نیم نگاه


midanidVERY

 5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

فوری! فروشی! بدون معطلی! در انبار فقط یک سطل بوکاشی و دو بسته سبوس موجود است! در صورت تمایل به خرید، قبل از دیگران، تماس بگیرید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

پیشگیری از آسیب سنجاب درختی و روش های کنترل( کد 0503)

مروری بر پیشگیری از آسیب و روش های کنترل

اصلاح سکونتگاه

حذف تغذیه کننده های پرنده
بریدن یا هرس کردن شاخه ها و درختان و ایجاد فاصله 6 فوتی بین آن ها و ساختمان ها

ایجاد مانع

باندهای ورقه فلزی در درختان مجزا کارگذاری نمایید تا جلو ایجاد آسیب به درختان میوه مغزدار را بگیرد.
درپوش های دودکش نصب کنید
منافذ بیرونی ساختمان را ببندید. درزگیری را با حیوانات داخل خانه انجام ندهید.
لوله های پلاستیکی روی سرویس های غیر برقی ممکن است از ورود به ساختمان پیشگیری نمایند.

وسایل ترساننده

نورهای چرخان

دورکننده ها

نفتالین
RO-PEL®
کپسایسین
پلی بوتین ها

مسموم کننده ها

موردی ثبت نشده است

کشنده ها

سلاح های ساچمه ای کالیبر 0.177
تفنگ های کالیبر 0.22
تفنگ شکاری با ساچمه نمره 6

تله گذاری 

تله های جعبه ای یا قفسی با اندازه حداقل 5 در 5 در 18 اینچ
تله های جونده، تله های تونلی، تله های خفه کننده، تله های استایل گازانبری بدن؛ وابسته به گونه

دیگر روش های کنترل

درهای یک راهه
سنجاب ها ممکن است توسط فنرهای لوله بازکنی گیره دار، تو یا دستکش چرمی گرفته شوند.

پیشگیری از آسیب و روش های کنترل

سنجاب ها در تمام طول سال فعال هستند و در جاهایی که سبب آسیب می شوند می توانند کنترل گردند. در اجتناب از رها کردن جوان ها در طی دوره ای که ممکن است جوان ها حضور داشته باشند باید مراقب بود( می تواند از فوریه تا آگوست باشد)، زیرا برخی گونه ها می توانند دو بار در سال جفتگیری کنند.

در مواجهه های طولانی مدت و پایدار با سنجاب های درختی، استفاده از گستره ای از روش های ارزان قیمت کنترل آسیب عاقلانه است. سنجاب ها سبب آسیب رسانی اقتصادی به صاحبخانه ها، پرورش دهندگان درختان میوه و مدیران جنگل ها می شوند، اما گستره این آسیب ها ناشناخته است.

سنجاب ها گاهی سیم های برق وسایط نقلیه را می جوند و سبب هزینه های جایگزینی 500 تا 1000 دلاری می گردند. سنجاب ها سبب 177 مورد قطعی برق( 24 درصد کل قطعی برق ها) در 1980 در لینکلن، نبراسکا، شده اند. هزینه های سالانه تخمینی 61005 دلار( قیمت های 2010) مشتمل بر تعمیرات، ارتباطات عمومی و کاهش درآمد بوده است. سنجاب ها سبب 332 قطعی برق در اوماها، در 1985، بوده اند که هزینه ای حداقل 94237 دلار( قیمت های 2010) را تراشیده اند. بعد از اینکه حفاظ های سنجاب، در 1985، در لینکلن روی مبدل های بالا آمده روی دیرک نصب شدند، هزینه های سالانه 78 درصد کاهش پیدا کرد و تا 10290 دلار( قیمت های 2010) پایین آمد.

