نیم نگاه


midanidVERY

 5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

فوری! فروشی! بدون معطلی! در انبار فقط یک سطل بوکاشی و دو بسته سبوس موجود است! در صورت تمایل به خرید، قبل از دیگران، تماس بگیرید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

اکولوژی و انتقال طاعون( کد 0385)

راهنمایی ضروری: اغلب قریب به اتفاق مطالب این سایت ترجمه خود ما هستند. با توجه به اینکه برخی از این مطالب برای خواننده ایرانی ابهام و سرگشتگی ایجاد می کند، گاه مجبور به ارائه توضیحات اضافی هستیم. از آنجا که برای همه خوانندگان واجب و ضروری است که مطالب ترجمه را از توضیحات اضافی تشخیص دهند، تمام توضیحات اضافی را بصورت نوشته های کج دارای خط زیرین آورده ایم.


اکولوژی

 Doc p1 0385

اکولوژی طاعون در ایالات متحده
طاعون در طبیعت
طاعون بطور طبیعی در غرب ایالات متحده و به ویژه در علفزارهای نیمه خشک و زمین های جنگلی نیمه خشک و ایالت های جنوب غربی آریزونا، کلرادو، نیومکزیکو و یوتا دیده می شود.
باکتری طاعون( یرسینیا پستیس) بوسیله کک ها و چرخه ای که بطور طبیعی جونده های وحشی مشتمل بر سنجاب های کوهی، سنجاب های زمینی، سگ های هامون و موش صحرایی های جنگلی را در بر می گیرد منتقل می شود.
طاعون در انسان
گاهگاهی، عفونت های در میان جونده ها بطور قابل ملاحظه ای افزایش یافته و سبب شیوع یا همه گیری می شود. در طی شیوع طاعون، خیلی از جونده ها می میرند و سبب می شوند کک های گرسنه دنبال منابع دیگر خونی بگردند. مطالعات نشان می دهند که همه گیری های جنوب غربی ایالات متحده محتملا در طی تابستان های سردتر متعاقب زمستان های مرطوب اتفاق می افتند.
انسان ها و حیوانات خانگی که بوسیله کک های حاصل از حیوانات مرده گزیده می شوند در معرض خطر ابتلا به طاعون، به ویژه در طی همه گیری، هستند. گربه ها معمولا خیلی مریض می شوند و می توانند با سرفه، قطرات عفونی را وارد هوا نمایند. سگ ها احتمال ابتلای کمتری دارند، ولی آن ها هم می توانند کک های مبتلا به طاعون را وارد خانه نمایند. علاوه بر گزش کک ها، مردم می توانند در حال دستکاری پوست و یا تراشیدن حیوانات عفونی در معرض قرار گیرند.
(برای flesh اصطلاحی بهتر از تراشیدن پیدا کرده و حامی ما شوید)
اکولوژی طاعون در ایالات متحده نیز در دسترس است.
باکتری هایی که سبب طاعون می شوند، یرسینیا پستیس، حضور خود را در چرخه شامل جونده ها و کک های آن ها حفظ می کنند. طاعون در نواحی روستایی و نیمه شهری غرب ایالات متحده یافت می شود؛ به ویژه در علفزارها و جنگل های نیمه خشک مرتفع که گونه های فراوان و متنوعی از جونده ها را در خود جای داده اند. انواع فراوانی از حیوانات از قبیل سنجاب های کوهی، جونده های جنگلی، سنجاب های زمینی، سگ های هامون، سمورچه ها، موش های خانگی، گرگ ها و خرگوش ها توسط طاعون آلوده می شوند. گوشتخواران وحشی هم که حیوانات آلوده را می خورند عفونی می شوند.

