نیم نگاه


midanidVERY

 5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

فوری! فروشی! بدون معطلی! در انبار فقط یک سطل بوکاشی و دو بسته سبوس موجود است! در صورت تمایل به خرید، قبل از دیگران، تماس بگیرید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

چطور طویله گاو را تمیز کنیم؟(کد 0287)

راهنمایی ضروری: اغلب قریب به اتفاق مطالب این سایت ترجمه خود ما هستند. با توجه به اینکه برخی از این مطالب برای خواننده ایرانی ابهام و سرگشتگی ایجاد می کند، گاه مجبور به ارائه توضیحات اضافی هستیم. از آنجا که برای همه خوانندگان واجب و ضروری است که مطالب ترجمه را از توضیحات اضافی تشخیص دهند، تمام توضیحات اضافی را بصورت نوشته های کج دارای خط زیرین آورده ایم.

HOW P1 0287
یک اتاقک تمیز گوساله گسترش بیماری ها را کاهش می دهد
یک راه اساسی برای کاهش گسترش بیماری ها از فصلی به فصل بعد حذف بستر آلوده و تمیز کاری سراسری آلونک گوساله است.
بطور ایده آل، انجام این کار باید تا جایی که ممکن است سریع و پس از خروج آخرین گوساله از آلونک انجام شود. برای حذف کارآمد بستر آلوده باید راحتی دسترسی ماشین آلات وجود داشته باشد. این ممکن است شامل دیوارهای سوار کردنی با دراپ پین(برای drop pin معادل پیشنهاد کرده و حامی ما شوید) یا کلیپس ها و یا درهای کشویی باشد که امکان دسترسی به دیوار های بزرگتر را فراهم می آورد.
حذف دستی بستر آلوده زمانبر و وابسته به کارگر بوده و در نهایت منجر به عدم انجام کار می گردد. آلونک گوساله باید به گونه ای طراحی شود که زمان مصرفی کارگر دستی را کم می کند؛ چیزی که احتمال خطر جراحت پرسنل را کاهش می دهد.
ضد عفونی کننده ها کثیفی را تمیز نمی کنند
ضد عفونی کننده ها کثیفی را تمیز نخواهند کرد و همه مواد آلی شامل بستر خاکی و فضولات خشک شده باید قبل از ضد عفونی حذف شوند. این به معنی این است که دیوار و کف آلونک نگهداری حیوانات باید کلا و بطور سراسری با آب و صابون شسته شوند و سپس قبل از کاربرد ضد عفونی کننده اجازه خشک شدن داده شود. دیوارهای آلونک باید از مواد غیر مجوف ساخته شده باشند تا اجازه تمیز کاری سراسری را بدهند.
زمان و نور فرابنفش، به تنهایی، به میزان زیادی تعداد پاتوژن های محیط را کاهش می دهند.
ردیفی از ضد عفونی کننده ها برای استفاده در مقاصد مختلف گاوداری وجود دارد.بعضی ها برای اتاقک ها مناسب تر هستند و دیگران بیشتر به کار تجهیزات تغذیه می آیند. مهم است بدانیم کدام ضد عفونی کننده مناسب چه منظوری است و کدام نرخ های اختلاط و چه مواقعی برای استفاده ایمن مناسب هستند.
در اتاقک گوساله، ضد عفونی کننده مورد نیاز باید در برابر ویروس های پاتوژن، باکتری ها و پروتوزوئرهایی از قبیل کریپتوسپوریدیوم پارووم موثر باشد. برای ویروس ها و باکتری ها، ضد عفونی کننده های فراوانی در دسترس هستند. با این حال، ااکیست ها(تخم ها)ی کریپتوسپوریدیا بسیار در محیط زیست مقاوم بوده و در برابر ضد عفونی کننده های با پایه کلر نسبتا پایدار هستند. این امر می تواند در آلونک های گوساله ها مشکل ایجاد کرده و باعث شود کریپتوسپوریدیوزیس سال به سال عود نماید.
محصولات کمی برای ضد عفونی کردن ااکیست های کریپتوسپوریدیا چه در خارج از کشور و چه در استرالیا ثبت شده اند و یک رویکرد جامع برای کنترل مورد نیاز است.
