نیم نگاه


midanidVERY

 5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

 

HUOS TOTAL

RUMI4

چطور از شر پشه های داخل خانه خلاص شویم: 7 راه ساخت خانه بدون پشه( کد 0583)

اگر نمی دانید چطور از شر پشه های داخل خانه خلاص شوید، 7 راه را برای درست کردن خانه بدون پشه چک کنید.

اگر نمی دانید چطور از شر پشه های داخل خانه خلاص شوید، 7 راه را برای درست کردن خانه بدون پشه چک کنید.

how p1 0583

وقتی در کشور گرمسیری همانند هند زندگی می کنید، به دست آوردن خانه بدون پشه همانند رویا است. اکثر ما به جز اسپری ها یا کویل ها یا مایعات دافع پشه که از شر پشه های داخل خانه خلاصمان کنند، چیزی نمی شناسیم. ولی اغلب این ها مملو از مواد شیمیایی هستند و جدا از مشکلات تنفسی، می توانند به افراد توی خانه آسیب بزنند.

جدا از امراض خطرناک منتشره توسط پشه ها از قبیل مالاریا، تب زرد و تب دانگ، پشه ها می توانند بسیار آزارنده باشند. نیش پشه خارش طولانی مدت به ارمغان می آورد و صدای پشه می تواند مانع خواب راحت شما گردد.

اگر نمی دانید چطور پشه های خانه را کنترل نمایید، از پیمودن گام های ویژه ای می توانید پیروی نمایید.

در اینجا ما راه هایی را شرح داده ایم که شما را از شر پشه ها خلاص می سازند.

1- ممانعت از ورود پشه به خانه

برای رهایی از شر پشه های داخل خانه، در ابتدا نیاز دارید که مانع از ورود پشه ها به خانه گردید.

how p2 0583

اگر خانه بدون پشه می خواهید، در ابتدا نیاز دارید مطمئن شوید پشه ها وارد خانه شما نمی شوند. وقتی غروب است و خورشید در حال ناپدید شدن است، تمام درها و پنجره ها را محکم ببندید؛ اگر از قبل توری به آنها وصل نکرده اید.

در حالی که نور خورشید پشه ها را تا گستره ویژه ای دور می کند، آن ها بعد از غروب خیلی فعال تر هستند. برای خلاصی از شر پشه های داخل خانه، می توانید از ورود آن ها جلوگیری کنید.

شما می توانید نوارهای درب را به صورت آنلاین خریداری کنید که فضای اطراف درها و پنجره های شما را از جایی که پشه ها می توانند وارد خانه شوند مسدود می کنند.

2- ممانعت از اینکه پشه ها در داخل خانه زاد و ولد نمایند؟

اگر نمی دانید چطور پشه ها را در داخل خانه کنترل نمایید، چیزی دیگری که باید چک کنید این است که آیا در داخل خانه جایی هست که پشه ها در آنجا زاد و ولد نمایند.

how p3 0583

آب برکه ای شده تهویه مطبوع یا باغ شما می تواند یک محل مساعد برای تخم ریزی پشه ها باشد. اگر در داخل خانه جاهایی مانند انباری یا اتاق زیر شیروانی آشپزخانه قرار داده شده است که وسایل قدیمی را در آن قرار می دهید، هر از گاهی آن قسمت ها را تمیز کنید زیرا پشه ها احتمالاً در آنجا لانه می سازند.

گودال های بیرون خانه را با خاک پر کنید تا پشه های کمتری در اطراف خانه شما وجود داشته باشد و مطمئن شوید که زهکشی ها به طور مرتب پوشیده شده و تمیز می شوند.

3- از گیاهان دور کننده پشه استفاده کنید؟

یک راه ساده برای خلاصی از شر پشه های داخل خانه این است که در داخل از گیاهان دور کننده پشه استفاده کنید. این گیاهان می توانند داخل خانه یا روی میز تحریر قرار گرفته و اتاق های شما را عاری از پشه گردانند.

how p4 0583

بعضی از این گیاهان نه تنها پشه ها را دور نگه می دارند، بلکه همچنین دیگر آفات و موش ها را هم فراری می دهند. این گیاهان معمولا کوچکتر هستند و برای کنترل پشه ها، براحتی می توانند در داخل خانه نگهداری شوند.

بعضی از گیاهان دور کننده پشه عبارتند از: گل همیشه بهار، تولسی، علف لیمو، سیتروئلا( این گیاه آب و هوای سردتر را ترجیح می دهد)، نعناع و علف گربه.

4- برش های لیمو و میخک را در اطراف خانه نگهداری کنید.

how p5 0583

یک روش سعی و خطا شده برای درست کردن خانه عاری از پشه، استفاده از لیموی میخک دار است. پشه ها از بوی میخک و هر چیز مرکباتی متنفر هستند.پس، یک لیمو را دو نیم کنید و میخک ها را در هر دو نیمه فشار دهید.

بشقاب هایی از این لیموهای دم کرده میخک را برای خلاص شدن از شر پشه ها در داخل خانه نگه دارید. این یک روش طبیعی و بی ضرر است که برای دور نگه داشتن پشه ها از داخل خانه مورد استفاده قرار می گیرد.

5- از اسپری سیر برای دور کردن پشه ها استفاده کنید.

how p6 0583

اگر مایل نیستید از اسپری های پشه دارای پایه شیمیایی استفاده کنید، برای درست کردن خانه عاری از پشه یک اسپری سیر، فوق العاده خواهد بود.

چند حبه سیر را له کرده یا خرد کرده و مدتی در آب بجوشانید. محلول را داخل یک بطری اسپری بریزید و برای کنترل پشه های داخل خانه، آن را در اطراف خانه اسپری نمایید.

سیر چندین خاصیت دارد و می تواند برای کنترل پشه های داخل خانه هم مورد استفاده قرار گیرد. بوی سیر می‌تواند تند باشد، اما با وجود اینکه فورا پشه‌ها را می‌کشد، از بین می‌رود و برای مدت طولانی نمی‌توانید آن را بو کنید.

6- یک ظرف آب صابون نگهداری نمایید.

how p7 0583

آیا می دانستید که یک ظرف آب صابون می تواند به عنوان یک دور کننده پشه عمل نماید؟ برای کنترل پشه داخل خانه، می توانید یک ظرف پهن آب صابون در داخل خانه بگذارید.

مطمئن شوید که ظرف به حد کافی صابونی است و توسط حباب ها پوشش داده شده است. برای این منظور می توانید از صابون ظرفشویی یا دترجنت استفاده نمایید.

پشه ها جذب آب می شوند. اما به مجرد اینکه در این ظرف آب صابون نشستند، در تله حباب ها افتاده و می میرند. پس، شما یک خانه عاری از پشه خواهید داشت.

7- ظرف شراب یا الکل داشته باشید.

how p8 0583

اگر شراب یا الکل های دیگر را دارید، راه فوق العاده ای برای عاری از پشه ساختن خانه خود را در اختیار دارید. یک ظرف شراب یا الکل در خانه نگه دارید و پشه ها را کنترل کنید.

پشه ها نمی توانند در برابر بوی شراب یا الکل ایستادگی کنند. این روش، پشه ها را از خانه بیرون می کند.