نکته اول: چنانچه متن بالا و پایین نیاز شما را بر آورده نکرده است و نمی کند، کلیدواژه خود را در قسمت جستجو( بالای صفحه) وارد کرده و مقالات مرتبط با خواسته خود را ملاحظه نمایید. شاید یکی از آن ها بر طرف کننده نیاز شما باشد. در این باب به این نکته توجه کنید که از آنجایی که اغلب قریب به اتفاق مطالب این سایت ترجمه خود ما است ممکن است آنچه در سایت های دیگر پیدا نمی کنید را اینجا هم پیدا نکنید، اما آنچه اینجا می یابید را به احتمال زیاد در دیگر جاها نخواهید یافت؛ الا اینکه از اینجا برداشته باشند. در ضمن اگر می خواهید پر بیننده ترین مقاله سایت، خلاصی از شر موش، را ببینید( که هر ماه یک بار به روز رسانی می شود)، از یک کالا که فقط "ما" تولید می کنیم، دیسک سشای، کسب اطلاع نمایید و یا دست به خرید ارزان یک جنس بسیار پر متقاضی، کمپوست ساز "طرح بوکاشی"، بزنید صفحه اول را ببینید. این اطمینان را هم داشته باشید که بیشتر مطالب سایت بر اساس پاسخ دادن به سوالات تلفنی یا پیامکی از ما یا دیگران و مشکلات زیست محیطی و بهداشتی مبتلابه جامعه پای بر عرصه وجود گذاشته اند و لذا اگر شما از ما سوالی بپرسید که جوابش را نمی دانیم، یا می دانیم اما در رابطه با آن مطلب در سایت نگذاشته ایم، به احتمال زیاد مدتی بعد مطلبی در باره آن تهیه کرده و در سایت قرار خواهیم داد. 
نکته دوم: در صورت تمایل به اخذ مشاوره تلفنی از قوانین مشاوره، مندرج در بالای صفحه یا صفحه نخست، کسب اطلاع نمایید.
نکته سوم: چنانچه مایل هستید فعالیت خود را با صرف هزینه ای معقول در سایت "بهداشت محیط دم دستی" تبلیغ نمایید، لطفا اینجا را کلیک کنید.
متخصصین فکر می کنند که باکتری های طاعون در نرخ های کمی از جمعیت های جونده های ویژه چرخش می کنن؛ بی آنکه سبب مرگ زیاده از حد شوند. این حیوانات عفونی و کک هایشان مخازن طولانی مدت باکتری ها هستند. این چرخه، "همه گیری منطقه ای" نام دارد.

ممکن است در آینده هم بخواهید جواب مسائل و مشکلات زیست محیطی و بهداشتی خود را با جستجوی اینترنتی پیدا کنید. پس، لطفا "بهداشت محیط دم دستی را به ذهن بسپارید!"
گاهگاهی، دیگر گونه ها عفونی می شوند و سبب شیوع در میان حیوانات می گردند که به آن چرخه "همه گیری جانوری" می گویند.
انسان ها معمولا در طی یا مدت کوتاهی بعد از "همه گیری جانوری" در معرض خطر قرار می گیرند. مطالعات دانشمندان و متخصصین نشان داده است که همه گیری های جانوری جنوب غربی ایالات متحده محتمل تر است که در طی تابستان های سردتر متعاقب زمستان های مرطوب رخ دهند. همه گیری های جانوری در جاهایی محتمل ترین است که انواع متعددی از جوندگان در تراکم های بالا و در سکونتگاه های متعدد زندگی کنند.
در بخش هایی از جهان در حال توسعه، طاعون می تواند بعضی وقت ها در مناطق شهری دارای تراکم بالای موش صحرایی اتفاق بیفتد. آخرین شیوع شهری طاعون مرتبط با موش صحرایی در ایالات متحده در لوس آنجلس و در 1924-1925 روی داد.
انتقال
باکتری طاعون می تواند از راههای زیر به انسان منتقل شود:
نیش های کک
مکررترین انتقال باکتری طاعون از طریق نیش کک صورت می گیرد. در طی همه گیری جانوری طاعون، بسیاری از جونده ها می میرند. در نتیجه، کک های گرسنه به سوی منابع جدید خون می روند. در این حال، مردم و حیواناتی که در جاهایی کار و زندگی می کنند که جونده ها اخیرا از طاعون مرده اند در معرض خطر نیش کک قرار می گیرند. در نتیجه نیش کک آن ها ممکن است آلوده و عفونی گردند. کک های آلوده به طاعون می توانند از طریق سگ ها و گربه ها هم وارد خانه شوند. در معرض نیش کک قرار گرفتن ممکن است منجر به طاعون عفونتی خون یا طاعون خیارکی اولیه شود.
تماس با بافت یا مایع آلوده
انسان ها می توانند موقع دستکاری مایعات بدن یا بافت حیوان آلوده به طاعون، عفونی شوند. برای مثال، یک شکارچی خرگوش با پوست کندن بدون احتیاط حیوان عفونی می تواند باکتری طاعون را وارد بدن خود نماید؛ این اتفاق برای شکارچیان حیوانات دیگر هم ممکن است روی دهد. این شکل از در معرض قرار گیری به عمومی ترین شکل ممکن در طاعون های خیارکی یا عفونتی خون پیش می آید.