این امر شامل جمع آوری دو بار در روز گوساله از منطقه زاییدن گوساله ها، چرخش مناطق محصور مخصوص زاییدن گوساله ها، مدیریت خوب آغوز، داشتن تریلر تمیز گوساله، سیستم پشتی ورود همه و خروج همه و تمیز کردن دلبخواه آب شیرین است. کریپتوسپوریدیا در شرایط مرطوب رشد می کند و گوساله هایی که در سنین پایین به حصار بیرونی دسترسی دارند می توانند مستعد باشند، زیرا تمیزی اینجور جاها کمتر تحت کنترل قرار می گیرد.
کلاس های اساسی ضد عفونی کننده هایی که عموما مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از:
عوامل اکسید کننده( به عنوان مثال ویرکون- اس): در برابر بسیاری از باکتری ها، محدوده وسیعی از ویروس ها، اسپورهای قارچی و باکتریایی موثر هستند. آن ها در حضور مواد آلی نسبتاً پایدار هستند و به این ترتیب معمولاً و به طور مؤثری برای ضدعفونی کردن آلونک گوساله ها استفاده می شوند. آن ها می توانند موجب التهاب خفیف پوستی شده و به برخی فلزات آسیب وارد نمایند.
ترکیبات پایه کلر( مثلا سفید کننده های خانگی): اغلب باکتری ها، ویروس ها، کپک ها و قارچ ها را حذف می کنند، ولی روی اسپور باکتری ها اثر ندارند. این ترکیبات ضد عفونی کننده های خوبی برای سطوح تمیز هستند و در آب گرم فعالتر می باشند.
با این حال، آن ها می توانند موجب التهاب پوست شده و به البسه، کالاهای لاستیکی و بعضی فلزات صدمه بزنند. ضد عفونی کننده های بر پایه کلر عموما سازگار با صابون هستند، اما هرگز نباید با اسیدها مخلوط شوند. آن ها برای ضد عفونی تجهیزات تغذیه که قبلا با آب صابون تمیز شده اند، ایده آل می باشند.
فنلیک ها: عموما در برابر باکتری ها، بعضی ویروس ها و قارچ ها فعال هستند؛ اما در برابر اسپورهای باکتری موثر نیستند. فنلیک ها فعالیت خوبی در حضور بعضی مواد آلی دارند، اما در برابر روتاویروس ها غیر موثر هستند؛ امری که استفاده از آن ها در آلونک گوساله را محدود می کند.
ترکیبات 4 تایی آمونیم: در برابر خیلی از باکتری ها و بعضی ویروس ها موثر هستند؛ اما در برابر کپک ها و اسپور باکتری ها تاثیر ندارند. ترکیبات 4 تایی آمونیم قدیمی تر نسبتا خوب سطوح را تمیز می کنند؛ اما جدیدی ها در برابر برخی مواد آلی فعال باقی می مانند. آن ها عموما برای ضد عفونی کردن پاتیل یا تجهیزات ماشین شیر دوشی مورد مصرف قرار می گیرند.
یدوفورها( ترکیبات بر پایه ید): برای سال های زیادی به عنوان ضد عفونی کننده سطوح غیر زنده و بافت زنده مورد استفاده بوده اند. یدوفورها ضد عفونی کننده های خوب سطوح غیر زنده هستند، اما تاثیر کمتری در حضور زباله های آلی دارند؛ امری که باعث می شود استفاده های آن ها در ضد عفونی آلونک گوساله محدود شود.
آن ها عموما از دیگر ضد عفونی کننده های سطوح غیر زنده سمیت کمتری دارند، ولی می توانند لباس ها و برخی سطوح را لک بیندازند. آن ها ایده آل ضد عفونی کردن ناف گوساله هستند( در محلول 7 درصد)
کشاورزان و دامداران معمولاً در مورد استفاده از آهک در اتاق گوساله ها می پرسند. آهک یک اثر خشک شدگی سریع دارد و با افزایش پی اچ به ممانعت از رشد باکتری ها کمک می کند. با این حال، شواهد کمی در باره اینکه آهک تعداد پاتوژن ها را کاهش می دهد وجود دارد و باید همراه با یک ضد عفونی کننده سطوح مناسب به کار رود.
بدون توجه به ضد عفونی کننده مورد استفاده، همیشه برچسب را به دقت مطالعه نموده و تجهیزات حفاظت شخصی مناسب در بر نمایید.
تمام ضد عفونی کننده های مورد استفاده در اتاقک گاوها و گوساله ها که به عنوان رویه ای برای کنترل امراض به کار برده می شوند باید توسط منابع دارویی دامپزشکی و آفت کشی استرالیا ثبت شده باشند.
جما چاک دامپزشکی است که به همراه آپیام در شکرکتی با مسئولیت محدود به کار تندرستی حیوانات در ویکتوریا می پردازد

