5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

فوری! فروشی! بدون معطلی! در انبار فقط یک سطل بوکاشی و دو بسته سبوس موجود است! در صورت تمایل به خرید، قبل از دیگران، تماس بگیرید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

ورمی کمپوست خانگی( کد 0489)
یک نگاه
کمپوست سازی با کرم، مواد آلی را به افزودنی ارزشمند خاک و کود تبدیل می کند.
کرم وول خورنده قرمز( آیزنیا فوئتیدا) موثرترین کرم برای کمپوست سازی است.


سطل های ورمی کمپوست می توانند به ارزانی ساخته شوند و یا در خانه سر هم بندی گردند( در صورت تمایل می توانید سفارش ساخت سطل را به ما بدهید)
خرده های سبزی و میوه، دانه های قهوه، تی بگ ها می توانند به عنوان منبع غذا مورد استفاده قرار گیرند.
کمپوست سازی کرمی نیاز به فضا، کارگر یا نگهداری کم دارد و می تواند در تمام سال در خانه راهبری شود.
ورمی کمپوست کمک به کاهش مقدار زباله ای که از خانه شما جمع آوری می شود، می گردد

معرفی
ورمی کمپوست( کمپوست سازی با کرم) با استفاده از کرم های وول خورنده قرمز( آیزنیا فوئتیدا) کامل می شود. ورمی کمپوست زائدات غذایی آلی را به فضولات کرم مملو از مواد مغذی مورد استفاده به عنوان افزودنی خاک( مواد مغذی بهبود دهنده کیفیت خاک) یا بستر شد گیاهان تبدیل می کند. ورمی کمپوست اجازه می دهد که کمپوست سازی در فضای محدود و با حداقل سرمایه گذاری و کوشش کم انجام شود. این متن به شما نشان می دهد که چطور سیستم خود را بسازید.
موقعیت
کرم ها در درجه حرارت های بین 55 و 77 درجه فارنهایت رشد و نمو می کنند که این امر به شما اجازه می دهد از کرم ها در کمپوست ذخیره شده بیرونی یا درونی استفاده کنید. هرچند، آن ها نباید زمستان را در بیرون بگذرانند. در واقع، اگر سطل را در بیرون می گذارید، همیشه شرایط زیست محیطی مشتمل بر نور خورشید، منظره( مسیر جغرافیایی که با آن مواجه می شود)، درجه حرارت، بارش و باد را در نظر بگیرید. همچنین، حضور جونده ها نیاز به ملاحظات اضافی دارد: گزینه های طراحی سطل و ارزیابی های اجرایی و در صورت نیاز، نگهداری بعدی سطل. بطور عمومی، یک سطل کرمی خوب نگهداری شده بی بو است و می تواند در واریته ای از جاها نگهداری شود؛ زیر سینک آشپزخانه و یا در یک انباری، رختشویخانه، زیر زمین، اتاق قطعات و وسایل یدکی یا گاراژ
مواد
جعبه های تجاری کرمی را می توانید در مراکز محصولات باغی خریداری کرده و یا آن ها را آن لاین سفارش دهید. در ضمن، خودتان هم می توانید بسازید.( یادآور می شود که ما، بنا به سفارش، قادر به تولید هستیم) یکی از عمومی ترین جعبه های ورمی کمپوست،ظروف ذخیره پلاستیکی درب دار است که شامل جداکننده سطل ها ، کرم ها، بستر قابل تجزیه زیستی، خرده های غذایی ارگانیک می باشد. آیتم های اختیاری شامل یک شیر زهکش هستند که نشت( باقیمانده مایع) را حذف می کند و 4 تهویه توری دار یک اینچی.