ممکن است در آینده هم بخواهید جواب مسائل و مشکلات زیست محیطی و بهداشتی خود را با جستجوی اینترنتی پیدا کنید. پس، لطفا "بهداشت محیط دم دستی را به ذهن بسپارید!"
قطرات عفونی
وقتی شخصی ذات الریه طاعونی دارد، قطرات سرفه شامل باکتری های طاعون می توانند وارد هوا شوند. اگر این قطرات شامل باکتری توسط شخص دیگری استنشاق شوند، طاعون پنومونی(ریوی) را ایجاد می کنند. عموما در این حال باید بین دو نفر تماس مستقیم و نزدیک وجود داشته باشد تا یک نفر بتواند دیگری را مبتلا نماید. انتقال این قطرات تنها راهی است که می تواند موجب ابتلای جمعیت شود. این نوع گسترش از 1924 در امریکا ثبت نشده است، اما هنوز هم در برخی سرزمین ها و کشورهای در حال توسعه اتفاق می افتد. گربه ها، به ویژه، مستعد طاعون هستند و می توانند با خوردن جونده های عفونی آلوده شوند. گربه های بیمار خطر ابتلا به طاعون را در صاحبان خود و یا دامپزشکان از طریق انتقال قطرات عفونی طاعون بالا می برند. چندین مورد طاعون انسانی در دهه های اخیر در امریکا دیده شده است که در نتیجه تماس با گربه های آلوده بوده است.

این مطلب را با هر کسی که می شناسید به اشتراک بگذارید تا شاید مورد استفاده او قرار گیرد(برای  اینکار کافی است لینک بالای متن را کپی کرده و در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. اگر در انجام این امر مشکل دارید با 09122039437 تماس بگیرید. حداقل خوبی این کار برای شما این است که کسی در باره پست شما "باز هم تکراری!" نخواهد گفت. حداکثرش هم این است که در دادن اطلاعات لازم و ضروری یا اشاعه یک کار خوب زیست محیطی به مقدار زیادی سهیم خواهید بود.)

شما می توانید در باره مطلب بالا نظر داده یا سوال بپرسید؟ به سوالات شما، بدون درج نام و نام خانوادگی، در صورت امکان، جواب داده می شود. نظراتی که توهین آمیز نباشند و مفید باشند درج خواهند گردید. برای انجام این کار اینجا را کلیک کنید. در ضمن، در هنگام ارسال ای میل نوشتن کد متن مطلب فراموش نشود.

تذکر: اگر مایل هستید به مجرد گذاشتن یک متن جدید در باره کمپوست" از آن کسب اطلاع نمایید، لطفا این کلمه  را به همراه کد مندرج در بالای این متن به شماره 09122039437 واتس آپ نموده و یا به همین شماره پیامک بزنید.

صفحه نخست

مهم: اگر اطلاعات خود را بیش از مطالعه و خواندن، از طریق شنیدن به دست می آورید بهتان توصیه می کنیم که "چرا مشاوره تلفنی!؟" را بخوانید.

چنانچه به یکی از دو مقوله "بهداشت محیط " و "محیط زیست" علاقمند هستید، یا کلا نسبت به هیچیک از این دو مقوله نگاه خوبی ندارید، به شما اکیدا توصیه می شود اینجا را کلیک کنید.

در ضمن، اگر دوستدار این هستید که در زمره حامیان ما باشید، لطفا اینجا را کلیک کنید.  از آنجا که ما توسط دولت حمایت نمی شویم، امید خود را به حمایت شما عزیزان دوخته ایم. پس اگر فکر می کنید ارزش بیشتر دیده شدن را، دست کم جهت مبارزه با آن هایی که با اطلاعات غلط مردم را در مسیر نادرست قرار می دهند، داریم، لطفا لینک زیر را در گروه های شبکه های مجازی( لینکدین، واتس آپ ، تلگرام و ...) به اشتراک بگذارید.

WWW.YARABUMCO.IR

خط آخر: اگر در هنگام جستجوی نام و نام خانوادگی خود در گوگل و پیدا کردن سایتی که حاوی آن ها هستند به احساس خوبی دست می یابید، لطفا اینجا را کلیک کنید.


چنانچه مایل هستید در مراسم قرعه کشی ماهانه ما، که در پایان هر ماه برگزار می شود، شرکت کرده و به قید قرعه برنده یک دستگاه کم حجم ساز آسان بطری یا مینی کمپوست ساز ارزان قیمت خانگی، هر کدام باب میل شما باشد، به همراه یک هدیه فرهنگی( کتاب) شوید خواهشمند است کلید واژه ای که توسط آن وارد سایت ما شده اید را به همراه کد متن به شماره 09122039437 واتس آپ نمایید( به عنوان پیشنهاد به شما توصیه می گردد کم حجم ساز آسان بطری را تنها در صورتی که آب معدنی زیاد مصرف می کنید انتخاب نمایید)

در ضمن، از آنجا که قرعه کشی فقط بین دارندگان بیشترین امتیاز صورت می گیرد برای بالا بردن امتیاز، شانس برنده شدن جایزه و مشاهده امتیاز رقبا اینجا را کلیک کنید.

لینک های مفید داخلی

سمپاشی موریانه و کنترل آن