صفحه نخست

مهم: اگر اطلاعات خود را بیش از مطالعه و خواندن، از طریق شنیدن به دست می آورید بهتان توصیه می کنیم که "چرا مشاوره تلفنی!؟" را بخوانید.

نکته اول: چنانچه متن بالا نیاز شما را بر آورده نکرده است، کلیدواژه خود را در قسمت جستجو( بالای صفحه) وارد کرده و مقالات مرتبط با خواسته خود را ملاحظه نمایید. شاید یکی از آن ها بر طرف کننده نیاز شما باشد. در این باب به این نکته توجه کنید که از آنجایی که اغلب قریب به اتفاق مطالب این سایت ترجمه خود ما است ممکن است آنچه در سایت های دیگر پیدا نمی کنید را اینجا هم پیدا نکنید، اما آنچه اینجا می یابید را به احتمال زیاد در دیگر جاها نخواهید یافت؛ الا اینکه از اینجا برداشته باشند. در ضمن اگر می خواهید مطالب خوب زیست محیطی سایت های دیگر را ببینید به بخش های روزشمار، هفته شمار و مهم مندرج در صفحه نخست رجوع کنید.( روی قسمت خانه کلیک کنید) این اطمینان را هم داشته باشید که بیشتر مطالب سایت بر اساس پاسخ دادن به سوالات تلفنی یا پیامکی از ما یا دیگران پای بر عرصه وجود گذاشته اند و لذا اگر شما از ما سوالی بپرسید که جوابش را نمی دانیم، یا می دانیم اما در رابطه با آن مطلب در سایت نگذاشته ایم، به احتمال زیاد مدتی بعد مطلبی در باره آن تهیه کرده و در سایت قرار خواهیم داد. 
نکته دوم: در صورت تمایل به اخذ مشاوره تلفنی از قوانین مشاوره، مندرج در بالای صفحه یا صفحه نخست، کسب اطلاع نمایید.
نکته سوم: چنانچه مایل هستید فعالیت خود را با صرف هزینه ای معقول در سایت "بهداشت محیط دم دستی" تبلیغ نمایید، لطفا اینجا را کلیک کنید.

چنانچه به یکی از دو مقوله "بهداشت" و "محیط زیست" علاقمند هستید، یا کلا نسبت به هیچیک از این دو مقوله نگاه خوبی ندارید، به شما اکیدا توصیه می شود اینجا را کلیک کنید.

در ضمن، اگر دوستدار این هستید که در زمره حامیان ما باشید، لطفا اینجا را کلیک کنید.  از آنجا که ما توسط دولت حمایت نمی شویم، امید خود را به حمایت شما عزیزان دوخته ایم. پس اگر فکر می کنید ارزش بیشتر دیده شدن را، دست کم جهت مبارزه با آن هایی که با اطلاعات غلط مردم را در مسیر نادرست قرار می دهند، داریم، لطفا لینک زیر را در گروه های شبکه های مجازی( لینکدین، واتس آپ ، تلگرام و ...) به اشتراک بگذارید.

WWW.YARABUMCO.IR

خط آخر: اگر در هنگام جستجوی نام و نام خانوادگی خود در گوگل و پیدا کردن سایتی که حاوی آن ها هستند به احساس خوبی دست می یابید، لطفا اینجا را کلیک کنید.