ظروف پلاستیکی باید کدر، دارای قابلیت چیده شدن روی هم و در دار باشند و بیش از 12 اینچ بستر در خود نگه ندارند تا به شرایط هوادهی خوب آسیب و خلل نرسانند. طول و عرض می توانند وابسته به سازگاری با فضا یا حجم زائدات غذایی تولیدی تفاوت کنند. به عنوان یک قاعده، هر فوت مکعب فضای سطل و هر پوند غذای تولیدی هفته می تواند 1 پوند کرم را در خود نگه دارد.
جداکننده ها می توانند شامل واریته ای از مواد بوده و مشتمل بر آجرهای سیمانی، لوله پی وی سی، الوار 2 در 4 اینچ باشند. آن باید فضایی ایجاد کند که به اندازه کافی عمیق باشد و اجازه زهکشی و ذخیره سازی نشت به سطل پایینتر را بدهد؛ در حالی که حفاظت کافی برای سطل کمپوست بالاتر فراهم می کند. این مواد می توانند در مراکز محلی باغداری و باغبانی یا مغازه های ابزارفروشی یافت شوند.
کرم های وول خورنده قرمز برای ورمی کمپوست از بهترین ها هستند. پس، مقدار مطلوب آن ها را که متناسب با سایز جعبه هستند( تقریبا 1000 عدد معادل 1 پوند) خریداری کنید. شما می توانید آن ها را آن لاین خریداری کنید، از دیگر ورمی کمپوست کننده های متعصب ابتیاع نمایید، از مراکز باغداری و باغبانی یا فروشگاه های حیوانات خانگی تهیه نمایید.
برای بستر قابل تجزیه زیستی، مواد پفی انتخاب کنید که اجازه گردش هوا را می دهند؛ همچنین، مطمئن باشید که آن ها غیر سمی هستند و رطوبت را جذب می کنند. مواد مناسب شامل روزنامه ریز ریز شده یا کاغذ اداری بازیافتی، قطعات کوچک مقوای موجدار، لیف نارگیل( فیبر پوسته نارگیل)، برگ های در حال فساد هستند. اگر از برگ ها استفاده می کنید، دم فنری ها یا دیگر حشرات موجودات بی ضرری هستند که محتملا در سطل زندگی می کنند. ست کردن دو نوع بستر در سطل مفید است، اما از استفاده از کاغذ گلاسه خودداری کنید. همچنین، از استفاده از کاغذهای ریز ریز شده فیلم اجتناب نمایید.
محصولات غذایی ارگانیک برای استفاده شامل غذاهای غیر گوشتی همانند خرده های میوه و سبزی، تی بگ ها، فیلترها و دانه های قهوه، پوسته های شکسته، پرزهای خشک کن الیاف طبیعی، مقادیر کوچک از غلات ساده، نان و پاستا هستند. این ها را به قطعات نیم تا یک اینچی خرد کنید و میزان تجزیه را ازدیاد ببخشید. هرگز گوشت، ماکیان، ماهی، روغن یا دیگر چربی ها، محصولات لبنی، غذاهای فوق العاده اسیدی یا تند، شامل مرکبات، سیر یا پیاز، هرس های سبز چمن یا مدفوع حیوانات را اضافه نکنید.
ساخت سطل
بسیاری سیستم ها هستند که می توانند طراحی و ساخته شوند، اما این سند بر یک سیستم مشتمل بر دو ظرف پلاستیکی 10 گالنی(تصویر 1) تمرکز دارد.