اصلاحات سکونتگاه

قطع درختان و شاخه های بزرگ تا فاصله 6 تا 8 فوتی از ساختمان مانع از این می شود که سنجاب ها روی بام ها بپرند. دیگر گیاهان، همانند عشقه، که اجازه دسترسی می دهند باید خوب هرس شوند. در حیاط پشتی که سنجاب ها برای تغذیه کننده پرنده موجب مشکل مش شوند، باید منبع دیگر غذایی مورد توجه قرار گیرد. یک بلال را به درخت یا حصار چوبی دور از جایی که سنجاب ها مشکل ایجاد می کنند سیم یا میخ کنید. تغذیه کننده های پرنده ها باید اصلاح شوند تا سنجاب ها در جستجوی خوراک و در روی زمین نتوانند به خود آن ها، به تنهایی، دسترسی پیدا کنند. در موقعیت های محصولات بسیار ارزنده، ممکن است مفید باشد که چوب ها یا درختان نزدیک باغ حذف شوند تا مسیر سنجاب ها بلوکه گردد.

ایجاد مانع

لوله های پلاستیکی به قطر 2 تا 3 اینچ و وزن سبک که در مقاطع دو فوتی کارگذاری می شوند از اینکه سنجاب ها روی سیم ها حرکت کنند ممانعت به عمل می آورند. لوله را از طول تقسیم کنید، بازش کرده و روی سیم قرار دهید. لوله روی سیم می چرخد و سبب می شود سنجاب های در حال سفر معلق گردند. شرکت کریتر گارد یک وسیله درست کرده که سنجاب ها را از حرکت روی سیم های متقاطع متوقف می کند. BهرگزB حفاظ ها را نزدیک و یا روی سیم های برق قرار ندهید. فقط برقکاران حرفه ای و کارکنان شرکت برق باید سیم های برق را دستکاری کنند.

توسط یک کولار فلزی که 6 فوت از زمین فاصله دارد و دارای عرض 2 فوت است و کشیدن دایره ای آن به دور درخت ها و تیرک های برق، مانع صعود سنجاب ها به این چیزهای مجزا شوید.( تصویر 1) قبل از کارگذاری هر چیزی روی دیرک برق با شرکت برق محلی مشورت کنید.

tre p1 0503

تصویر 1- یک درخت قطور با آلومینیم براق که از صعود سنجاب ها ممانعت به عمل می آورد. عکس برداری شده توسط استفن ام وانتاسل

tre p2 0503

تصویر 2- پلی وود 7.5 اینچی جویده شده توسط سنجاب خاکستری در تلاش برای رسیدن به بچه اش عکس برداری شده توسط استفن ام وانتاسل

با استفاده از سیم های احاطه کننده ای که با فنر در کنار هم نگهداشته می شوند ورقه فلزی را اتصال دهید تا به درخت اجازه رشد داده شود. منافذ اتاق زیر شیروانی و قسمت های دیگر را ببندید، اما مطمئن باشید که سنجاب ها در داخل گیر نیفتاده اند( تصویر شماره 3) آن ها ممکن است در تلاش برای جویدن آسیب زیادی وارد کنند.

کاغذ روزنامه را داخل یک سوراخ بچپانید و ببینید آیا سنجاب ها از آن بطریقه موثری استفاده می کنند. بعد از بستن منافذ، کارگذاری تله یک اقدام احتیاطی خواهد بود.

یک مانع سنجاب می تواند با بالابردن یک بخش 18 اینچی از لوله پلاستیکی 4 اینچی روی یک منفذ سر هم بندی شود. لوله باید با یک زاویه 45 درجه متوجه پایین شود.

وقتی سنجاب های کوچک مورد توجه نباشند، درهای یک راهه می توانند وسایل موثری باشند. از درهای یک راهه فنری در ترکیب با کف بند( حداقل یک فوت مربع) در اطراف سوراخ استفاده کنید تا جویدگی کاهش یابد. باران در حال یخ زدگی می تواند در باز یا بسته را منجمد و فریز نماید. بعضی از حیوانات برای ورود و دسترسی سخت تر از دیگر حیوانات خواهند جنگید. جویدگی ممکن است اتفاق بیفتد؛ پس مشتری ها را برای احتمالات آماده نمایید.

tre p3 0503

تصویر 3- یک در یک راهه کارگذاری شده. به پیکان( سوراخ) ایجاد شده توسط سنجاب، در پاسخ، توجه فرمایید. عکس برداری شده توسط استفن ام وانتاسل

