورت گرفته و از کمپوست سازی ترموفیلیک برای تمام مواد مدفوعی کمک بگیریم. بنابراین، خیلی مهم است که با کمپوست سازی از مدفوع انسانی دقت کنیم تا تمام بچه ها از تاسیسات توالت برای دفع مدفوع استفاده کنند و هر جایی را برای قضای حاجت بر نگزینند. موقع عوض کردن پوشک های آلوده، همراه با انداختن کاغذ توالت یا دیگر مواد قابل تجزیه زیستی، مواد مدفوعی را هم باید در توالت مدفوع(کود) انسانی پاک نماییم. بالغین باید چشم های خود را به روی بچه های خود باز نمایند و متوجه شوند که آن ها اهمیت دفع مدفوع در تاسیسات توالت را بخوبی درک کرده اند.

نکته اول: چنانچه متن بالا و پایین نیاز شما را بر آورده نکرده است و نمی کند، کلیدواژه خود را در قسمت جستجو( بالای صفحه) وارد کرده و مقالات مرتبط با خواسته خود را ملاحظه نمایید. شاید یکی از آن ها بر طرف کننده نیاز شما باشد. در این باب به این نکته توجه کنید که از آنجایی که اغلب قریب به اتفاق مطالب این سایت ترجمه خود ما است ممکن است آنچه در سایت های دیگر پیدا نمی کنید را اینجا هم پیدا نکنید، اما آنچه اینجا می یابید را به احتمال زیاد در دیگر جاها نخواهید یافت؛ الا اینکه از اینجا برداشته باشند. در ضمن اگر می خواهید پر بیننده ترین مقاله سایت، خلاصی از شر موش، را ببینید( که هر ماه یک بار به روز رسانی می شود)، از یک کالا که فقط "ما" تولید می کنیم، دیسک سشای، کسب اطلاع نمایید و یا دست به خرید ارزان یک جنس بسیار پر متقاضی، کمپوست ساز "طرح بوکاشی"، بزنید صفحه اول را ببینید. این اطمینان را هم داشته باشید که بیشتر مطالب سایت بر اساس پاسخ دادن به سوالات تلفنی یا پیامکی از ما یا دیگران و مشکلات زیست محیطی و بهداشتی مبتلابه جامعه پای بر عرصه وجود گذاشته اند و لذا اگر شما از ما سوالی بپرسید که جوابش را نمی دانیم، یا می دانیم اما در رابطه با آن مطلب در سایت نگذاشته ایم، به احتمال زیاد مدتی بعد مطلبی در باره آن تهیه کرده و در سایت قرار خواهیم داد. 
نکته دوم: در صورت تمایل به اخذ مشاوره تلفنی از قوانین مشاوره، مندرج در بالای صفحه یا صفحه نخست، کسب اطلاع نمایید.
نکته سوم: چنانچه مایل هستید فعالیت خود را با صرف هزینه ای معقول در سایت "بهداشت محیط دم دستی" تبلیغ نمایید، لطفا اینجا را کلیک کنید.
آلودگی زیست محیطی مدفوعی می تواند از طریق استفاده از مواد خام مدفوعی برای اهداف کشاورزی هم ایجاد شود. کمپوست سازی ترموفیلیک مناسب تمام مواد مدفوعی برای ریشه کنی پاتوژن های مدفوعی ضروری است.
و فراموش نکنید که دست های خود را قبل از خوردن بشویید.
درجه حرارت و زمان
دو فاکتور اساسی وجود دارند که باعث مرگ پاتوژن ها در کود انسانی می شوند. اولی درجه حرارت است. یک توده کمپوست دارای مدیریت خوب تمام پاتوژن ها را با گرما و فعالیت های بیولوژیکی که تولید می کند تخریب خواهد کرد.
فاکتور دوم زمان است. با درجه حرارت های پایینتر کمپوست، زمان ماند متعاقب طولانیتری مورد نیاز است تا پاتوژن ها تخریب شوند. با دادن زمان کافی، تنوع زیستی گستره میکروارگانیزم های کمپوست با خصومت، رقابت، مصرف و ممانعت کننده های آنتی بیوتیکی ایجاد شده توسط میکروارگانیزم های مفید، پاتوژن ها را تخریب خواهد نمود. فیچم و همکاران می گویند که 3 ماه زمان ماند تمام پاتوژن های توالت کمپوست سازی دارای درجه حرارت کم را خواهد کشت و استثنا فقط تخم کرم می باشد. با این حال، جدول بالا( همانند فیچم) بر این نکته دلالت می کند که بقای بعضی از پاتوژن های اضافی ممکن است اتفاق بیفتد.
یک توده کمپوست ترموفیلیک پاتوژن ها، مشتمل بر تخم های کرم، را با سرعت، محتملا در چند دقیقه، تخریب می کند. درجه حرارت های پایینتر برای تخریب کارآمد پاتوژن ها نیاز به دوره های زمانی طولانیتر؛ در مایه های ساعت، روز، هفته و ماه دارند. هیچ نیازی به تلاش جهت رسیدن به درجه حرارت های بسیار بالا، در مایه های 65 درجه سانتیگراد یا 150 درجه فارنهایت، در توده کمپوست وجود ندارد تا اطمینان حاصل شود که تخریب پاتوژن ها به وقوع پیوسته است. ممکن است واقع بینانه تر این باشد که درجه حرارت های پایینتر توده کمپوست برای دوره های زمانی طولانیتر حفظ شود( مثلا 50 درجه سانتیگراد یا 122 درجه فارنهایت برای 24 ساعت یا 46 درجه سانتیگراد یا 115 درجه فارنهایت برای یک هفته) مطابق با یک منبع، " تمام میکروارگانیزم های مدفوعی، شامل ویروس های روده و تخم کرم های گرد، در درجه حرارت های بیش از 46 درجه سانتیگراد یا 114.8 درجه فارنهایت در مدت یک هفته تخریب می شوند" دیگر پژوهش ها نتایج مشابهی را نشان داده اند و تخریب پاتوژن در 50 درجه سانتیگراد یا 122 درجه فارنهایت را، که کمپوست تولید کرده است، تشریح می کنند: "از نقطه نظر بهداشت عمومی کاملا دست یافتنی است"