ver p1 0489
تصویر 1 یک سطل ورمی کمپوست ساخته شده از دو ظرف پلاستیکی 10 گالنی با تهویه های توری فیت شده( حجم تقریبی؛ 2 فوت) آن ساخت راحت تر داشته و ارزانتر است. به خاطر اینکه ظرف پایینتر نشت سطل بالاتر را جمع می کند( جایی که کمپوست سازی اتفاق می افتد)، اول جدا کننده های داخل ظرف پایین را ست کنید. این امر مانع از این می شود که سطل بالایی به دیواره های سطل پایینی بچسبد. لذا؛ اجازه داده می شود که بالا آمدن و برداشتن براحتی صورت گیرد( تصویر 2) یک شیر زهکش به ظرف پایینی اضافه کنید. این اجازه می دهد که نشت تخلیه شود. لذا؛ برداشتن سطل بالایی غیر لازم خواهد بود.

ver p2 0489
تصویر 2 دو جدا کننده ست شده در داخل ظرف پایینی مانع از این می شود که ظرف ها به هم بچسبند.
در سطل کمپوست) ظرف بالاتر) تا 20 سوراخ یک چهارم اینچی در کف ایجاد کنید و اجازه زهکشی بدهید( تصویر 3)

ver p3 0489
تصویر 3 20 سوراخ زهکشی یک چهارم اینچی حفاری شده در پایینترین قالب شکل در ظرف بالاتر
برای نگهداری هوادهی، تا 10 سوراخ یک چهارم اینچی را در جوانب حفاری کنید؛ 3 تا زیر در ظرف. اگر از یک تهویه توری دار 1 اینچی استفاده می کنید؛ 2 سوراخ یک اینچی را در جوانب و در راستای لبه بالایی ظرف، جایی که تهویه ها را قرار خواهید داد، ایجاد کنید( تصویر 4)

ver p4 0489
تصویر 4 تهویه های توری دار فیت شده در سوراخ های از پیش حفاری شده
تدارک کرم ها
بستر کف جعبه کرمی باید حدود 4 تا 6 اینچ عمق داشته باشد. بستر را با غرق کردن آن در یک سطل آب برای حداقل 10 دقیقه آماده کنید. به مجرد انقضای زمان، زیادی آب را بچلانید؛ طوری که ماده خیلی نمناک باشد) همانند اسفنج چلانده شده) همچنانکه به ته ظرف اضافه می کنید، آن را پفی نمایید تا به عمق مورد نظر دست یابد. به عنوان شن، دانه های قهوه یا پوست تخم مرغ شکسته شده ریز را در بالا قرار دهید. سپس، کرم ها را در بالای بستر قرار دهید.
با اعمال چندین روش، کرم ها به محیط زندگی جدید خود خو می گیرند. یکی این است که کرم ها را به بستر تازه اضافه کنید و قبل از تغذیه، دو روز به آن ها فرصت دهید تا به محیط زندگی جدید خو بگیرند. روش دیگر این است که خرده های آشپزی را به بستر تازه اضافه کنید؛ قبل از اضافه کردن کرم ها، چند روزی برای وقوع تجزیه صبر کنید. تکنیک سوم این است که کرم ها و خرده های غذایی را همزمان اضافه کنید.
بی توجه به روش مورد استفاده، کرم ها را به مدت 3 هفته روزانه چک کنید تا متوجه شوید آن ها چطور تغذیه می کنند. اگر بستر به سوی خشکی حرکت می کند، آن ها را با آب اسپری نمایید. همیشه یک لایه 2 سانتی از بستر جدید را روی کرم ها و غذای جعبه نگه دارید.
تغذیه کرم ها
در ابتدا، کرم ها را به تدریج تغذیه کنید؛ یک چهارم تا یک دوم پوند خرده های غذایی را به ازای هر پوند کرم در هفته بدهید تا کرم ها با محیط جدید خود تطبیق پیدا کنند. دو راه عمومی برای این کار وجود دارد. اول؛ قبل از قرار دادن بستر اضافی در بالا، خرده های غذا را در یک بستر نازک در بالا اضافه کنید. کرم ها با ایجاد حفره هایی، که چرخش اکسیژن را بیشتر می کند، بطرف بالا و غذای جدید حرکت می کنند. دوم؛ کنار بزنید بستر را و فضایی برای خرده های غذا ایجاد کنید. آن گاه بستر را پوشش دهید.( در هر بار اضافه کردن غذا، یک نقطه مختلف را انتخاب نمایید) فرآیند را از نزدیک مشاهده کنید تا مطمئن شوید کرم ها غذایی که اضافه می کنید را می خورند. اگر غذا برای دو تا سه هفته دست نخورده باقی بماند، قبل از تغذیه دوباره آن ها دو هفته منتظر بمانید.
برداشت کمپوست
در ساختار اولیه سطل، سه تا شش ماه طول می کشد تا در ورمی کمپوست، کمپوست نهایی کرمی حاصل شود. وقتی بوی تازگی و خاک به مشام برسد و مواد همانند یک کیک ترد شکلاتی جدا شوند، کمپوست آماده است. مواد در هنگام برداشت می توانند بسیار مرطوب باشند و اگر کمپوست را غربال کنید، نیاز به زمان خشک شدن دارند. برای اینکه کرم ها سالم بمانند، کمپوست باید دست کم دو بار در سال برداشت شود.
در برداشت کمپوست اختیاراتی وجود دارد. یک اختیار با قرار دادن مواد کمپوست روی برزنت در شرایط آفتابی یا زیر چراغ قوه آغاز می شود. بعد، محتویات سطل به توده های کوچک مخروطی شکل تقسیم می شوند.( تصویر 5)

