نیم نگاه


midanidVERY

 5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

فوری! فروشی! بدون معطلی! در انبار فقط یک سطل بوکاشی و دو بسته سبوس موجود است! در صورت تمایل به خرید، قبل از دیگران، تماس بگیرید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

آنچه نیاز دارید در باره صد پای خانگی بدانید( کد 0546)

به احتمال زیاد قبلاً با آنها برخورد کرده اید و از این آفت ترسیده اید. آنها حشراتی باریک هستند که به نظر می رسد صدها پای دراز و لاغر از اطراف بدنشان منفجر شده است. این حشرات در صورت مشاهده سریع حرکت می کنند و به دنبال مکانی امن می گردند و به سمت دیوارها و زیر مبلمان می روند و پاهایشان حرکت موجی دارد و به سرعت حرکت می کنند.

آیا آن ها سر دارند؟ نیش می زنند؟ چه هستند؟ این سوالات زیاد به ما می رسد که معمولاً با تصاویری همراه است و این حشره درنده به ظاهر خشن را نشان می دهد.

حشره مورد سوال، اسکوتیجرا کولئوپتراتا است که نام عمومی تر آن صدپای خانگی می باشد. اولین چیز مورد نیاز شما داشتن احساس آرامش است. تنها راه خطرناک بودن صدپا این است که شما حشره دیگری مانند ساس، سوسک، عنکبوت، موریانه، ماهی نقره‌ای یا سایر آفت‌ها باشید. در واقع، آنچه شما در آنجا دارید یک نابودگر کوچک است که می تواند به خلاص شدن از شر سایر آفات کمک کند.

صدپاهای خانگی محیط های سرد و مرطوب را دوست دارند و لذا در جاهایی همانند پورتلند، سیاتل، اسپوکان و دیگر قسمت های شمالغربی یافت می شوند.

صدپاهای خانگی به نظر ترسناک می آیند، اما واقعیت های مربوط به آن ها ترسناک نیست. همه آن ها در زیر توضیح داده می شوند و بهتر است آن ها را مطالعه نمایید.

پاهای زیاد زیاد

اولین چیزی که توجه شما را جلب می کند این است که صد پاهای خانگی یک عالمه پا دارند."صد پا" نام خود را از "صد" گرفته که معنی آن معلوم است. اگرچه به نظر می رسد صدپاهای خانگی صد پا داشته باشند، واقعیت این است که آن ها 15 جفت پا بیشتر ندارند. این موجود، همچنین، دارای دو آنتن بسیار بلند در سر و دو زائده بلند در قسمت عقب است. اغلب صدپاهای خانگی دارای رنگ خاکستری متمایل به زرد هستند و در طول بدن و طول پاهای خود نیز نوارهایی دارند.

برای همه این پاها چندین دلیل وجود دارد. اول، آن کمک می کند که صدپاهای خانگی خیلی سریع باشند. از انجا که این موجودات هم شکار و هم شکارچی هستند، این امر کمک زیادی به آن ها می کند. آن ها می توانند با سرعت 1.3 فوت در ثانیه حرکت کنند که این به معنی این است که آن ها قادرند از دست شکارچی ها فرار کنند و از طرف دیگر غذای مورد علاقه خود را به دست آورند. دوم، این زائده‌های جلو و عقب به این معنی است که تشخیص اینکه کدام انتهای جلویی است، دشوار است، که در واقع می‌تواند شکارچیان را منصرف کند.

پاهایی برای زهر و پاهایی برای تغذیه

دو تا از پاهای صد پاهای خانگی درست نزدیک سر قرار گرفته اند و نزدیک دهان؛ تغییر یافته برای حمل زهر. از لحاظ فنی، این به معنی این است که صد پای خانگی در عوض گاز گرفتن، شکار خود را نیش می زند. اما چرا حاشیه برویم؟ سم آن ها برای حشرات کوچکتر از قبیل ماهی نقره ای و موریانه ها موثر و کارآمد است. آنها همچنین می توانند چندین طعمه را در پاهای خود نگه دارند و اگر هر یک از پاهای خود را بریده ببینند، می توانند آنها را بشکنند و به سرعت دور شوند.

صدپاهای خانگی شکارچی های فعالی هستند، زیرا تله نمی گذارند و تار نمی تنند. آنها به دنبال طعمه خود می گردند و یا از آن پاها برای پریدن روی طعمه مورد نظر استفاده می کنند یا آن ها را با تکنیکی که کارشناسان آن را "کنج کردن" می نامند دور آن می پیچند. برخی از ناظران حتی متوجه شده اند که صدپاهای خانگی از پاهای خود برای ضرب و شتم طعمه استفاده می کنند تا تسلیم شوند.

اگر متوجه افزایش تعداد صدپاهای خانگی در خانه خود شده اید، موضوع ممکن است به دیگر آفات مربوط باشد. با ما تماس بگیرید و مشکل را در میان بگذارید و توسط یک متخصص انهدام محلی ناحیه غرب معاینه آفات رایگان را دریافت کنید.( مطلب ترجمه است)

رفتار صد پای خانگی

صدپاهای خانگی، غالبا شکارچی های شبانه هستند. همانطور که از سر آنها می بینید، آنها دو چشم بسیار توسعه یافته دارند و برای یک حشره، بینایی بسیار مناسبی دارند. علیرغم این، آنتن بسیار بلند آن ها است که برای شکار مورد استفاده قرار می گیرد. آنتن صد پاهای خانگی بسیار حساس است. آن ها قادرند بوها را به خوبی لرزه و دیگر احساسات لامسه جذب کنند. آن ها همانند ترکیبی از انگشت و بینی هستند.