 the p1 0331

یک تقرب محکم در تخریب پاتوژن های کود سازی از کود انسانی وقتی پیش می آید که مواد توالت بصورت ترموفیلیک تحت عمل کمپوست سازی قرار می گیرند؛ بعد به کمپوست اجازه داده می شود که بعد از پایان مرحله ترموفیلیک کمپوست برای یک دوره طولانی زمانی دست نخورده باقی بمانند. همچنان که کمپوست کهنه می شود، تنوع زیستی کمپوست کمک به تخریب پاتوژن ها می کند. اگر کسی بخواهد که بطور ویژه ای محتاط باشد، ممکن است به جای یکسال، که نرم توصیه شده است، به کمپوست اجازه دهد که بعد از کامل شدن توده دو سال بماند.
بنا به گفته فیچم و همکاران، "تاثیر روش های تصفیه مدفوع خیلی زیاد به مشخصه های زمان- درجه حرارت آن ها بستگی دارد. فرآیندهای موثر آن هایی هستند که یا گرمای مدفوعی( 55 درجه سانتیگراد یا 131 درجه فارنهایت) را برای مدت زمان طولانی( یکسال) حفظ می کنند و یا ترکیبی موثر از زمان و درجه حرارت ارائه می دهند."
بطور خلاصه، ترکیبی از فاکتورهای زمان و درجه حرارت کار تبدیل فضولات شما به گوجه فرنگی، که می توانید ان را بخورید، را انجام می دهند و لذا فضولات را بطور غیر مستقیم به ماده ای خوردنی تبدیل می نمایند.
نتیجه گیری
کود انسانی، یک منبع ارزشمند مناسب برای اهداف کشاورزی است و برای هزاران سال در جهت چنین اهدافی توسط بخش های زیادی از مردم دنیا مورد استفاده بوده است.
هر چند، کود انسانی شامل پاتوژن های انسانی بالقوه( پاتوژن هایی که میزبان انسان دارند) مشتمل بر باکتری، ویروس، پروتوزوآ، کرم های انگلی یا تخم آن ها است و بنابراین در هنگام دارا بودن مدیریت غلط یا وقتی به عنوان مواد مازاد دور ریخته شود می تواند باعث گسترش امراض گردد. وقتی کود انسانی پاتوژنیک به خاک اعمال می شود، ممکن است باکتری های پاتوژن در خاک برای بیش از یکسال باقی بمانند و تخم های کرم های گرد تا چند سال بقا داشته باشند. لذا، احتمال عفونت مجدد انسان برای دوره های طولانی از زمان محفوظ خواهد ماند.
هر چند، وقتی کود انسانی کمپوست می شود، پاتوژن های انسانی تخریب می شوند و کود انسانی از لحاظ بهداشتی ایمن می گردد. این کود مناسب برای کاربرد در خاک است و می تواند به تولید محصولات غذایی بینجامد.
کمپوست سازی ترموفیلیک نیاز به برق ندارد و بنابراین پای سوخت زغال، باران اسیدی، نیروگاه های هسته ای، زائدات هسته ای، مواد شیمیایی نفتی و مصرف سوخت های فسیلی به میان کشیده نخواهد شد.
فرآیند کمپوست سازی، زائدات، آلاینده و محصولات جانبی سمی تولید نمی کند.

این مطلب را با هر کسی که می شناسید به اشتراک بگذارید تا شاید مورد استفاده او قرار گیرد(برای  اینکار کافی است لینک بالای متن را کپی کرده و در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. اگر در انجام این امر مشکل دارید با 09122039437 تماس بگیرید. حداقل خوبی این کار برای شما این است که کسی در باره پست شما "باز هم تکراری!" نخواهد گفت. حداکثرش هم این است که در دادن اطلاعات لازم و ضروری یا اشاعه یک کار خوب زیست محیطی به مقدار زیادی سهیم خواهید بود.)
کمپوست سازی ترموفیلیک کود انسانی را می توان قرن ها پس از قرن، هزاره ها پس از هزاره، بدون ایجاد استرس و فشار بر اکوسیستم های ما، بدون مصرف غیر ضروری منابع و بدون زباله و لجن برای دفن زباله های ما انجام داد. و در حالی که این کار، تولید یک منبع ارزشمند لازم برای بقای ما است، از تجمع زباله های خطرناک و بیماری زا پیشگیری به عمل می آورد.

the p2 0331

صفحه نخست

مهم: اگر اطلاعات خود را بیش از مطالعه و خواندن، از طریق شنیدن به دست می آورید بهتان توصیه می کنیم که "چرا مشاوره تلفنی!؟" را بخوانید.

در ضمن، اگر دوستدار این هستید که در زمره حامیان ما باشید، لطفا اینجا را کلیک کنید.  از آنجا که ما توسط دولت حمایت نمی شویم، امید خود را به حمایت شما عزیزان دوخته ایم. پس اگر فکر می کنید ارزش بیشتر دیده شدن را، دست کم جهت مبارزه با آن هایی که با اطلاعات غلط مردم را در مسیر نادرست قرار می دهند، داریم، لطفا لینک زیر را در گروه های شبکه های مجازی( لینکدین، واتس آپ ، تلگرام و ...) به اشتراک بگذارید.

WWW.YARABUMCO.IR