ver p5 0489
تصویر 5  کمپوست قرار داده شده روی برزنت و شکل داده شده بصورت مخروط ها. توده چپ یک لایه از کمپوست برداشته شده دارد. کرم ها به حرکت عمقی در توده ادامه می دهند و اجازه می دهند لایه بعدی برداشت شود.
به کرم ها 20 دقیقه فرصت دهید تا از نور به مرکز توده فرار کنند. مقادیر کوچکی از کمپوست را از بالای توده بردارید تا کرم ها بتوانند حرکت عمقی بطرف مرکز را ادامه دهند. ادامه دهید تا کرم ها به مرکز توده برسند( تصویر 6)

ver p6 0489
تصویر 6 لایه نهایی کمپوست برداشت شده. این کرم ها در سطل جدید یا احیا شده قرار می گیرند.
فرآیند را برای توده های اضافی تکرار کنید. کرم ها را جمع کرده و توزین نمایید تا اطمینان یابید که فضای زیست محیطی و نیازمندی ها در سطل های جدید یا احیا شده بر آورده می شوند. در این نقطه، شما ممکن است کرم های اضافی داشته باشید. آن ها را به نفری بدهید که کار را آغاز کرده است.
در روش دیگر به کرم ها اجازه داده می شود که از سطل نهایی به یکی دیگر مهاجرت کنند. این امر نیاز به یک ظرف پلاستیکی مشخص دیگر دارد. ظرف را همانند سطل کمپوست اصلی تهیه کنید( ظرف بالاتر) وقتی بستر داخل سطل کمپوست با کف سطل اضافی خریداری شده کاملاً منطبق شد، دومین سطل کمپوست را داخل سطل اول قرار دهید و بستر را اضافه کنید تا تغذیه در سطل تازه اضافه شده آغاز شود. کرم ها از میان سوراخ ها به داخل سطل بالاتر حرکت خواهند کرد، در حالی که سطل یا ظرف پایینتر اغلب کمپوست برداشتی را نگه خواهد داشت.
هنوز اختیار سومی وجود دارد و آن برداشتن سومین قسمت بالای سطل است؛ جایی که حاوی کرم ها، بستر و باقیمانده هضم نشده غذا می باشد. دو سوم باقیمانده کف سطل را بردارید و آن را به عنوان کمپوست مورد استفاده قرار دهید. قسمت سوم بالایی اولیه محتویات سطل را برگردانید و آن را با بستر تازه مخلوط نمایید. اگر کرم ها خیلی پر تعداد و پر جمعیت بودند، آن ها را تقسیم نمایید و از بخشی از آن ها استفاده نمایید تا سطل دیگر آغاز به کار نماید. با این کار، سلامت کرم ها هم حفظ می شود. در طی فرآیند برداشت کمپوست، به کپسول های تخم نگاه کنید که می توانید آن ها را به سطل برگردانید. کپسول های تخم خیلی کوچک هستند( اندازه سر کبریت) و رنگ قهوه ای طلایی درخشان دارند( تصویر 7)

ver p7 0489
تصویر 7 یک کپسول تخم( مرکز تصویر)
بی توجه به آن استراتژی که شما مورد استفاده قرار می دهید، ورمی کمپوست می تواند مستقیما از سطل مورد استفاده قرار گیرد و یا به عنوان افزودنی خاک یا کود ملایم دارای رهایش آرام برای استفاده بعدی ذخیره سازی گردد. آنالیز معمول مواد مغذی مواد کمپوست شده بصورت 2-2-2 می باشد( نیتروژن- فسفر- پتاسیم) کمپوست شامل بذرهایی است که داخل کمپوست شده اند؛ زیرا کرم ها بذرها را هضم نمی کنند و همچنین کمپوست هرگز به درجه حرارتی نمی رسد که رویش و جوانه زنی بذر ممانعت به عمل آورد. در مورد نشتی، آن را به نسبت 10 به 1 رقیق کنید( آب به نشتی) تا محصول قادر شود برای خاک باغ به عنوان کود مایع مورد استفاده قرار گیرد.

علیرغم اینکه ما می توانیم بنا به سفارش، سطل کرمی بسازیم، در حال حاضر تمرکز خود را بر تولید سطل های کمپوست ساز خانگی غیر کرمی متمرکز کرده ایم و شما می توانید از محصولات ما دیدن فرمایید.