5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

 

HUOS TOTAL

RUMI4

لارو مگس سرباز سیاه در بوکاشی

سوال: فرآیند تخمیر سطل بوکاشی موفقیت آمیز بود. من آن را با استفاده از روش ترانشه ای در بستر مرتفع دفن کردم. آن را با حدود 4 اینچ خاک رویی پوشاندم. در دو هفته، من کشف کردم که تعداد زیادی کرمینه( لارو مگس سرباز سیاه) موجود بودند. کرم خاکی نبود. چطور می توانم از شرشان خلاص شوم؟ آن ها بسیار آزارنده هستند. من کرم خاکی می خواهم.

پاسخ نیکی کلسی

کرمینه های مگس سرباز سیاه واقعا برای فرآیند کمپوست سازی مفیدند و کمک می کنند تا پیش کمپوست تجزیه شود. کرمینه ها در طول زمان ناپدید می شوند(وقتی از منبع غذایی خسته شدند) مدتی طول می کشد تا جمعیت کرم خاکی شروع به افزایش پیدا کند.( 2 تا 3 ماه از زمان بیرون آمدن از تخم تا بالغ شدن) در این فاصله، کرمینه ها آزاری به کرم های خاکی نمی رسانند.

امید که کمک کرده باشم. راحت باشید و هرسوالی دارید بپرسید.

ما را درشبکه های اجتماعی دنبال نمایید.

گروه کمپوست سازی هیومُس

مشکل با عمل آوری پیش کمپوست

من باغی برای دفن پیش کمپوست ندارم. پس من برای این منظور از یک استوانه پلاستیکی و کوکوپیت استفاده می کنم. همه چیز در تابستان خوب بود، اما باران های هند اجازه نمی دهند که در فصول بارانی خشک شدن صورت گیرد. من استوانه را دور از باران نگه داشتم، اما به دلیل رطوبت هوا آن خشک نشد و شروع به لجنی شدن کرد. چطور شرایط رطوبت بالا را مدیریت کنم؟
پاسخ نیکی کلسی

سلام مرودولا

از سوال شما سپاسگزارم.

کمپوست سازی مبارک!
رطوبت بالا سبب می شود ساختار بوکاشی ( که اغلب به کارخانه خاک ارجاع داده می شود) به هم بخورد. این به خاطر این است که رطوبت اغلب حیات خاک شما را از بین می برد. در اینجا توصیه هایی برای رفع این مشکل کرده ایم:

1- مطمئن باشید که سوراخ های زهکش فراوانی در تع سطل پلاستیکی شما وجود دارد و به هر آبی اجازه می دهد که از ته کارخانه خاک شما زهکش شود.
2- چند لایه روزنامه پاره پاره شده به ته و روی کارخانه خاک اضافه کنید تا مقداری از رطوبت اضافی را بگیرد.
3- مطمئن باشید که از خاک کیفیت بالا استفاده کرده اید که در کارخانه خاک بوکاشی شما مملو از زندگی است. این امر نرخ تجزیه پیش کمپوست را بهبود خواهد بخشید. شما می توانید مقداری از کمپوست بوکاشی یک کارخانه خاک موفق را برای شروع دیگری ذخیره نمایید.
4- اگر ممکن است، کارخانه خاک بوکاشی را به داخل، که رطوبت پایینتری دارد، منتقل کنید.
5- مقداری ماسه را با کارخانه خاک مخلوط کنید. این زهکشی را بهبود می بخشد و کمک به کاهش رطوبت کمپوست می کند.
امید که کمک کرده باشیم. راحت باشید و هر سوالی دارید از ما بپرسید.
کمپوست سازی مبارک
گروه کمپوست سازی هیومُس

پاسخ مرودولا منگالودهکار

ممنون نیکی. در طول زمان، من محتویات سطل پلاستیکی را داخل گلدان سفالی خالی کردم. کمی کمکم کرد. کاغذ هم اضافه می کنم. اما کرمینه های زیادی بودند که من در سطل بوکاشی ندیده بودم. می توان موجودیت تعدادی از آن ها را درک کرد، اما آن ها در حد انفجاری زیاد شده اند. لطفا بگویید که چطور کنترلشان کنم.