آن ها همچنین شکارچیان تیزی هستند. حتی آن ها می توانند شکارهایی که برای آن ها حقیقتا خطرناک هستند، همانند زنبور، را تعقیب کنند. با این حال در طبیعت و آزمایشگاه‌ها دیده شده‌اند که آن ها به صورت مخفیانه روی این نوع حشرات می‌روند، آنها را نیش می‌زنند، از پاهای خود برای دور شدن استفاده می‌کنند و سپس قبل از حرکت برای تغذیه، منتظر اثرگذاری سم هستند.

چرا صدپاهای خانگی در خانه من هستند؟

باور شده است که صد پاهای خانگی از مدیترانه سرچشمه گرفته اند. آن ها آب و هوای گرم، مرطوب و گرمسیری را ترجیح می دهند. با این حال ثابت شده است که آن ها به طور قابل توجهی سازگار هستند و می توانند تقریباً در هر آب و هوایی زنده بمانند. هرچند، اگر در منطقه‌ای از جهان زندگی می‌کنید که زمستان‌های سختی دارد، به احتمال زیاد آن‌ها را در خانه‌تان پیدا خواهید کرد، زیرا این مکان گرم و خوبی است که احتمالاً به غذای زیادی دسترسی دارد.

چشم های آن ها خیلی به نور حساس هستند. پس، بیشتر احتمال دارد که آن ها بخواهند جایی پیدا کنند تا در طی روز در آن پنهان شوند. برای صاحبخانه ها، محتملترین حالت این است که صد پاها را در حمام، زیر زمین، دیگر جاهای تر و مرطوب ببینند. برای صد پاهای معمولی و متوسط خانه شما کاملا محتمل است که کل زندگی را در واحد تحتانی ساختمان بگذرانند، حشره بخورند و زندگی ساکتی را از سر بگذرانند.

آیا صد پاهای خانگی برای مردم خطرناک هستند؟

خبر خوب این است که صدپاهای خانگی، در حالی که وقتی با سرعت فوق العاده از زیر پیشخوان آشپزخانه بیرون می آیند شگفت آور هستند، اما برای انسان خطرناک تلقی نمی شوند.

این امکان وجود دارد که صد پا بتواند شخصی را گاز بگیرد، اما به احتمال زیاد باید یک صدپای خانگی را بردارید و آن را به دست بگیرید تا این اتفاق بیفتد. آن ها ترجیح می دهند زهر خود را برای غذا ذخیره کنند و انسان چیزی که در منوی آن ها باشد نیست.

اگر کسی گزیده شود، محتمل ترین حالت این است که یک برآمدگی قرمز رنگ بوجود بیاید. مردم حساس به نیش زنبور و دیگر حشرات وجود دارند و اگر صد پاهای خانگی آن ها را نیش بزنند ممکن است نیاز به مراجعه به پزشک داشته باشند تا مطمئن شوند پای واکنش آلرژیک در میان نخواهد بود. با این حال؛ اکثر مردم کلا از نیش صدپاها تاثیر نمی گیرند.

اگر مایل نیستید با صدپاهای خانگی در ارتباط باشید، یا دیگر آفات را در حول و حوش خانه ملاحظه کرده اید می توانید جهت بازرسی قلمرو و ارزیابی توسط متخصص کنترل و انهدام آفت غرب تماس حاصل نمایید.

چطور صد پاهای خانگی داخل خانه می شوند؟

همانند اغلب حشرات، آن ها جهت ورود به خانه بسیار حیله گر هستند. صدپاهای خانگی در جستجوی جایی هستند که گرم باشد و جایی که بتوانند پنهان شوند و به جستجوی شکار بپردازند. آن ها از زیر درها، خلال شکاف ها و تقریبا هر منفذ بازی وارد می شوند. آن ها خیلی کوچک و باریک هستند. پس، فضای ورودی نیاز به خیلی بزرگ بودن ندارد.

پس، اطمینان داشته باشید که جاروهای روی درب ها بدون سوراخ هستند و تمام مسیر را تا پیاده رو ادامه دهید. مطمئن باشید که توری ها تعمیر شده اند و ترک های فونداسیون ها درزگیری گشته اند.

صدپاهای خیلی زیاد!

البته، همانند خیلی از آفات، صدپاهای خانگی هم می توانند آزارنده باشند. اگر در شهرهایی همانند فونیکس زندگی می کنید و توجه کرده اید که تعداد زیادی صد پای خانگی در خانه شما زندگی می کنند، همچنین ممکن است با دیگر حشرات آفت مشکل اساسی داشته باشید، دلیلی وجود دارد که صدپاهای خانگی در خانه شما وجود دارد؛ آن ها دوست دارند تغذیه کنند! اگر این مشکل وجود دارد، ما توصیه می کنیم برای دریافت کمک حرفه ای با متخصصین آفات در اداره ریشه کنی غربی محلی خود تماس حاصل فرمایید.