از ورود سنجاب های قرمز و پرنده ها راحت تر ممانعت می شود، زیرا آن ها فاقد آرواره های قوی سنجاب های بزرگتر هستند. اخراج موثر سنجاب نیاز به ارزیابی دقیق مکان دارد. درهای یک راهه وقتی بهترین عملکرد را دارند که ساختمان محکم باشد، زیرا این امر احتمال اینکه سنجاب جای دیگر را بجود کاهش می دهد( تصویر 3) تهویه ها و دودکش ها را قبل از کارگذاری در یک راهه ایمن نمایید.

tre p4 0503

تصویر 4- یک تله کلنی در یک ساختار مثبت روی یک سوراخ باریکه( واقع در چپ دور و غیر قابل رویت) برای سنجاب خاکستری. کف تله دارای توری فلزی نیم اینچ در نیم اینچ است تا از آسیب سقف جلوگیری کند. عکس برداری شده توسط دیو اشمیت

بعضی ها از ترکیب درهای یک راهه با تله ها استفاده می کنند تا کمک به اتمام سریعتر کار نمایند، زیرا آن سنجاب ها را تحریک می کند که تله ها را چک کنند. بعضی از درهای یک راهه به تله ها متصل شده و آن ها را به چیزی تغییر داده اند که " تله گذاری مثبت) نامیده می شود( تصویر 4) منافذ ساختمان ها را با مش توری نیم اینچی سنگین، ورقه های براق آلومینیم ببندید یا از تعمیرات مناسب دیگر استفاده کنید. فنس های مش توری سیمی مرسوم با سیما های برق در بالا ممکن است سنجاب ها را از باغ یا باغستان دور نگه دارند.

وسایل ترساننده

هیچ وسیله ترساننده ای، موثر ارزیابی نشده است. نورهای چرخان برخی امیدها را زنده می سازند و تا اندازه ای موثر ارزیابی شده اند.

دور کننده ها

نفتالین بطور موقت مانع از این می شود که سنجاب به اتاق زیر شیروانی و دیگر فضاهای بسته وارد شود. با این حال؛ استفاده از نفتالین در اتاق زیر شیروانی ساختمان های دارای ساکن توصیه نشده است، زیرا می تواند سبب مشکلات جدی برای مردم شود. استفاده از هر دور کننده تجاری ممکن است برای استفاده به عنوان آفت کش نیاز به مجوز داشته باشد.

RO-PEL® یک دور کننده مزه است که می تواند برای بذرها، پیازها، گل ها، درختان، شاخه ها، دیرک ها، فنس ها، دیوارپوش ها و مبلمان بیرونی مورد استفاده قرار گیرد. دیگر دور کننده مزه کپسای سین است که برای استفاده در تجهیزات جمع آوری شیره افرا ثبت شده است.

پلی بوتن ها مواد چسبناکی هستند که می توانند برای ساختمان ها، راه آهن، ناودان ها و دیگر جاها اعمال شوند و مانع بالاروی سنجاب ها شوند. پلی بوتن ها می توانند کثیف باشند. پیش کاربرد نوار چسب کاغذی توصیه شده است. این محصولات بهترین استفاده را در ممانعت از آسیب های نشات گرفته از جویدن دارند.

مسموم کننده ها

هیچ مسموم کننده ای برای کنترل سنجاب درختی مورد تایید قرار نگرفته است.

گلوله زنی

جاهایی که استفاده از اسلحه مجاز است، گلوله زنی موثر می باشد. تفنگ ساچمه ای با ساچمه 6 یا تفنگ کالیبر 0.22 مناسب است. تفنگ های گلوله ای( کالیبر 0.177) یک اختیار دیگر هستند. سازمان های حیات وحش ایالتی خود را برای مقررات مربوطه گونه های منطقه تان چک کنید.

