walden-pond



چطور حرکات روده را بهتر کنیم؟(کد 0047)
نکات
یبوست و اسهال
چرا ما مدفوع می کنیم؟
نتیجه گیری


ما محصولاتی که گمان داریم مفیدند را برای خوانندگان تولید می کنیم.
یک دلیل برای اینکه متوجه شوید چرا مدفوع تولید می کنیم: حرکات معمول روده می توانند برای سلامتی خوب ضروری باشند. اگر دفع مدفوع شما سخت است و دوست دارید بیشتر و راحت تر مدفوع کنید، نکات اینجا برایتان مفید خواهند بود.
نکاتی برای حرکت راحت تر روده
مدفوع کردن شامل یک قسمت فیزیکی و یک قسمت مغزی است. اگر براحتی یا به تعدادی که دوست دارید مدفوع نمی کنید، این جنبه ها کمک کننده خواهند بود.
آب بنوشید
آب و فیبر: این ها دو جزء اساسی رژیم غذایی روزانه شما هستند. مصرف آب بیشتر روزانه به شما کمک می کند که حرکات روده ساده تری داشته باشید.
میوه، آجیل، سبزیجات و حبوبات بخورید
علاوه بر این، مهم است غذاهایی با فیبر فراوان بخورید. این کارها باعث افزایش حجم مدفوع شما شده و روده ها را برای حرکت تحریک می کند. نتیجه این می شود که مدفوع بطرف جلو حرکت می کند. غذاهای دارای فیبر عبارتند از:
میوه هایی همانند توت فرنگی، سیب و تمشک
آجیل ها و دانه هایی همانند پسته، تخمه آفتابگردان و بادام
سبزیجاتی همانند بروکلی، هویج و لوبیای لیما
نان های سبوس داری همانند هفت غله، بلغور و یا نان سیاه
فیبر غذا را به آرامی اضافه کنید
فیبر را یکباره به رژیم غذایی خود اضافه نکنید. این امر می تواند تاثیرات معکوس داشته و یبوست ایجاد کند. در عوض، افزودن فیبر به غذا را هر 5 روز یکبار انجام دهید تا جهاز هاضمه شما بتوانید خود را با اضافه شدن فیبر سازگار نماید.
غذاهای التهاب آور را حذف کنید
علاوه بر یبوست، که باعث گذر سخت تر مدفوع می شود، بعضی از مردم با مدفوعی که به شدت روان است مشکل دارند. در چنین حالتی، حذف غذاهایی که می توانند معده را تحریک کنند کمک کننده است. مثال ها مشتملند بر:
نوشابه های الکلی
نوشیدنی های کافئینی همانند چای، قهوه و سودا
غذاهای چرب
غذاهای شامل الکل های قندی، که به ال ختم می شوند، مثل سوربیتل، مانیتول و گزیلیتول.
غذاهای تند
با حذف این غذاها خواهید دید که حرکات روده ای شما بسوی حالت اسهالی کمتر حرکت خواهد نمود. شما همچنین می توانید با یادداشت کردن غذاهای روزانه، که میل می کنید، و نشانه های روزانه، که می بینید، ارتباط بین غذاهایی که می خورید که نشانه هایی که می بینید را ارزیابی نمایید.
حرکت بیشتر
حرکات طبیعی روده شما مدفوع را به جلو حرکت می دهند. اگر بدن شما مدفوع را به اندازه کافی سریع حرکت نمی دهد, پس شما می توانید با افزایش ورزش و فعالیت بدنی به بهبود این مهم کمک نمایید. فعالیت بدنی، مانند راه رفتن، دویدن، یا شنا، همه می توانند حرکت را بهبود دهند که به شما کمک می کند تا بهتر مدفوع کنید. حتی مقادیر کوتاهی از فعالیت -- 10 تا 15 دقیقه -- می تواند کمک کند.
تغییر زاویه نشستن
نکته دیگر به تغییر موقعیت شما روی توالت بر می گردد. تغییر زاویه پاهای شما زاویه روده بزرگ شما را تغییر می دهد. زیر پایی های توالت(تصویر شماره 1) از لوازم جانبی هستند که شما می توانید در حمام و دستشویی برای انجام این کار استفاده کنید. برخی افراد در می یابند که به کمک آن ها می توانند حرکت روده راحت تر و مؤثرتری داشته باشند. محققان حتی استفاده از آن را با کمک 52 داوطلب مورد مطالعه قرار دادند.

