5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

 

HUOS TOTAL

RUMI4

گذری و نظری بر بوکاشی

کنجکاو بودن در باره آنچه می خریم، می خوریم، جا و طوری که مسافرت می کنیم، نحوه استفاده از منابع فسیلی، آب و برق؛ بخش بزرگی از دغدغه های مرا تشکیل می دهند. بله! من هرگز ایده آل نیستم. برای مثال، در خانه مادری ما یک کمپوست کننده در باغ داشتیم؛ اما الان که بزرگ شده ام به سختی کمپوست می کنم، الا اینکه سیبی گاز زده و هسته آن را در باغ بیندازم. من می دانستم دنبال چه چیزی هستم: یک چیز ساده که به من اجازه دهد از زائدات آلی استفاده مجدد نمایم. این یک کمپوست آلی است که به عنوان کود به مصرف گیاهان خانگی من خواهد رسید. مقدار زباله ای که از سوی من راهی لندفیل ها می شود هم بدینوسیله کاهش خواهد یافت.

scopebukashi1

وقتی یک آیتم عملی را برای خانه انتخاب می کنید، هم عملکرد و هم شکل آن فاکتورهای تصمیم گیری هستند. ابزارها و آیتم های مفید، به ویژه اگر همانند کمپوست ساز خانگی روزمره مورد استفاده قرار گیرند، باید راحت استفاده شوند و در ضمن شکل و شمایل خوبی هم داشته باشند. الان خوب می دانم که چرا وقتی کمپوست سازهای آشپزخانه بد قیافه روی پیشخوان را می دیدم حالم بد می شد! راجع به بو نیازی به گفتن نیست! اغلب سطل های کوچک زائدات آلی چیزی ندارند که جلو بوی بد ساطع شده از خود را بگیرند. شما را نمی دانم، اما من نسبت به بو حساس هستم و تحت هیچ عنوان زیر بار استفاده از سطل های معمولی زائدات آلی آشپزخانه نمی روم. این همان دلیلی است که مرا به استفاده از یکی از انواع سطل های بوکاشی سوق داده است. چیزی که در ابتدا شبیه یک سطل براق به نظر می رسید، یک کمپوستر خانگی بود که برنده جایزه Red Dot 2019 شد. آن ها تضمین کردند که مطلقا بویی تولید نمی شود. سطل یک فشارنده داشت که محتویات کمپوست ساز را کاملا هوابند می کرد. گروه، یک سطل بوکاشی را برای تست به من داد و من تجربه ام را با شما به اشتراک می گذارم. پس، بزن بریم:

scopebukashi2

همچنانکه ملاحظه می نمایید این نوع سطل( انصافا سطل های بوکاشی تولیدی ما بسیار شکیل تر هستند) شبیه یک سطل به نظر می رسد. با این حال، این نوع سطل از پلاستیک بازیافتی درست شده است و ویرایش آبی تیره جدید آن ها حتی از پلاستیک اقیانوسی ساخته شده است. کمپوستر در رنگ‌های مختلفی نیز وجود دارد، مانند نارنجی یا سبز خاکی، اما من فکر می‌کنم این نسخه بژ همه پسند است و در اکثر آشپزخانه‌ها خوب به نظر می‌رسد.

scopebukashi3

استفاده از کمپوست ساز آسان است: سبزیجات خود را خرد می کنید و هر چیزی مانند پوست سبزیجات و میوه، سالادهای باقی مانده و هر چیزی را که در یک کمپوستر سنتی می ریزید جمع آوری می کنید. بر خلاف سیستم کمپوست سنتی، شما همچنین می توانید خرده های غذای پخته، گوشت، استخوان، لبنیات، کالاهای پخته( نان، شیرینی و ...) پوست تخم مرغ و ... را اضافه کنید....همه زائدات غذایی!

برای مشاهده فیلم های نحوه استفاده از سطل بوکاشی وارد بخش "دوربین، حرکت" شده و یا ما را در شبکه های اجتماعی تعقیب نمایید.

scopebukashi4

قبل از آغاز به استفاده از کمپوست ساز، یک نگاهی به داخل بیندازید. این سوراخ ها بامزه و ارگانیک به نظر نمی رسند؟

scopebukashi5

برای بهبود فرآیند تخمیر زائدات آلی، از سبوس بوکاشی استفاده کنید. این مخلوطی از سبوس مخلوط شده با ملاس( شکر و آب)، غنی شده با میکروارگانیزم های مفید( باکتری های اسید لاکتیک و مخمرها، ارگانیزم های فتوسنتتیک، قارچ های فعال آنزیماتیک) است که فرآیند تخمیر را آغاز می کنند و از فساد زائدات در کمپوست ساز بوکاشی پیشگیری به عمل می آورند. باید بگویم که سبوس بوکاشی بوی خیلی ویژه ای دارد و توصیه می کنم که آن را در ظرف هوابند قرار دهید. روز اول آن را فقط در کیسه پلاستیکی زیپ کیپ نگه داشتم و کل آشپزخانه این بوی شیرین خاکی را داشت.

scopebukashi6

هر بار که شما زائدات آلی را به سطل اضافه می کنید، یک اسکوپ 20 گرمی سبوس بوکاشی اضافه کنید تا به فرایند تخمیر بهبود ببخشید:

scopebukashi7

در فشارنده محتویات سطل را کاملا آب بند نگه می دارد.

scopebukashi8

ساده و آسان برای استفاده

scopebukashi9

اسکوپ اسکوپ

scopebukashi10

زائدات آلی

scopebukashi11

زائدات آلی و یک اسکوپ سبوس بوکاشی

scopebukashi12

قسمت دوم