تله گذاری

سنجاب روباه و سنجاب خاکستری به عنوان گونه های شکاری اغلب ایالت ها شناخته شده اند. پس، از نظر سازمان حیات وحش ایالت شما ممکن است جوازهای تله گذاری مورد نیاز باشد. چندین قانون برای تله گذاری سنجاب درختی اعمال می شوند. اول، تله ها را نزدیک سوراخ های لانه یا مسیرهای تردد قرار دهید. برای غالب شدن بر موقعیت ضعیف تله ها به طعمه اعتماد نکنید. اغلب تله ها در زیر زمین کار گذاری می شوند؛ پس از ایمنی آن ها مطمئن باشید. از تله های کافی و نوع صحیح تله استفاده کنید. برای سنجاب های روباه و خاکستری حداقل از 3 تله استفاده کنید و برای سنجاب های کوچکتر 5 یا بیشتر را به کار بگیرید؛ برای سنجاب های پرنده از تعداد تله بیشتر استفاده نمایید. منابع رقابتی غذا را حذف کنید.

تله های قفسی

تله های جعبه ای و قفسی 5 در 5 در 18 اینچ یا بزرگتر برای گرفتن سنجاب های درختی موثر هستند. استفاده از قفس ساخته شده از مش 0.5 در 1 اینچ احتمال آسیب رساندن به مواد اطراف توسط حیوانات به تله افتاده را کاهش می دهد. تله های قفسی را می توان روی درختان و قفسه های تخته سه لا محکم کرد. در هر حالت، اطمینان داشته باشید که سنجاب یک فضای 2 تا 3 اینچی دارد تا در جلو در بایستد. در صورت مجاز بودن از نظر مقررات ایالتی، تله های چند گانه در گرفتن سنجاب های پرنده فوق العاده موثر هستند و می توانند بخوبی در مورد دیگر سنجاب ها هم مورد استفاده قرار بگیرند( تصویر 4)

تله های گازانبری بدن

تله های گازانبری بدن خیلی موثر هستند و یک نرخ امتناع( اجتناب) پایین را نشان می دهند، زیرا آن ها کاملا مخفی می باشند. این تله ها عمومی ترین کاربرد را در یک سری مثبت دارند؛ که تله فقط روی ورودی قابل دسترس می شود( تصاویر 5-الف و 5- ب)
These traps are most commonly used in a positive set, in which the trap is set over the only entry available (Figures 10a and 10b).
( متن بالا را به گونه سلیس ترجمه کرده و حامی ما شوید)
تله های تونلی( تصویر 5- ج) یک راه فوق العاده را برای گرفتن سنجاب ها ارائه می دهند، زیرا دستگیر کننده ها تقریبا کاملا دور از دید عموم قرار دارند. حفاری چند سوراخ در انتهای تله شما را قادر می سازد که تله چند راهه را بنا نمایید.

tre p5 0503
تصویر 5- الف- یک ست مناسب از گازانبر بدن نمره 55 که برای سنجاب های خاکستری ست شده است. توری فلزی روی ضامن( وسط تله) مانع از این می شود که بچه سنجاب ها بدون گرفته شدن بروند. عکس برداری شده توسط دیو شمیت
The hardware cloth on the trigger (middle of trap) prevents young squirrels from going through without being caught.
(متن بالا را ترجمه کرده و به رایگان حامی ما شوید.)

tre p6 0503

تصویر 5-ب- سنجاب خاکستری در یک تله گازانبری بدن عکس برداری شده توسط دیو شمیت

تله های چسبی جونده ها سنجاب های کوچک را می گیرند، اما این وسیله غیر قابل توصیه می باشد. طعمه موثر برای سنجاب ها شامل برش های پرتقال و سیب، گردو یا گردوی نازکی که پوستش برداشته شده است و کره بادام زمینی است. دیگر غذاها از قبیل ذرت یا دانه های آفتاب گردان روغنی که برای سنجاب ها آشنا هستند هم ممکن است خوب کار کنند. در طی پاییز، میوه های مغز دار به ندرت کار می کنند؛ زمانی که میوه های طبیعی در دسترس هستند.

tre p7 0503

تصویر 5- ج دو تله تونلی محکم شده به ورقه پلی وود برای حفاظت سقف
عکس برداری شده توسط استفن ام وانتاسل

تله های فنری به اندازه جونده برای سنجاب های قرمز و سنجاب های پرنده خیلی موثر هستند. آن ها را داخل جعبه های مکعبی قرار دهید تا سنجاب ها مجبور شوند فقط به فنر نزدیک شوند یا آن ها را با طعمه روی دیوارها بصورت واژگون ست کنید. از این تله ها در داخل یا جاهایی که پرنده ها نمی توانند به آن ها دسترسی داشته باشند استفاده کنید( تصویر 5- د)

 tre p5 0503

تصویر 5- د- سنجاب قرمز گرفته شده با تله جونده عکس برداری شده توسط استفن ام وانتاسل

تله های جاپا

تله های جاپای نمره صفر و یک سنجاب ها را می گیرند ولی توصیه نمی شوند، زیرا برای حیوانات غیر هدف خطرناک بوده و در ضمن ملاحظاتی در باره انسانی بودن آن ها وجود دارد.