how p 0047
تصویر شماره 1- زیر پایی توالت
حتی اگر یک زیرپایی توالت و یا وسیله مشابه( تصویر شماره 2) برای بالا بردن پاهای خود در سطحی بالاتر از زمین ندارید، باز هم می توانید سعی کنید وضعیت خود را تنظیم نمایید. در حالی که روی توالت نشسته هستید سعی کنید پاهایتان را طوری روی زمین قرار بدهید که زانوهایتان بالاتر از صندلی یا بالاتر از حد معمول باشد.

how p2 0047
تصویر شماره 2- وسیله ای برای تنظیم وضعیت نشستن در توالت
انجام ذهنی حرکت روده
پزشکان ارتباط ذهن و بدن با مدفوع کردن را شناسایی کرده اند. به عنوان مثال، بسیاری از مردم از مدفوع کردن در دستشویی انزجار دارند.
در اینجا راه هایی برای پرداختن به ارتباط بین مغز و روده های شما وجود دارد:
به یاد داشته باشید که مدفوع کردن بخش طبیعی نیازهای فیزیکی هر فرد است. همه مدفوع می کنند. هیچ چیز بدی در مدفوع کردن نیست که انسان بخواهد به خاطر آن خجالت بکشد.
سعی کنید هر روز در همان زمان مدفوع کنید (مانند صبح در خانه بعد از خوردن صبحانه). این می تواند به شما کمک کند تا به بدن آموزش دهید در همان زمان و در جایی که شما راحت تر هستید مدفوع نماید.
وقتی نیاز را احساس می کنید به توالت بروید. سعی نکنید مدفوع را نگه دارید و یا حرکت روده را متوقف نمایید. اگر احساس نیاز به رفتن را دارید، از آمادگی بدنتان بهره ببرید.
اگر سطح اضطراب خود را بالا رونده دیده و معده تان شروع به گرفتگی کرده است، انجام فعالیت های کاهش استرس را جدی بگیرید. از نمونه های آن می توان به نفس کشیدن عمیق، انجام کشش های نشسته مانند غلتانیدن شانه هایتان به عقب و جلو، گوش دادن موسیقی آرام ، یا تکرار سرود خوشبینانه اشاره کرد.
استرس و مدفوع کردن به شدت به هم متصل هستند. سعی کنید یک محیط آرام بخش در دستشویی خود ایجاد کنید که در آن حریم خصوصی رعایت شده است. هرگز برای مدفوع کردن عجله به خرج ندهید. برای انجام اینکار دست کم 10 دقیقه زمان در نظر بگیرید.
حرکات روده طبیعی و غیر طبیعی
در حالی که ظاهر و قوام مدفوع می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، مدفوع بیشتر قهوه ای، و نرم است. اگر مال شما به ندرت این گونه است (مانند سخت یا همیشه مایع)، ممکن است لازم باشد با پزشک تان صحبت کنید.
مدفوع کردن نبايد دردناک باشد . اگر اغلب حرکات روده شما منجر به دفع دردناک شده و یا باعث درد شدید متعاقب تشکیل مدفوع می گردد، زمان صحبت کردن با یک دکتر است. شما می توانید مشکلاتی مانند سندرم التهابی روده (IBS) ، بیماری کرون ، و یا کولیت زخمی داشته باشد.
بسیاری از مردم، گاه به گاه، دچار اپیزودهای اسهال یا یبوست می شوند(نمی توانند به راحتی یا خیلی وقت ها به دستشویی بروند). شما می توانید برخی از مراحل درمان آنها را در خانه امتحان کنید.
نکاتی برای بی اختیاری یا اسهال
از غذاهای ذکر شده در بالا، که محرک معده و عاملمدفوع شل شناخته شده اند(به خصوص کافئین، لبنیات، و الکل) اجتناب نمایید.
برای آبدار ماندن مقدار زیادی آب یا نوشیدنی حاوی الکترولیت بنوشید.
مصرف فیبر خود را برای اضافه کردن حجم مدفوع افزایش دهید.
نکاتی برای یبوست
سعی کنید حداقل 25 تا 31 گرم فیبر در روز دریافت کنید. موسسه ملی دیابت و بیماری های گوارشی و کلیوی این محدوده را توصیه می کند.
سطح فعالیت بدنی خود را ازدیاد بخشید.
در هنگانی که فشار بهتان وارد می شود، همیشه استفاده از توالت را جدی بگیرید. سعی نکنید مدفوع را نگه دارید.
اما, اگر یبوست یا اسهال تبدیل به الگوی معمولی مدفوع شما شده است، صحبت کردن با دکتر و انجام مراقبت های اولیه را جدی بگیرید. پزشک شما ممکن است درمان هایی را توصیه کند یا شما را به یک متخصص (به نام متخصص گوارش) ارجاع دهد که بتواند آزمایش های بیشتری انجام دهد.
چرا حرکات روده انجام می شوند