دستکاری

مکان یابی مجدد

در موقعیت‌های نجات مانند دودکش‌ها یا زیرزمین‌ها، رها کردن سنجاب‌ها در محل توصیه می‌شود، مشروط بر اینکه ورودی امن باشد.

تغییر جا

سنجاب های درختی نباید تغییر مکان داده شوند، زیرا هم به خود مسافرین استرس وارد می شود و هم به افراد مقیم( سنجاب های مقیم) علاوه بر این ها باید موضوع مهم انتقال بیماری را هم مورد توجه قرار داد. بسیاری از ایالت ها اجازه جابجایی را به سنجاب ها نمی دهند. مقررات سازمان حیات وحش محلی را کنترل نمایید.

مرگ آسان

برای سنجاب های درختی، دی اکسید کربن روش ترجیحی است که باعث مرگ آسان می شود. سنجاب ها در محیط غنی از دی اکسید کربن نسبتا آسان و سریع از بین می روند.

دفع

در باره دفع اجساد، مقررات محلی را چک کنید.

دیگر روش های کنترلی

سنجاب ها در زیر زمین ها و دود کش ها

در طی فصل جفتگیری، برای نرها غیر معمول نیست که در جستجوی ماده ها سوراخ ها را جستجو کنند. متاسفانه؛ خیلی از سنجاب ها در دودکش گیر می کنند، زیرا آن ها قادر به گرفتن کاشی های صاف دودکش نیستند. بیرون آوردن سنجاب های دودکش ها یک کار پر خطر مملو از شرایط ویژه است. بالاترین خطر به گاز گرفتن سنجاب ها در هنگام دستکاری مربوط می شود. علاوه بر این، این احتمال وجود دارد که یک سنجاب پوشیده از دوده در اطراف یک اتاق نشیمن ناب بدود. انواع مختلف دودکش ها و موقعیت ها وجود دارند. پس، ما اصولی را فراهم کرده ایم که به عنوان یک راهنما به کار شما در رابطه با سنجاب های دودکش ها کمک می کند. قبل از اینکه دریچه هوای دودکش را باز کنید، تجهیزات حفاظت شخصی خود مشتمل بر کلاه یا شب کلاه، عینک های ایمنی، ماسک غبار و دستکش های سنگین را بپوشید.

یک سنجاب گیر کرده در تله دودکش به ندرت بیش از 3 روز زنده می ماند. معمول این است که با ضعیف شدن سنجاب، صداهای شنیده شده از او نیز آرام و آرامتر شوند. سعی کنید قبل از مرگ، به کمک سنجاب شتافته و او را خلاص نمایید.

اگر ممکن است، دهانه شومینه را محکم کنید؛ یک تله طعمه کار گذاری نموده و دریچه تخلیه هوا را باز کنید. روز بعد برگردید. اگر طناب کنفی به ضخامت 1 اینچ در دودکش آویزان شود، سنجاب ها ممکن است بتوانند از آن بالا بروند. برای اینکه این روش موثر باشد، سنجاب ها باید آن اندازه سالم باشند که بتوانند از طناب بالا بروند. از انبر مار برای گرفتن سنجاب های گیر افتاده در گوشه و از تورهای دستی برای گرفتن سنجاب های رها استفاده کنید. قبل از باز کردن دریچه هوا، چیزهای قیمتی و شکستنی را بردارید و درهای مجاور را ببندید. سنجاب ها بطرف نور می دوند؛ پس سعی کنید برای آن ها فضاهای نورانی منتهی به درهای بیرونی ایجاد نمایید.