حرکات روده (که گاهی BMsوقت ها بطور مختصر BMs نامیده می شوند) راه بدن شما برای رهایی از زباله هایی است که هیچ فایده ای در بدن ندارند. در حالی که ممکن است مدفوع شبیه آب به نظر نرسد، حدود سه چهارم مدفوع آب است. باقی مانده مجموعه ای از مواد است که شامل موارد زیر می باشد:

باکتری

چربی

فیبر(غذاهای هضم نشده، شامل آجیل ها و دانه ها)

زائدات غذایی

موکوس

نمک

یکی دیگر از اجزای مدفوع بیلی روبین است؛ یک ماده قهوه ای قرمز رنگ که در نتیجه تجزیه زائدات حاصل از کبد و مغز استخوان تولید می شود. بیلی روبین چیزی است که به مدفوعرنگ قهوه ای معمول خود را می دهد.

یک فرد باید برای زنده ماندن مدفوع کند زیرا در غیر این صورت بدن راهی برای رهایی از زائدات ندارد. اگر یک فرد برای بسیاری از روزها مدفوع نکند، مدفوع می تواند در روده ها بازگشت داده شود. اگر این امر برای مدت بیش از حد طولانی صورت گیرد، شروع به ایجاد خطر برای ایمنی شده و اندام ها آسیب خواهند دید. به همین دلیل است که مدفوع کردن برای سلامتی شما بسیار مهم است.

نتیجه گیری

حرکات روده نیاز به غذا، مایعات، و آرامش برای ایجاد یک تجربه راحت تر دارند. اگر این راهنمایی ها را امتحان می کنید و علائم تان بهتر نمی شود، با پزشک صحبت کنید. بسیاری از داروها و رویکردهای دیگر است که می تواند به شما کمک کند تا سلامت روده خود را بهبود بخشید.

مهم: اگر اطلاعات خود را بیش از مطالعه و خواندن، از طریق شنیدن به دست می آورید بهتان توصیه می کنیم که "چرا مشاوره تلفنی!؟" را بخوانید.

نکته اول: چنانچه متن بالا نیاز شما را بر آورده نکرده است، کلیدواژه خود را در قسمت جستجو( بالای صفحه) وارد کرده و مقالات مرتبط با خواسته خود را ملاحظه نمایید. شاید یکی از آن ها بر طرف کننده نیاز شما باشد
نکته دوم: در صورت تمایل به اخذ مشاوره تلفنی از قوانین مشاوره، مندرج در بالای صفحه یا صفحه نخست، کسب اطلاع نمایید.
نکته سوم: چنانچه مایل هستید فعالیت خود را با صرف هزینه ای معقول در سایت "یاشار بوم راشین" تبلیغ نمایید، لطفا اینجا را کلیک کنید.

چنانچه به یکی از دو مقوله "بهداشت" و "محیط زیست" علاقمند هستید، یا کلا نسبت به هیچیک از این دو مقوله نگاه خوبی ندارید، به شما اکیدا توصیه می شود اینجا را کلیک کنید.